Dragen in de Bondolino

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
beelie7

Berichten: 53
Lid geworden op: 02 sep 2015 10:17
Hobbies: lezen kinderen

Dragen in de Bondolino

Ongelezen bericht door beelie7 » 15 okt 2015 10:26

Wij hebben onze kleine meid gisteren voor het eerst in de Bondolino gedragen. Nouja, mijn man dan, want ik heb last van mijn bekken helaas...

Ik vind het prachtig, maar mijn man was nogal onzeker en had allemaal bezwaren en vragen..

Heeft ze het niet te koud? (Ze had gewone kleertjes aan en een dun jasje, man had een winterjas aan en halverwege dichtgeritst)

Krijgt ze wel adem en genoeg zuurstof? Ze ligt zo beschut in de draagzak, krijgt ze wel genoeg frisse lucht.

Zit ze er wel goed in?
Ik dacht van wel, beentjes erbinnen, wat op en neer hopsen zodat ze zakt en strak geknoopt. Dan kan het niet fout zijn toch?

Qua kleding leek het mij wel goed.
Maar of ze genoeg zuurstof krijgt, vroeg ik mij ook wel even af ja.

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10671
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: Dragen in de Bondolino

Ongelezen bericht door Wicky » 15 okt 2015 10:54

- te koud: ze heeft een lichaam om tegenaan te zitten bij wijze van kruik dus waarschijnlijk zal dat wel meevallen. De beentjes zijn het meest gevoelig voor kou. Ik deed hetzelfde als jullie, beentjes onder de jas en de rest er boven.
- frisse lucht: zorg dat ze op hoofdhoogte niet onder je eigen jas zit en dat ze niet met de kin op de borst zakt (strak knopen dus!) dan zou ze voldoende zuurstof moeten krijgen.
- houding: de voorkeur heeft om de beentjes uit de drager te houden. Ook bij jonge baby's. Hoe oud/groot is ze? Eventueel kan je de onderkant van de drager wat versmallen door er een veter omheen te knopen als deze nog wat te breed is voor kleine beentjes. Belangrijk: knieën hoger dan de billen (leg de nadruk dus niet op het spreiden van de beentjes maar op 'omhoog vouwen'), ruggetje bol. Eventueel kan je het bekken een beetje extra kantelen door de beentjes iets omhoog te duwen/ tegen de voetjes te duwen als ze dat niet voldoende uit zichzelf doet. Wat hopsen kan inderdaad helpen om haar mooi onderin de drager te krijgen.

Als je twijfelt kan je hier een foto plaatsen dan kunnen wij met je mee kijken of ze goed zit.
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje

Plaats reactie