Dragen en huilen

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Bridt

Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2015 21:02
Hobbies: Hobby-loos :-(

Dragen en huilen

Ongelezen bericht door Bridt » 24 aug 2015 11:31

Dag allemaal,

Ik hoop dat jullie ons wat op weg kunnen helpen met het dragen. Toen ik zwanger was, heb ik enthousiast een draagdoek (Little Frog) gekocht met het voornemen de kleine lekker te kunnen dragen.

Onze kleine man was 1 juli uitgerekend, maar besloot drie weken eerder te komen. Omdat hij toen nog zo klein was, heb ik het dragen even uitgesteld. Later heb ik het wel geprobeerd, maar.. Hij vond het helemaal niet leuk :-(

Omdat hij ook vrij veel spuugt, dacht ik dat het misschien handiger was om het te proberen met een draagzak. Die is sneller om te doen en dan zit hij fijn rechtop na het voeden. Deze week kwam de bondolino binnen en het is een hele fijne draagzak, maar ook hier.. Huilen zodra hij erin ging.

Het euvel is volgens mij dat hij zijn hoofd niet draait. Hij houdt zijn hoofd recht naar voren en 'bonkt' dus tegen mijn borst aan. Ook bij de buikligging draait hij zijn hoofdje niet naar de zijkant en begint te huilen. Hij kan zijn hoofd overigens prima draaien, op zijn rug kijkt hij ook alle kanten op. Over mijn schouder hangen vindt hij ook fijn.

Op foto's van dragende kindjes zie ik dat ze altijd wel naar links of rechts kijken. Maar wat als ze niet draaien, ik durf ook niet zijn hoofd te forceren. Heeft iemand misschien tips? Bedankt!

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10672
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: Dragen en huilen

Ongelezen bericht door Wicky » 24 aug 2015 13:04

Een veel voorkomende 'fout' bij kindjes die protesteren in een drager is dat deze niet strak genoeg zit waardoor het kindje zich onveilig voelt. Dus hoe strak knoop je? Als je voorover buigt mag er geen ruimte ontstaan tussen jouw borst en je kindje.

Kan je anders eens een foto plaatsen? Dan kunnen we met je meekijken of hij goed zit.
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4698
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Re: Dragen en huilen

Ongelezen bericht door Friek » 24 aug 2015 14:15

En het hoofdje 'forceren' zoals jij het noemt, deed ik wel hoor. Gewoon zachtjes tussen je handen pakken en draaien. Vaak voel je wel welke kant hij op wil.
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17

Gebruikersavatar

Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Re: Dragen en huilen

Ongelezen bericht door Simba81 » 24 aug 2015 21:12

Mijn dochter huilde eerst ook als ze in de bondolino ging. De eerste keren deden we het met z'n tweeën. Als ze dan eenmaal zat ging ik even lopen/wiegen, daar werd ze rustig van en dan ging ze lekker tegen me aan zitten. Na een paar keer huilde ze niet meer. Nu doet ze rustig mee als ik iemand de draagzak wil demonstreren!
E aug 2014 M feb 2017

Gebruikersavatar

Petra1985

Berichten: 7128
Lid geworden op: 08 feb 2009 14:55
Hobbies: Wat niet
Locatie: Fryslân boppe!

Re: Dragen en huilen

Ongelezen bericht door Petra1985 » 24 aug 2015 21:19

Beweeg je tijdens het dragen? Blijven hupsen helpt. Mijn zoontjes huilden ook vaak eerst even hoor, om na een klein minuutje in een diepe slaap te vallen.

Is je kindje niet op zoek naar de borst? Dat bonken herken ik namelijk daarvan bij mijn zoontjes. Het hielp om even een speen/pink in hun mond te doen tijdens het dragen.

Je zegt dat hij in de draagzak zo fijn rechtop zat. Droeg je hem liggend in de doek?
Opvoeden is met pijn loslaten wat je met liefde hebt opgebouwd

Trotse mem van 3 zonen '07, '08 en '14! ♡♡♡


Albertine

Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:44
Hobbies: koken en paarden
Locatie: gelderland

Re: Dragen en huilen

Ongelezen bericht door Albertine » 24 aug 2015 22:19

Tijdens en net na het knopen was het bij mijn jongens ook vaak huilen maar als ik dan even liep werden ze stil. Ik moest wel altijd in beweging blijven. (in de rij bij de kassa was echt al drama)
Wat betreft het hoofdje, mijn jongste deed hetzelfde als jij omschrijft en wilde echt niet draaien. Voelde dan inderdaad als forceren en zelfs dat ging niet. Ik liet het altijd maar zo, maar was dan wel heel alert op zijn ademhaling.


