draagjas gezocht tips?

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
beelie7

Berichten: 53
Lid geworden op: 02 sep 2015 10:17
Hobbies: lezen kinderen

draagjas gezocht tips?

Ongelezen bericht door beelie7 » 18 dec 2017 14:32

Ik ben nu 22 weken zwanger en op zoek naar een positie/ draagjas.
De betaalbare bij Bonprix bijvoorbeeld zijn allemaal steeds uitverkocht. Een dure jas van 299€ zie ik niet zitten.
Ik heb mijn dochter van nu 2 veel gedragen maar nooit met een draagjas.
Ik weet dus nog niet of een draagjas wat voor mij is. Maar omdat ik toch een nieuwe jas moet kopen ivm dikke zwangerschapsbuik, wil ik gelijk maar een combinatie maken.

Ik wil alleen wel en leuk model die je ook aan kan doen zonder baby die je draagt.

Aangezien ik in april beval en het in de zomer vast te warm is voor een jas, zal ik de jas denk ik volgend jaar winter gaan gebruiken bij het rugdragen. Maar goed, dan moet ik eerst maar eens een draagconsult voor de rug ;-) haha.

Wie heeft er tips voor een jas.
Marktplaats e.d. heb ik al veel in de gaten gehouden, maar dat schiet niet meer op. Ik wil gewoon nu wat bestellen eigenlijk :-)

Gebruikersavatar

Appelgebakje

Berichten: 5991
Lid geworden op: 05 apr 2013 17:18
Hobbies: Naaien, haken, wandelen
tag: Mamma Spook

Re: draagjas gezocht tips?

Ongelezen bericht door Appelgebakje » 18 dec 2017 14:36

Ik heb een mamalila draagjas en ben daar heel blij mee. Ook zonder insert is het een mooie jas. En hij kan goed in de regen ook, heel fijn in Nederland.
Maar aan de prijs ja, dat wel.
[ K | 30-10-2013] [*] [ T | 30-01-2017]

There is freedom waiting for you, On the breezes of the sky.
And you ask "What if I fall?"
"Oh but my darling, What if you fly?
[Erin Hanson]


Topic starter
beelie7

Berichten: 53
Lid geworden op: 02 sep 2015 10:17
Hobbies: lezen kinderen

Re: draagjas gezocht tips?

Ongelezen bericht door beelie7 » 18 dec 2017 15:00

Appelgebakje schreef:
18 dec 2017 14:36
Ik heb een mamalila draagjas en ben daar heel blij mee. Ook zonder insert is het een mooie jas. En hij kan goed in de regen ook, heel fijn in Nederland.
Maar aan de prijs ja, dat wel.
Is dat dan een softshell of een wollen?
Ik vind de wollen draagjas prachtig maar echt te duur, ik weet nog niet eens of ik de jas wel veel ga gebruiken nog als draagjas.

De softshell heb ik vaker voorbij zien komen. Maar ik twijfelde over het model? Kraakt deze niet? En ik las dat velen hem toch te koud vinden in de winter. En aangezien ik een beste koukleum ben en de jas toch wel aan de prijs is..

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: draagjas gezocht tips?

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 18 dec 2017 18:57

Ik heb een MaM draagjas. Waterdicht, mouwen uitritsbaar, en prima gewoon te dragen. In de winter heb ik er wel een fleecevest onder, want qua warmte is het meer een tussenjas. Vind ik eigenlijk ook wel prettig, want een hele warme winterjas, draag in in herfst en winter niet.
Als het heel erg koud is, dan had ik eerst de LennyLamb draagtrui van vl en dan mijn jas daar nog overheen.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Acro

Berichten: 1270
Lid geworden op: 19 okt 2012 12:50
Hobbies: piano spelen

Re: draagjas gezocht tips?

Ongelezen bericht door Acro » 18 dec 2017 18:58

Zelf een jas ombouwen tot draagjas, zoek hier op het forum voor de beschrijving. Dat vind ik echt de fijnste jas voor rugdragen. Ik heb ook een softshell draagjas die heerlijk zit maar toch minder fijn / praktisch is met dragen. Buikdragen kan onder elke willekeurige maatje te grote/lange jas of onder een positiejas.


Topic starter
beelie7

Berichten: 53
Lid geworden op: 02 sep 2015 10:17
Hobbies: lezen kinderen

Re: draagjas gezocht tips?

Ongelezen bericht door beelie7 » 21 dec 2017 11:56

Bedankt voor jullie reacties. Zelf ombouwen zie ik niet zo zitten.
Buikdragen deed ik tot nu toe ook met mijn gewone jas en een draagcover. Maar omdat ik nu toch een andere jas moet kopen, wilde ik gelijk combineren.

Een draagvest heb ik niet. Dus een draagvest onder een jas zie ik niet zo zitten. ik wil eigenlijk 1 oplossing en 1 die warm genoeg is.. Daar loop ik wel tegenaan nu veel helaas.

Gebruikersavatar

MamaLoes84

Berichten: 728
Lid geworden op: 25 feb 2016 15:32
Hobbies: Breien, koken, tuinieren
Locatie: Ten zuiden van Utrecht

Re: draagjas gezocht tips?

Ongelezen bericht door MamaLoes84 » 22 dec 2017 11:22

Ik ben erg blij met mijn wollen Mamalila draagjas. Ik heb hem een jaar geleden via hier overgenomen. Hij was warm genoeg met de kou en sneeuw van 2 weken geleden.

Er is hier ook iemand die inserts verkoopt om van een gewone jas een draagjas te maken. Was dat Noatje?
Mama van 4 meiden (sept 2013 / mei 2015 / juli 2017 / okt 2019)


Lies2014

Berichten: 822
Lid geworden op: 18 nov 2014 10:52
Hobbies: nvt

Re: draagjas gezocht tips?

Ongelezen bericht door Lies2014 » 22 dec 2017 14:19

Ik ben nog altijd heel erg blij met mijn Momawo draagjas, heel betaalbaar. Ik heb 'm nu voor de derde winter op rij aan (eerst met zwangerschapsinsert, toen voor buikdragen en nu rugdragen), dus was die (kleine) investering absoluut waard. Zonder insert is het een casual jack; ik krijg altijd complimentjes erover. Met kind erin vind ik 'm warm genoeg voor winters met vorst, zonder kind erin een beetje te fris. Ook prima waterdicht, al heb ik 'm voor de zekerheid extra behandeld met waterproof wasmiddelspul van de outdoorwinkel. Een col ipv sjaal erbij is wel fijn als je draagt tegen de tocht van bovenaf.

Gebruikersavatar

Gin

Berichten: 7857
Lid geworden op: 07 jul 2011 16:28
Hobbies: met zl spelen, lezen, koken
Locatie: Utrecht

Re: draagjas gezocht tips?

Ongelezen bericht door Gin » 22 dec 2017 19:21

Ik heb op de groene veiling fb pagina (volgens mij heet ie zo) heel goedkoop een MaM draagjas gekocht maar die pas ik niet zwanger en heeft geen zwangerschaps insert.
Soms worden hier 2de hands jassen aangeboden.
Bij zl had ik een sue's kindercoat waar ik erg tevreden over was.
Mama van grote jongen feb 2011 en kleine jongen feb 2018

Plaats reactie