maximum 'draagtijd?'

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
mijadja

Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2018 11:10
Hobbies: mijn honden&kinderen

maximum 'draagtijd?'

Ongelezen bericht door mijadja » 31 jan 2019 12:08

hoihoi, nog niet zo lang hier dus misschien stel ik wel een dubbele vraag of een simpele vraag, dan sorry daarvoor. Maar ik ben dus net begonnen met dragen, heerlijk om te doen, vooral in de sneeuw nu buiten. Hoelang mag je kleine(bijna 4 maand) eigenlijk in een draagdoek? Na een wandeling van een half uurtje is hij in huis in slaap gevallen in de doek, heb hem maar laten slapen maar vroeg me dat dus af. Heeft daarna nog even z'n benen gestrekt in de box, maar slaapt nu alweer. Ik vind dat wel jammer want had nog wel even naar buiten gekund..

Gebruikersavatar

Iduna

Berichten: 2446
Lid geworden op: 15 okt 2012 20:41
Hobbies: D&V-chat
Locatie: Sittard

Re: maximum 'draagtijd?'

Ongelezen bericht door Iduna » 31 jan 2019 12:12

Als hij begint te gillen of te stinken zou ik hem eruit halen ;)
Mijn jongste kwam de eerste maanden vrijwel alleen uit de doek om te drinken en verschoond te worden, toen ze meer los wilde gaf ze dat vanzelf aan.
(Ik denk dat ze op de korte momenten wel genoeg beweging kreeg, ze liep met 11 maanden dus het zal haar niet belemmerd hebben)
DL1 10-2012, DL2 12-2016, ZL 05-2019

Gebruikersavatar

Jet

Berichten: 1036
Lid geworden op: 30 aug 2012 18:37
Hobbies: .
Locatie: Er gaat niets boven...

Re: maximum 'draagtijd?'

Ongelezen bericht door Jet » 31 jan 2019 12:15

Mijn dochters leefden de eerste maanden zo ongeveer in de doek. Oudste liep met net 1 jaar, en de ander met 10 maanden. Ze vinden het nog steeds fijn in de draagzak en op schoot, maar zijn inmiddels ook heel zelfstandig hoor.
Zolang kind en moeder het fijn vinden, en er inderdaad niks stinkt [lol] , lijkt het me geen probleem.
DL <3 December 2014
KS <3 Maart 2017
SW <3 September 2019


Topic starter
mijadja

Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2018 11:10
Hobbies: mijn honden&kinderen

Re: maximum 'draagtijd?'

Ongelezen bericht door mijadja » 31 jan 2019 12:21

ja, idd, of het belemmerend is, hij zit toch vrij strak in de doek zeg maar. Vooralsnog gaf hij niet aan eruit te willen, dat was meer voor mijn gevoel, haha..ok, we dragen even door, thank you


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: maximum 'draagtijd?'

Ongelezen bericht door Lindar76 » 31 jan 2019 12:26

Het is een natuurlijker houding dan op de rug liggen, nekje ontwikkelt ook beter. Dus als een baby goed in de doek zit, is er geen limiet. Anders dan de signalen die een baby geeft, honger, schone luier.


ELA
Moderator
Moderator
Berichten: 5375
Lid geworden op: 07 nov 2008 21:53
Hobbies: Tijd

Re: maximum 'draagtijd?'

Ongelezen bericht door ELA » 31 jan 2019 12:27

Welkom, en wat leuk dat je het dragen ontdekt hebt.

Mijn dochter is net 4 maanden en woont al sinds haar tweede week in de draagdoek. Ze begint nu langzaamaan iets meer wakker te worden, maar nog steeds zit ze ruim het grootste gedeelte in de draagdoek.


Geniet lekker van het dragen!
Kijk, ik ben net zo anders als jij.

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: maximum 'draagtijd?'

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 31 jan 2019 12:53

Mijn jongste leefde als baby ook zo ongeveer in de doek. Zolang baby en mama het fijn vinden, is daar niks mis mee.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: maximum 'draagtijd?'

Ongelezen bericht door Malmana » 31 jan 2019 15:51

Mijn zoon laat duidelijk weten als hij er niet meer in wilt zitten, maar eigenlijk altijd vindt hij het prima.

Wist je dat het evenwichtsorgaan beter ontwikkelt door mee te bewegen met de normale beweging van de ouders? Dragen is dus juist goed voor de ontwikkeling.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo


Topic starter
mijadja

Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2018 11:10
Hobbies: mijn honden&kinderen

Re: maximum 'draagtijd?'

Ongelezen bericht door mijadja » 31 jan 2019 16:39

kijk, hier kan ik wat mee, vriendlief maakte zich een beetje zorgen..maar een beter ontwikkelt evenwichtsorgaan wist ik ook niet, leer ik ook weer wat bij..dank jullie


Indewolken

Berichten: 119
Lid geworden op: 28 mei 2017 21:27
Hobbies: Lezen, wandelen, naaldvilten

Re: maximum 'draagtijd?'

Ongelezen bericht door Indewolken » 31 jan 2019 16:57

Tot ze kon zitten (maand of 5-6) zat ze zeker 8-10 uur per dag in de draagdoek (niet achter elkaar natuurlijk). Ze is nu bijna een jaar en nu is dat een uur of 2-3 per dag. Ze kruipt, staat en begint met lopen langs meubels. Motorisch gaat het prima.

Ze zit nooit in een wandelwagen/buggy/wipstoel etc.

Gebruikersavatar

Nelster

Berichten: 1953
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:45
Hobbies: Volleybal

Re: maximum 'draagtijd?'

Ongelezen bericht door Nelster » 31 jan 2019 19:43

In de draagdoek schijnt ook een soort actieve zithouding te zijn. Door dat jij beweegt is de druk constant anders en moet je baby zich elke keer een klein beetje aanpassen, hierdoor worden de spieren getraind. Dit is heel anders in een kinderwagen of maxi cosi omdat daar de druk constant hetzelfde is, is dit een veel passievere manier van liggen en zitten.
'Na de zomer brak de liefde door' Loesje
M10 september 2013
N12 februari 2016
M18 februari 2019
J 5 september 2022

Plaats reactie