Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
beelie7

Berichten: 53
Lid geworden op: 02 sep 2015 10:17
Hobbies: lezen kinderen

Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Ongelezen bericht door beelie7 » 24 okt 2015 19:39

Vandaag de eerste keer dragen met mijn nieuwe doek en m'n 4 weken oude meisje. Best lastig dat knopen. Ik heb helaas ook bekkeninstabiliteit en na 10 minuten kon ik al niet meer.
Bij het kopen van de doek is mij geleerd om daarom de doek een paar keer te draaien zodat ik lager kon dragen. Maar ik vraag me nu af of het wel goed zit.
Sowieso kreeg ik de doek niet netjes. En vraag ik me af of de beentjes wel goed zitten. Mijn meisje sliep met twee minuten, dus ik ben lekker met haar gaan zitten. Tot zij wakker werd van het zweten haha, het was lekker knus. Maar behoorlijk warm.

Hoe krijg ik de doek beter te zitten?

Afbeelding

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16276
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 24 okt 2015 20:50

Ik ben geen expert, maar volgens mij horen de doekbanen langs je kindje naar beneden te lopen en dan onder het kontje te kruisen. En het lijkt alsof de beentjes niet in kikker-/M-houding zitten. Geen idee in hoeverre dat te maken heeft met het draaien van de doek. Er is hier vast wel iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


kaetje

Berichten: 8239
Lid geworden op: 04 apr 2012 07:44
Hobbies: mijn gezin en mijn werk
Locatie: Ergens in het noorden

Re: Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Ongelezen bericht door kaetje » 24 okt 2015 20:55

Als ik het goed zie draagt het draaien ook niet bij aan lager dragen. Je kin zit zo te zien ter hoogte van haar voorhoofd.

Ik zie ook geen kikkerhouding / m-houding.
ZL1 2010, ZL2 2011 & ZL3 sept. '16


Topic starter
beelie7

Berichten: 53
Lid geworden op: 02 sep 2015 10:17
Hobbies: lezen kinderen

Re: Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Ongelezen bericht door beelie7 » 24 okt 2015 20:59

Ik dacht al dat de beentjes niet goed zaten. Morgen weer even naar kijken, hoe zorg ik daarvoor dan?

Ik had de banen ook vanaf mn schouders naar beneden gedaan maar ze schoven toch wat anders. Dus mn vriend en ik vroegen ons al af wat we verkeerd hebben gedaan.

Gebruikersavatar

Laura_G

Berichten: 3828
Lid geworden op: 15 apr 2014 13:15
Hobbies: use-less FB pagina
Contacteer:

Re: Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Ongelezen bericht door Laura_G » 24 okt 2015 22:50

Mooi nekrolletje, mooie doek ook. Sowieso zit de eerste laag over haar heen al wat losjes. Dat buideltje waar je haar in laat zakken. Dat moet strak aansluiten na aanspannen.
Aanspannen doe je door de bsnen die achter je rug kruisen en er dan boven je schouders uitkomen. Die banen, die pak je in je handen. En doet een dansje terwijl je met je armen boven je hoofd de doek steeds strakker hupst. Dan op spanning houden en afknopen.
op moederdag '14 kwam onze kleine mup


kaetje

Berichten: 8239
Lid geworden op: 04 apr 2012 07:44
Hobbies: mijn gezin en mijn werk
Locatie: Ergens in het noorden

Re: Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Ongelezen bericht door kaetje » 24 okt 2015 22:57

Ik vond zelf dit een fijn filmpje toen ik net knoopte https://youtu.be/cTR0ea02J9w

Maar er zijn er veel meer. Zoek maar eens op fwcc op youtube, dan vind je er heel veel.
ZL1 2010, ZL2 2011 & ZL3 sept. '16


kaetje

Berichten: 8239
Lid geworden op: 04 apr 2012 07:44
Hobbies: mijn gezin en mijn werk
Locatie: Ergens in het noorden

Re: Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Ongelezen bericht door kaetje » 24 okt 2015 23:06

Ik heb nog even gegoogled en ik denk dat de twist te hoog zit. Als ik google op afbeeldingen, fwcc with a twist vind ik twee fotootjes waarbij het gedraaide deel meer op de buik van de moeder zit en onder de billen van de baby. Zeker niet op de rug. Op de derde of vierde rij staat een kleine foto van een vrouw met een rood shirt en een groene doek. Via die foto kan je volgens mij een filmpje bekijken op facebook waarin voorgedaan wordt hoe het hoort. Het filmpje is van wrap you in love. Via youtube ook te vinden.
ZL1 2010, ZL2 2011 & ZL3 sept. '16


Topic starter
beelie7

Berichten: 53
Lid geworden op: 02 sep 2015 10:17
Hobbies: lezen kinderen

Re: Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Ongelezen bericht door beelie7 » 25 okt 2015 10:44

Bedankt voor jullie uitleg. Net weer heel vaak getest. Filmpjes gekeken en tegelijk meegedaan. Ook baan voor baan aanspannen, ze zit wel strak tegen ons aan. Maar we krijgen de twist niet mooi onder haar billetjes zoals in de filmpjes. Schuift wat omhoog steeds naar haar rug of half over haar billetjes.


