Hema draagzak

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Zonne

Berichten: 10397
Lid geworden op: 15 feb 2012 11:37
Hobbies: handwerken

Re: Hema draagzak

Ongelezen bericht door Zonne » 18 jun 2019 09:11

Ik droeg de kinderen van mijn zus (nu 19/23) ook, maar wel in een onwijs onaangename draagzak (waar mijn moeder mij dan weer in gedragen had).
Ik ben toen ik zwanger was, 2002, gaan zoeken naar een doek maar moest daar echt mn best voor doen en vond uiteindelijk een tricot doek in een babywinkel. In 2011 met mn jongste kreeg ik ook nog heel veel bekijks, maar ik merkte toen wel dat als ik in Den Haag was dat veel minder was en je het al veel meer zag. Nu zie je het hier ook veel.


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: Hema draagzak

Ongelezen bericht door mamaMarije » 18 jun 2019 17:38

Zonne schreef:
18 jun 2019 09:11
Ik droeg de kinderen van mijn zus (nu 19/23) ook, maar wel in een onwijs onaangename draagzak (waar mijn moeder mij dan weer in gedragen had).
Ik ben toen ik zwanger was, 2002, gaan zoeken naar een doek maar moest daar echt mn best voor doen en vond uiteindelijk een tricot doek in een babywinkel. In 2011 met mn jongste kreeg ik ook nog heel veel bekijks, maar ik merkte toen wel dat als ik in Den Haag was dat veel minder was en je het al veel meer zag. Nu zie je het hier ook veel.
Die ervaring heb ik ook.

Mijn inmiddels volwassen neefjes en nichtjes heb ik ook wel gedragen. Ook in van die bergwandelstellages op de rug.

En als student (eind jaren '90) paste ik een tijdje bijna fulltime op een meisje van 3 maanden (tot 7 maanden) en haar heb ik heel veel in een bb gedragen.
Was ook toen niet mega comfortabel, maar wel ideaal.

In 2004 kreeg ik de oudste, idd tricot.
Maar met ruim 4,5 kilo snelgroeiende baby was daar de lol snel van af 🙈

Bij nummer 4 in 2011 de katoenen doeken en ergonomische dragers ontdekt, heerlijk.
Toen echt een bezienswaardigheid op het schoolplein. Nu in 2019 staan er wekelijks meerdere doekdragers op het schoolplein of ergo dragers.

Gebruikersavatar

hadewich1979

Berichten: 13828
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: Hema draagzak

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 19 jun 2019 11:56

Mammalous schreef:
17 jun 2019 11:38
Leuk, 4 jaar geleden ben ik samen met Hadewich naar A'dam geweest om die jip&Janneke doek (of überhaupt een doek) uit te leggen, met het idee, als ergonomisch dragen bij HEMA te koop is, dan is het voor iedereen bereikbaar :)
Ja dat was, naast heel gezellig, mogelijk ook nog eens heel nuttig! [biggrin]
Drakenfee schreef:
18 jun 2019 07:54
Hoewel het nooit echt de norm zal worden denk ik.
Dat kon nog wel eens reuze meevallen. Toen ik begon met dragen, 10 jaar geleden, was het inderdaad nog een raar iets, als je met een draagdoek over straat ging. Inmiddels is het een standaard item in de baby-uitzet. Er is steeds meer aandacht voor hechting, huid op huidcontact, en voor de ruimte die ouders nodig hebben om hun dagelijkse dingen te kunnen doen. Je weet het nooit, maar het zou mij niet verbazen als over nog eens 10 jaar dragen helemaal standaard is.
www.draagconsulentnoord.nl
Trainer van draagconsulenten voor Zorgdragen Opleidingen
DL 01-2009 & ZL 10-2012

Gebruikersavatar

Rijtjes

Berichten: 2271
Lid geworden op: 04 mei 2012 09:19
Hobbies: lezen en muziek maken

Re: Hema draagzak

Ongelezen bericht door Rijtjes » 21 jun 2019 08:09

hadewich1979 schreef:
19 jun 2019 11:56
Mammalous schreef:
17 jun 2019 11:38
Leuk, 4 jaar geleden ben ik samen met Hadewich naar A'dam geweest om die jip&Janneke doek (of überhaupt een doek) uit te leggen, met het idee, als ergonomisch dragen bij HEMA te koop is, dan is het voor iedereen bereikbaar :)
Ja dat was, naast heel gezellig, mogelijk ook nog eens heel nuttig! [biggrin]
Drakenfee schreef:
18 jun 2019 07:54
Hoewel het nooit echt de norm zal worden denk ik.
Dat kon nog wel eens reuze meevallen. Toen ik begon met dragen, 10 jaar geleden, was het inderdaad nog een raar iets, als je met een draagdoek over straat ging. Inmiddels is het een standaard item in de baby-uitzet. Er is steeds meer aandacht voor hechting, huid op huidcontact, en voor de ruimte die ouders nodig hebben om hun dagelijkse dingen te kunnen doen. Je weet het nooit, maar het zou mij niet verbazen als over nog eens 10 jaar dragen helemaal standaard is.
Ik denk ook dat het mee valt. Ik heb het idee dat bijna iedereen die ik ken die een baby krijgt ook een drager heeft. Het dorp waar we woonden toen ik mijn oudste kreeg, toen was ik echt een soort rariteit. Maar inmiddels als ik er loop zie ik meerdere dragende ouders en dat is maar een verschil v an 7 jaar.

Wel denk ik dat het een mooie mix blijft en dat vind ik juist zo leuk.
Mama van N. 06-03-2012, A. 06-12-2014, L 15-07-2017 en bib begin 2021 [smile]

Opvoeden is zelf je best doen om een goed mens te zijn.


rtemmink

Berichten: 26
Lid geworden op: 06 mar 2017 09:38
Hobbies: Schilderen

Re: Hema draagzak

Ongelezen bericht door rtemmink » 04 jul 2019 10:30

Inderdaad een leuke draagzak (wel vrij prijzig of ben ik de enige die dit vind?). Interessant is ook dat die deels uit gerecycleerde materialen is gemaakt. Meer wordt hier echter niet over verteld hoewel ik wel graag zou weten welke materialen precies. Iemand een idee?

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Hema draagzak

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 04 jul 2019 10:35

75 euro valt toch wel mee? Bondolino kost rond de 100. Of had je van de Hema heel goedkoop verwacht?

Samenstelling is katoen en polyester. Misschien kun ue Hema een mail sturen met de vraag wat er precies gerecycled wordt voor de drager?
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Plaats reactie