Dragen en huilen

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Wennetje

Berichten: 149
Lid geworden op: 29 jan 2012 14:54
Hobbies: Forumbezoek

Re: Dragen en huilen

Ongelezen bericht door Wennetje » 06 sep 2015 11:56

Pickle schreef:De kommahouding wordt tegenwoordig afgeraden ivm verstikkingsgevaar.
Oh? Maar je hebt toch goed zicht op je kind? Waar zit het verstikkingsgevaar in?
Wendy, BAMoeder van Joris (2009) en pleegmoeder van Lorenzo (2013)


Pickle

Berichten: 9391
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:48
Hobbies: :)

Re: Dragen en huilen

Ongelezen bericht door Pickle » 06 sep 2015 12:03

Goed zicht op je kind hebben maakt niet zoveel uit voor verstikkingsgevaar. Je kan er dan hoogstens eerder bij zijn. De link die je later plaatste is niet helemaal wat vaak bedoeld wordt met de kommahouding, dan liggen kinderen namelijk nog meer. Met als risicofactor het kinnetje op de borst wat het ademenen belemmert.

Gebruikersavatar

Wennetje

Berichten: 149
Lid geworden op: 29 jan 2012 14:54
Hobbies: Forumbezoek

Re: Dragen en huilen

Ongelezen bericht door Wennetje » 07 sep 2015 21:29

Ah nee, zo rond lag zoon idd niet, kinnetje niet weggezakt op borst. Beetje zoals ze lekker op je arm kunnen liggen.
Wendy, BAMoeder van Joris (2009) en pleegmoeder van Lorenzo (2013)


yl83

Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2013 16:25
Hobbies: -

Re: Dragen en huilen

Ongelezen bericht door yl83 » 26 sep 2015 14:55

ZL heb ik als baby ook nooit tevreden in een doek kunnen krijgen, de draagzak (Ergobaby) was in het begin ook drama, na een paar maanden opnieuw geprobeerd en toen was het wel ok. Sterker nog, die is inmiddels niet echt donkerblauw meer te noemen. Hij zat echt wel strak ingesnoerd, dat was het niet. Ik had eerder de indruk dat hij dat (begrenzing)vervelend vond (ik heb nu dus al twee jaar een werkloze Osha Starry Night Nebula in de kast liggen om afscheid van te nemen). Rondlopen hielp niet, soms viel hij wel in slaap maar bij het wakker worden begon hij dan weer te huilen. De rij bij de kassa in de supermarkt lijkt dan toch een heel stuk langer.... Geen idee wat uiteindelijk hielp, anders dan gewoon wat tijd geven en laten groeien.


Florence

Berichten: 803
Lid geworden op: 22 jan 2012 22:02
Hobbies: -----

Re: Dragen en huilen

Ongelezen bericht door Florence » 01 okt 2015 17:37

Hier hielp het om geen fwcc te knopen met mijn pasgeborenen, maar kangoeroe. Ff YouTuben, wordt goed uitgelegd.

Plaats reactie