Ringsling dreumes

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Ddv

Berichten: 8
Lid geworden op: 19 feb 2015 20:01
Hobbies: Koken, wandelen

Ringsling dreumes

Ongelezen bericht door Ddv » 05 aug 2015 20:43

Hallo allemaal,

Ik heb besloten een ringsling aan te schaffen voor mijn bijna 1 jarige meisje. Ik wil hem gebruiken voor de hele kleine stukjes (auto in en auto, bij het naar school brengen van de oudste). Ik denk aan een yaro, little frog of girasol. Niet te duur in ieder geval, maar wel een kwaliteit die sterk genoeg is om straks nog een peuter mee te dragen. Ik zie dat girasol als enige kruiskeeper geweven is.

Iemand nog tips/suggesties? Ik weet niet zo goed waar ik op moet letten omdat ik ngo nooit een ringsling heb gehad. Ik ben zelf erg klein en bang dat ik snel te veel stof overhoud. Ik heb geprobeerd met een schuifknoop te dragen maar dit vond ik niets.

Ik draag nu trouwens met een storchenwiege Leo mt 5 en een Didymos lisca mt 6 (even voor de vergelijking).

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,
D.


E&I

Berichten: 9589
Lid geworden op: 18 mar 2008 08:51
Hobbies: Groen, Motor, Haken/Breien
Locatie: Flevoland

Re: Ringsling dreumes

Ongelezen bericht door E&I » 06 aug 2015 13:24

Waar je op moet letten:
Dat een ringsling van draagdoekstof gemaakt is (die zijn het stevigst en gaan het langst mee).

Qua lengte:
ringslings heb je in verschillende lengtes.
De meeste RS die op marktplaats aangeboden worden zijn de standaard lengte (2m - 2.20m).

Welke lengte voor jou prettig is, hangt o.a. af van de grootte van je kindje en of je voorkeur hebt voor lange of korte staart (het deel na de ringen, dat naar beneden hangt).

Ikzelf vind een RS ideaal!
Ik ben 1.73 en draag het liefst met korte staart. Mijn RS zijn 1.70m vanaf de ringen.

M.b.t. je opmerking over de weefwijze:
bijna alle draagdoekmerken hebben kruiskeper geweven draagdoeken.
Dus ook hoppediz of didymos.


Succes met uitkiezen!
barefoot vegan familie
mama & papa + ♀ dec-'07/♂ dec-'11/♂ juli-'15

Stash:TSDHerbst2-DidyIrisBT4/5-KrookusOW4-Symphuo4-Folia5-XelaBronze6-C&CHemp6-
RS'India'-RS Medley Rio-MT(imiKS)-MTByKayDeluxe-Manduca

Plaats reactie