Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


brendan

Berichten: 730
Lid geworden op: 01 mar 2012 13:44
Hobbies: Samen zijn!

Re: Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Ongelezen bericht door brendan » 27 okt 2015 19:58

Dit ziet er al veel beter uit hoor!
Even voor de duidelijkeid: bedoel je met lager dragen je kindje zelf lager op je buik? Of de doekbanen van onder je kindje naar jouw rug om af te knopen?
Wat gebeurt er als je zachtjes onder de voetjes van je kindje duwt? Komen de knietjes dan nog wat omhoog? Want het lijkt op de foto alsof het kontje nog wat verder van jou af mag zeg maar. Meer de knietjes richting navel. Dan kan de kruising of twist wat verder naar jouw buik gaan, meer in de knieholtes van je kindje ipv achter de billetjes, waardoor de banen niet zo gauw meer over de rug van je kindje schuiven. Maar dit hangt ook van je kindje af hoor, niet alle ukkies vinden dit fijn in het begin...


Topic starter
beelie7

Berichten: 53
Lid geworden op: 02 sep 2015 10:17
Hobbies: lezen kinderen

Re: Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Ongelezen bericht door beelie7 » 27 okt 2015 21:56

Nee niet mijn kindje, maar de doekbanen om af te knopen dat die lager zitten op mijn rug.
Als ik de voetjes omhoog duw, dan komt het wel iets omhoog, maar als de doek niet te strak zit. Het lijkt dan weer iets terug te zakken. Of ze vindt het miet fijn en duwt ze zelf wat terug?

Moeten de knietjes dan gewoon wat omhoog? Want dan komen de voetjes niet meer zo uit de doek? Of moet dit toch in een bepaalde houden en de knietjes wat naar buiten?

Gebruikersavatar

draagsmoesje

Berichten: 1041
Lid geworden op: 23 jun 2011 17:37
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Ongelezen bericht door draagsmoesje » 01 nov 2015 21:33

Ik zou ook zachtjes onder de voetjes duwen dat de knietjes hoger komen. Daarna de banen over je schouders aanspannen en afknopen. San komt er inderdaad minder been uit de doek maar dat is niet erg.

Gebruikersavatar

Biebeltje81

Berichten: 1195
Lid geworden op: 10 aug 2011 02:47
Hobbies: Van alles...
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Ongelezen bericht door Biebeltje81 » 02 nov 2015 20:41

Het is belangrijk om de doekstrengen die vanaf je schouder naar beneden komen, na het rustig aanspannen verticaal naar beneden te brengen naar de knieholtes van je kindje. Die knieholtes horen op dat punt al hoger te zitten dan de billen (wanneer je je kindje in het buideltje gaat laten zakken, laat het dan even op de horizontale doekstreng zitten. Hierbij loopt die horizontale baan door de knieholtes en zakken de billen er iets overheen: M houding. Dan pas ga je rustig de doek over de rug omhoog brengen) .
Breng de doek, zonder dat deze uit de knieholtes gaat, horizontaal naar elkaar toe tot midden onder je kindje, tegen je buik aan, en draai de strengen om elkaar heen naar beneden. Naar achteren brengen en afknopen.
Je kindje lijkt ook wat hoog te zitten. Mag met het hoofdje op je borstbeen, je moet je hoofd wat naar voren moeten buigen om het bolletje te kunnen kussen.
♂ 07-2011

Gebruikersavatar

Wennetje

Berichten: 149
Lid geworden op: 29 jan 2012 14:54
Hobbies: Forumbezoek

Re: Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Ongelezen bericht door Wennetje » 07 nov 2015 13:25

Krijg de indruk dat juist die twist nu zorgt voor hoog dragen, zou idd dan lager getwist moeten worden. Meer billetjes over de twist heen laten zakken, knietjes hoger.
Mooie kleur blauw is je doek!
Wendy, BAMoeder van Joris (2009) en pleegmoeder van Lorenzo (2013)

Gebruikersavatar

Rieneke

Berichten: 1093
Lid geworden op: 27 feb 2009 10:43
Locatie: Hengelo OV

Re: Eerste keer dragen met doek, zit het goed?

Ongelezen bericht door Rieneke » 07 nov 2015 13:35

Afbeelding

Kijk, zo heb ik hmm met twist, je ziet hm hier nét nog op de foto.
De banen naar beneden écht goed recht naar beneden trekken. Spanning er op houdend die twist ónder de billetjes houden, en echt ín de knieholtes doen, niet halverwege bovenbeen.
R ebeccadh mv L 23-3-07, M 13-7-09 en J 28-2-14, T 4-8-15
In bezit van RS, MeiTai 2x, Girasol Amiltola Colombia, Poppolini red, Didymos Indio Kobalt Rouge, Didymos Seide Ell, Hopp Osaka, Pola Lugano.
Ik heb L 22,5 mnd gevoed, M 3 jaar en nu J en T

Plaats reactie