Draagdoek vs draagzak

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Mamain2015

Berichten: 213
Lid geworden op: 31 mar 2015 08:26
Hobbies: Koken, met familie zijn

Draagdoek vs draagzak

Ongelezen bericht door Mamain2015 » 10 aug 2015 20:49

Hi, wanneer gebruiken jullie welk?
Ik heb tot nu toe alleen een draagdoek, maar wil misschien ook een zak.
Voor mij de reden om een zak te kopen is omdat je die van tevoren al aan kan doen en op bestemming hoef je je baby alleen nog maar erin te doen. Kan dat bij elke draagzak?

Gebruikersavatar

Just-me-84

Berichten: 3931
Lid geworden op: 04 apr 2012 11:09
Hobbies: euh..wat niet ;-)
Locatie: Twente

Re: Draagdoek vs draagzak

Ongelezen bericht door Just-me-84 » 10 aug 2015 21:37

draagzak gebruik ik vooral als ik even snel de stad in ga, gebruikte toen zl klein was altijd een storchenwiege. in principe kun je deze thuis wel omdoen, maar veel werk om het ter plekke te doen is het niet. Gesp vast om middel, baby op de buik, draagzak eroverheen en banden vaststrikken.
ZL 02-2013 & ZL 12-2015

Gebruikersavatar

JDee

Berichten: 8230
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:20
Hobbies: Creating stuff that works
Locatie: Maker en verkoper ~JL~ Just Love

Re: Draagdoek vs draagzak

Ongelezen bericht door JDee » 11 aug 2015 13:11

Geweven doek knopen kost me inderdaad wel 20seconden méér tijd dan manliefs marsupi plus(20 sec).
JugendstiL RT- Soodesign springwood sunrise 4- Bramble3 -N Linden cr/g 5-okiringsling kai -ankalia nevaeh 7

Gebruikersavatar

Angeldust

Berichten: 16108
Lid geworden op: 09 nov 2008 21:07
Hobbies: *^*
Locatie: In het midden \\ Verkoop aan mij niets meer! //

Re: Draagdoek vs draagzak

Ongelezen bericht door Angeldust » 11 aug 2015 13:48

Daar is niet echt een eenduidig antwoord op te geven. Bij mijn eerste gebruikte ik alleen maar de draagdoek en bij ouder worden de mei tai ook gebruikt.
Bij mijn jongste gebruikte ik eigenlijk al vrij snel de draagzak en ben dat altijd blijven gebruiken.
--> Grote broer '08 en kleine broer '12 <--


E&I

Berichten: 9589
Lid geworden op: 18 mar 2008 08:51
Hobbies: Groen, Motor, Haken/Breien
Locatie: Flevoland

Re: Draagdoek vs draagzak

Ongelezen bericht door E&I » 11 aug 2015 16:29

Het is afhankelijk van de situatie welke ik gebruik: doek, RS of draag"zak".

Bij ZL1 knoopte ik, en gebruikte papa de marsupi S.
Bij ZL2 (nu 5 weken oud) gebruiken we beiden de marsupi S voor "effe snel", of als ik geen zin heb in doek of RS.
Verder knoop ik.

Qua tijd en gemak in gebruik: ik ben net zo snel met de RS en de (korte) doek knopen dan met de marsupi.

Ik heb wel het idee dat ZL2 in doek en RS lekkerder zit dan in de marsupi (mét de zitverkleiner).
Dit omdat hij in doek en RS niet zoveel hoeft te spreiden.

Kun je ergens bij een consulent, inloopdag of bij een meeting of bij mama in je buurt eens e.e.a. gaan testen?
Dan weet je wat voor jou en je kindje prettig voelt.
barefoot vegan familie
mama & papa + ♀ dec-'07/♂ dec-'11/♂ juli-'15

Stash:TSDHerbst2-DidyIrisBT4/5-KrookusOW4-Symphuo4-Folia5-XelaBronze6-C&CHemp6-
RS'India'-RS Medley Rio-MT(imiKS)-MTByKayDeluxe-Manduca

Gebruikersavatar

Nina80

Berichten: 4485
Lid geworden op: 03 mei 2013 23:41
Hobbies: Paardrijden
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Draagdoek vs draagzak

Ongelezen bericht door Nina80 » 16 aug 2015 23:32

Ik heb de eerste maanden met doek gedragen en vond dat super. Maar mijn vriend wilde daar niet aan (te hippie-achtig [lol] [rolleyes] ).
Toen zoon 9 maanden was heb ik daarom een SSC (Boba) voor papa zijn verjaardag gekocht, en daarmee wilde hij wel. En toen was ik ook verkocht aan het gemak daarvan...
Daarna nog maar weinig met doek gedragen, zoon liep met 10 maanden dus daarna was het steeds erin-eruit-erin-eruit, en dat gaat met draagzak nu eenmaal tien keer zo gemakkelijk... Plus het rugdragen, met doek wel eens geprobeerd, maar nee. Met draagzak een fluitje van een cent.

Ik had de doek de eerste maanden zeker niet willen missen, en ga hem voor de nieuwe baby zeker weer gebruiken. Knusser en zachter dan de draagzak, meer contact, meer verbinding.
Maar ik ging elke dag met de hond naar het bos, eerst een stuk met de auto. En dan sta je dat hartje winter, in de regen en gure wind: jas uit, doek om proberen te krijgen zonder dat de wind hem wegblaast en zonder dat de uiteinden al te zeer in de modder hangen, dan baby uit de auto, in de doek knopen, jas weer er overheen... Als ik toen de Boba al gehad had had dat veel gedoe gescheeld.
Mama van Shaun (juni 2012) & Lynn (januari 2016)
Très Bien Coaching: tresbiencoaching.nl
D&V Blogger

Gebruikersavatar

Flupke

Berichten: 19570
Lid geworden op: 24 jan 2008 21:49
Hobbies: DenV
tag: Lid van de vroege kippenclub
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Draagdoek vs draagzak

Ongelezen bericht door Flupke » 16 aug 2015 23:38

Toen zl 3 werd geboren moest ik in week 2 al een flink eind rijden en dan uitstappen en mijn andere 2 kids naar school brengen. Dat was eind november. Een doek kun je ook best voorknopen. De fwcc kun je van tevoren om doen en dan op de plaats van bestemming doekpunten in de auto leggen, kind erin, aanspannen, afknopen en klaar ben je.

Toen hij wat ouder werd ben ik veel de Emeibaby gaan gebruiken. De perfecte drager tussen doek en ssc in. Ik draag hem daar (nu bijna 3) nog veel in maar dan op de rug.

Het is een kwestie van uitproberen vooral denk ik. Dus wat hierboven al gezegd is, inloop bij winkel of consulent en eens voelen wat het verschil is?
Kirsten mv grote man (2004), middel man (2006) en kleine man (2012)

Instituut voor Hechting

Plaats reactie