MvL

Berichten: 1034
Lid geworden op: 25 nov 2012 19:59
Hobbies: lezen

Re: Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Ongelezen bericht door MvL » 25 okt 2015 11:29

Wat denk ik gaat helpen: eerst de banen op de normale manier onder de beentjes doen maar nog niet afknopen en zorgen dat de knietjes hoger zitten dan de billen. Dan voorzichtig de banen onder de knietjes vandaan halen terwijl je probeert de banen over de beentjes wel te laten zitten en dan twisten onder de billen en dan onder knietjes en afknopen. Ik denk namelijk dat het komt omdat je kindje nog niet in de m-houding zit als je knoopt en dat de twist dan over de rug naar boven schuift ipv blijft hangen onder de billen. Pff wat een vaag verhaal, hopelijk kun je het een beetje volgen?
L. sept 2012 & S. juni 2015


kaetje

Berichten: 8239
Lid geworden op: 04 apr 2012 07:44
Hobbies: mijn gezin en mijn werk
Locatie: Ergens in het noorden

Re: Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Ongelezen bericht door kaetje » 25 okt 2015 11:46

Ik ben geen deskundige (hoogstens ervaringsdeskundige [biggrin] ) Maar ik zie niet hoe je een kindje lager draagt door de twist onder de billetjes te doen. Ik zou denk ik proberen eerst eens gewoon af te knopen en kijken hoe dat zit. Er wat meer gevoel voor krijgen en zien hoe ze zit als de gewone fwcc goed zit. Als je dat goed onder de knie hebt kan je experimenteren met andere manieren van afknopen.
ZL1 2010, ZL2 2011 & ZL3 sept. '16


brendan

Berichten: 730
Lid geworden op: 01 mar 2012 13:44
Hobbies: Samen zijn!

Re: Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Ongelezen bericht door brendan » 25 okt 2015 13:36

Ik gebruikte de twist wel met newborn, maar dan om de doekbanen wat lager naar je eigen rug te kunnen doen. Je hoeft ze dan niet onder de beentjes van je baby door te proppen. Ik denk dat je veel gewonnen hebt als je je kindje goed in de m-houdinghebt en dan de banen langs je kindje naar beneden te doen. Ik had heel veel aan filmpjes, succes! En veel plezier natuurlijk [biggrin]


Topic starter
beelie7

Berichten: 53
Lid geworden op: 02 sep 2015 10:17
Hobbies: lezen kinderen

Re: Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Ongelezen bericht door beelie7 » 27 okt 2015 12:25

Bedankt voor jullie tips.
Helaas heb ik het nog steeds niet goed. Maar wel wat beter. Ik heb de banen strak naar beneden langs haar lichaampje. Dan gewoon onder haar billetjes geprobeerd en ook met de twist nog een paar keer.
Maar als ik dan de schouderbanden goed probeer te doen, verschuift alles wat over haar billetjes. Ik heb nu wel goed gelet op dat de knietjes boven de billetjes zitten.


Topic starter
beelie7

Berichten: 53
Lid geworden op: 02 sep 2015 10:17
Hobbies: lezen kinderen

Re: Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Ongelezen bericht door beelie7 » 27 okt 2015 12:48

Afbeelding

Afbeelding[/URL]

Gebruikersavatar

liannetess

Berichten: 2784
Lid geworden op: 06 nov 2012 21:24
Hobbies: Koken, hardlopen

Re: Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Ongelezen bericht door liannetess » 27 okt 2015 17:20

Waarom doe je die gekke twist zo aan de voorkant als ik vragen mag? Probeer eerst een te beginnen met een gewone fwcc. Zo krijg je ook een betere positie voor je kindje.
Moeder van Tess (mei 2012)
~Liefde is loslaten~


Topic starter
beelie7

Berichten: 53
Lid geworden op: 02 sep 2015 10:17
Hobbies: lezen kinderen

Re: Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Ongelezen bericht door beelie7 » 27 okt 2015 19:34

Omdat ik last van mijn bekken heb. En het zo heb uitgelegd gekregen om wat lager te kunnen knopen.
Ik zal morgen eens gewoon proberen en daar een filmpje van te zoeken. Maar ik kreeg het vandaag niet anders zonder 2 x draaien eigenlijk.

Plaats reactie