Topic starter
Bridt

Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2015 21:02
Hobbies: Hobby-loos :-(

Re: Dragen en huilen

Ongelezen bericht door Bridt » 26 aug 2015 10:18

Sorry dat ik nog niet gereageerd heb, gisteren de vaccinatie gehad en meneer was erna erg huilerig. Dus ik heb nog geen foto kunnen maken of wat kunnen testen.

Met rechtop bedoelde ik dat zowel in de zak als doek, bij die zin had er een punt tussen gemoeten :-)

Bedankt in elk geval voor de reacties!

Gebruikersavatar

Angel3

Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mar 2015 08:49
Hobbies: Dansen

Re: Dragen en huilen

Ongelezen bericht door Angel3 » 26 aug 2015 18:59

Wiebelen doen we hier ook regelmatig. Hoofd bonken herken ik ook, soms opzoek naar handje, forceren ik laat het meestal zo, goed opletten, hij kiest hier altijd vanzelf zijn lekkere houding ;-)

Gebruikersavatar

Keaschie

Berichten: 2947
Lid geworden op: 04 mar 2014 09:10
Hobbies: Sporten, reizen, lezen
Locatie: Midden NL

Re: Dragen en huilen

Ongelezen bericht door Keaschie » 26 aug 2015 19:54

Mijn dl vond de bondolino in het begin minder fijn dan de doek. En de doek moest echt heel strak genkoopt worden, dat vond ze het lekkerst. Met in slaap vallen huilde ze trouwens altijd, in de doek, op schoot, waar dan ook... Huilt je zoon alleen in de draagzak of doek?
kleutermeid M januari 2014, peuterventje L april 2016 + babyboy J juni 2019

Gebruikersavatar

AnnaMaria22

Berichten: 3821
Lid geworden op: 03 mei 2012 10:40
Hobbies: Te veel om op te noemen

Re: Dragen en huilen

Ongelezen bericht door AnnaMaria22 » 30 aug 2015 12:50

Petra1985 schreef:Beweeg je tijdens het dragen? Blijven hupsen helpt. Mijn zoontjes huilden ook vaak eerst even hoor, om na een klein minuutje in een diepe slaap te vallen.

Is je kindje niet op zoek naar de borst? Dat bonken herken ik namelijk daarvan bij mijn zoontjes. Het hielp om even een speen/pink in hun mond te doen tijdens het dragen.

Je zegt dat hij in de draagzak zo fijn rechtop zat. Droeg je hem liggend in de doek?

Dit idd!
J 2/2012 en V 7/2015


Topic starter
Bridt

Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2015 21:02
Hobbies: Hobby-loos :-(

Re: Dragen en huilen

Ongelezen bericht door Bridt » 30 aug 2015 15:30

Hij huilt in beide, eigenlijk al voordat hij goed en wel vastzit. Ik hou hem dan stevig tegen me aan, maar dat maakt niet het grote verschil. Ik zal nog eens flink gaan hupsen, maar misschien moet ik beginnen als hij in een goed humeur is. Als hij al moe is, dan is het misschien net wat teveel?


Albertine

Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:44
Hobbies: koken en paarden
Locatie: gelderland

Re: Dragen en huilen

Ongelezen bericht door Albertine » 31 aug 2015 20:37

Vermoeidheid zou best mee kunnen spelen. Ik moest dan altijd wel echt een eindje wandelen om ze in slaap te krijgen. Hupsen was dan niet voldoende.

Gebruikersavatar

Wennetje

Berichten: 149
Lid geworden op: 29 jan 2012 14:54
Hobbies: Forumbezoek

Re: Dragen en huilen

Ongelezen bericht door Wennetje » 06 sep 2015 11:50

Ik droeg mijn zoon toen hij nog heel klein was in komma houding, ben pas later kikkerhouding (dus rechtop) gaan doen. Zelfde knoopwijze maar kind zijwaarts erin. Zal even link zoeken...
Wendy, BAMoeder van Joris (2009) en pleegmoeder van Lorenzo (2013)


Pickle

Berichten: 9391
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:48
Hobbies: :)

Re: Dragen en huilen

Ongelezen bericht door Pickle » 06 sep 2015 11:54

De kommahouding wordt tegenwoordig afgeraden ivm verstikkingsgevaar.

Gebruikersavatar

Wennetje

Berichten: 149
Lid geworden op: 29 jan 2012 14:54
Hobbies: Forumbezoek

Re: Dragen en huilen

Ongelezen bericht door Wennetje » 06 sep 2015 11:55

Ik droeg mijn zoon toen hij nog heel klein was in komma houding, ben pas later kikkerhouding (dus rechtop) gaan doen. Zelfde knoopwijze maar kind zijwaarts erin, hoofdje ene kant, voetjes andere kant. Zal even link zoeken...
http://www.ikbenmama.nl/images/Boba_Sta ... 0594601b1d
Wendy, BAMoeder van Joris (2009) en pleegmoeder van Lorenzo (2013)

Plaats reactie