Standaard wakker na een halfuur in de doek (4m)

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Topic starter
Femtaine

Berichten: 5698
Lid geworden op: 26 apr 2012 13:23
Hobbies: ladila

Standaard wakker na een halfuur in de doek (4m)

Ongelezen bericht door Femtaine » 12 jan 2016 12:51

Mijn kleine zl is nu ruim vier maanden, en sinds hij ca. drie maanden is wil hij best in slaap vallen in de doek, mits ik loop, maar is hij standaard na een halfuur weer wakker. In bed slaapt hij nu goed (eerder niet) en duren zijn slaapjes ca. 2 uur, dus ik weet wel zeker dat hij na een halfuurtje nog niet uitgeslapen is. En dan is hij dus ook niet zo happy...
Suf hoor, eerder was het andersom en sliep hij in bed kort of slecht, maar in de doek heerlijk. Ik kon ook gewoon zitten, eten, praten met een slapende baby op de buik. Ben heel blij dat het nu beter gaat met slapen in bed, al was het maar omdat dat binnenkort ook moet bij de gastouder, maar ik mis de doekslaapjes wel en vind het ook onhandig als we de deur uit zijn. Laatst al vroeg weg moeten gaan bij een speelafspraak omdat zl maar met moeite in de doek wilde slapen en na een halfuur alweer klaarwakker was.... Zijn er meer kindjes die rond deze leeftijd alleen nog hazenslaapjes doen in de doek?


Jessie6363

Berichten: 15386
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:46
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Standaard wakker na een halfuur in de doek (4m)

Ongelezen bericht door Jessie6363 » 12 jan 2016 17:54

Ja!

Zl was ook al heel vlot geen doekslaper meer. Teveel drukte om hem heen ofzo? Toen hij zes maanden was sliep hij echt alleen bij totale uitputting en met stevig wandelen in de doek (Ok manduca)

Helaas nu ook geen bedslaper, haha.

Gebruikersavatar

Topic starter
Femtaine

Berichten: 5698
Lid geworden op: 26 apr 2012 13:23
Hobbies: ladila

Re: Standaard wakker na een halfuur in de doek (4m)

Ongelezen bericht door Femtaine » 12 jan 2016 21:14

Eigenlijk ken ik het ook wel van grote zl, maar ik dacht (hoopte) altijd dat dat was omdat ik hem in het begin veel minder droeg, en hij er dus nooit aan gewend is om in de doek te slapen. Niet dus.

Gebruikersavatar

homyndrik

Berichten: 146
Lid geworden op: 14 jul 2015 18:44
Hobbies: koken, breien, lezen, wandelen
Locatie: Kessel-Lo, Belgie

Re: Standaard wakker na een halfuur in de doek (4m)

Ongelezen bericht door homyndrik » 13 jan 2016 12:48

bij ons ook ongeveer vanaf die leeftijd probleem met hazenslaapjes, vanaf een maand of 6 helemaal niet meer slapen in de doek, enkel bij een lange en stevige wandeling.
het is ook het moment dat ze beter beginnen te horen, denk ik. in het begin kon ik alles met dl in de doek doen, na haar derde maand was het afgelopen en werd ze snel wakker van lawaai.
zl 1999, sdl1 2009, sdl2 2010, dl 2015

Gebruikersavatar

Nina80

Berichten: 4485
Lid geworden op: 03 mei 2013 23:41
Hobbies: Paardrijden
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Standaard wakker na een halfuur in de doek (4m)

Ongelezen bericht door Nina80 » 18 jan 2016 23:30

Ik herken het ook van mijn zoontje destijds, vanaf een maand of vier had hij echt meer rust en stilte nodig om te slapen. Hij sliep ook gewoon weinig, en was wel vrolijk.
Tijdens een boswandeling sliep hij juist wel heel vast in de doek, tijdens het lopen, stilstaan was wakker worden. En naarmate hij ouder werd duurde het steeds langer eer hij sliep tijdens zo'n wandeling.
Mama van Shaun (juni 2012) & Lynn (januari 2016)
Très Bien Coaching: tresbiencoaching.nl
D&V Blogger

Gebruikersavatar

dieuw

Berichten: 3677
Lid geworden op: 30 jun 2010 21:48
Hobbies: maken, en verkopen;-)
Locatie: Arnhem •maker/verkoper•

Re: Standaard wakker na een halfuur in de doek (4m)

Ongelezen bericht door dieuw » 18 jan 2016 23:40

Hier ook alleen buiten en bij flink wandelen, vond het altijd wel jammer , zodra we binnen kwamen/ stil stonden boos en onrustig, geeft toch een andere draagbeleving dan die zoete binnen tukkende types :)
DL (6-2010) en ZL (7-2016)!
volg Studiodieuw opInstagram en Facebook, binnenkort gaat de website ook de lucht in!

Plaats reactie