Draagzak? En waar begin ik?

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Cowboy

Berichten: 36
Lid geworden op: 24 okt 2015 08:52
Hobbies: nvt

Draagzak? En waar begin ik?

Ongelezen bericht door Cowboy » 26 okt 2015 21:47

Ik heb een baby van 6 maanden, 7 kg. De eerste 3 maanden heb ik haar in een rekbare doek gedragen. Daarna kreeg ik van de buurvrouw een geweven doek (Hoppediz) maar ik kan er niet aan wennen. Het knopen lukt nooit strak genoeg, als ik de bovenkant strak trek snijdt het onder mijn oksels. En ik merk dat ik haar vaker zou willen dragen maar ertegen op zie om de doek te pakken. Het zit niet comfortabel en het knopen duurt te lang. Zou een draagzak beter voor mij zijn? En waar begin je dan? Draagconsult, of is er een andere optie? Ik heb de indruk dat je bij een draagconsult maar beperkt assortiment aangeboden krijgt, afhankelijk van de consulent, of klopt dat niet?
Dl2 van april 2015 aan de borst, dl1 heeft bijna 6 jaar gedronken waarvan 2 samen met haar zusje.
Eigenaar van een Kokadi taitai.

Gebruikersavatar

liannetess

Berichten: 2784
Lid geworden op: 06 nov 2012 21:24
Hobbies: Koken, hardlopen

Re: Draagzak? En waar begin ik?

Ongelezen bericht door liannetess » 27 okt 2015 07:44

Of een doek niks voor jou is kan. Ik ben ooit ook begonnen met een rekbare doek. Mijn eerste geweven doek was ook een hoppediz. Wat heb ik dat ding vervloekt. Uiteindelijk via een draagdoekconsulente een andere doek geprobeerd en vooral goed leren knopen van haar!
Qua dragers hebben de meeste consulten verschillende dragers en r zijn ook leenbiebs.
Ik ben pro tula. Dat zijn fijne en snelle dragers met een leuke print. Je hebt daar 2 versies in en jou kindje zou nog prima in de babyversie kunnen.
Moeder van Tess (mei 2012)
~Liefde is loslaten~

Gebruikersavatar

Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Re: Draagzak? En waar begin ik?

Ongelezen bericht door Simba81 » 27 okt 2015 08:26

Ik heb eerst gedragen met de bondolino. Ik vond dat minder fijn met rugdragen. Rond negen/tien maanden heb ik een draagconsult gehad. Dit was een pas consult. Ik heb een heleboel dragers gepast, samen met mijn dochter. In ieder geval tula, manduca, emeibaby, connecta en iasara. Ze had ook een bondolino en nog twee die nog te groot waren. Een ruime keus vond ik! Ik weet niet waar jij woont? Ik ben in Haren geweest voor het consult.
E aug 2014 M feb 2017

Plaats reactie