help! moeite met geweven draagdoek

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
mamavanAdam

Berichten: 432
Lid geworden op: 01 jul 2015 17:26
Hobbies: cupcakes bakken

help! moeite met geweven draagdoek

Ongelezen bericht door mamavanAdam » 13 jul 2015 16:38

Als groentje in het dragen hoop ik hier wat tips te krijgen van de ervaren dragers!ik ben begonnen met een tricot slen,wat meteen heel goed ging. Nu heb ik een calin bleu aangeschaft voor de warme dagen en heb hem net voor het eerst uitgeprobeerd. Watismedat!

Pijn in mn nek, veel te strak geknoopt uit schrik dat baby eruit zou floepen, waardoor ik ook pijn heb aan mn ribben. Ook heb ik de indruk dat mn kleintje niet in de kikkerhouding zit. Verder heeft hij geen hoofdsteun dus als slaapt dan moet ik telkens zn hoofdje vasthouden anders bungelt het daar maar. Ik wil zooo graag dragen maar op deze manier is het niet leuk meer.


Jessie1549

Berichten: 6252
Lid geworden op: 18 feb 2013 14:01
Hobbies: .

Re: help! moeite met geweven draagdoek

Ongelezen bericht door Jessie1549 » 13 jul 2015 17:14

Poe, een Calin blue is ook niet de makkelijkste doek. [smile]
Wat bedoel je met "de indruk dat je kleintje niet in kikkerhouding zit"? Je knoopt een geweven doek anders dan een rekbare he, is dat het? Zoek eens op youtube naar "fwcc geweven". Is er een draagcafe in de buurt, of heb je misschien vrienden die dragen?

Hoofdje zou niet zomaar moeten bungelen, dan zit je doek misschien niet strak aan de bovenrail? Je kunt het anders oplossen met een opgerold spuugdoekje: die rol je in de doek bij het nekje. zie deze foto. Dat dikke stuk bij het nekje, daar dus.


Topic starter
mamavanAdam

Berichten: 432
Lid geworden op: 01 jul 2015 17:26
Hobbies: cupcakes bakken

Re: help! moeite met geweven draagdoek

Ongelezen bericht door mamavanAdam » 13 jul 2015 17:58

Bedankt voor je reactie!
In mijn omgeving draagt niemand, ik wordt raar bekeken en krijg irritante opmerkingen over mijn keuze...maar goed, ik heb dus niemand om op terug te vallen.
Ik krijg het doek niet zo dat het zijn hele bovenbeen ondersteunt. Het schuift telkens naar boven waardoor zijn beentjes gaan bungelen. Op die foto ziet dat kindje er zo comfortabel uit! Ach misschien moet ik nog wat oefenen...


Jessie1549

Berichten: 6252
Lid geworden op: 18 feb 2013 14:01
Hobbies: .

Re: help! moeite met geweven draagdoek

Ongelezen bericht door Jessie1549 » 13 jul 2015 19:13

Kijk eens naar dit filmpjes, ze maakt een zitje op 2:30 min. Je duwt dan de doek een stukje tussen jou en je kindje. Op 4:50 min zie je dan dat de twee slierten doek vervolgens over dat zitje heen geknoopt worden. Dan zit het stuk doek dat horizontaal over de billen van je baby loopt dus vast, en kan niet zomaar omhoog schuiven.

En het is zeker even oefenen hoor, als je het een paar keer geprobeerd hebt gaat het een heel stuk makkelijker!

Gebruikersavatar

MamavS

Berichten: 5134
Lid geworden op: 17 aug 2009 11:21

Re: help! moeite met geweven draagdoek

Ongelezen bericht door MamavS » 13 jul 2015 20:05

Waar woon je? Misschien een oproepje doen of er iemand vh forum bij je in de omgeving woont. Er is vast iemand die in real life mee wil kijken met het knopen [smile]


Topic starter
mamavanAdam

Berichten: 432
Lid geworden op: 01 jul 2015 17:26
Hobbies: cupcakes bakken

Re: help! moeite met geweven draagdoek

Ongelezen bericht door mamavanAdam » 13 jul 2015 21:07

Bedankt voor de tips!
Ik woon in België..maar in mijn buurt heb ik nog nooit een dragende moeder gezien :D

Gebruikersavatar

xokkie

Berichten: 2570
Lid geworden op: 17 okt 2011 21:19
Hobbies: lezen, fantasy, rpg, koken, ba

Re: help! moeite met geweven draagdoek

Ongelezen bericht door xokkie » 13 jul 2015 21:32

vergis je niet hoor, er zijn best wat Belgische mama's hier! en idd oefenen! (en een andere doek lenen of kopen als je t budget hebt, ik vond Calin Bleu ook echt nauwelijks goed en fijn te knopen [silenced] )

tatatapatalk
trotse mama van DL1 januari '12 en DL2 september '14 en DL3 maart '17

Gebruikersavatar

LKG

Berichten: 3809
Lid geworden op: 13 nov 2010 10:28
Hobbies: Naaien

Re: help! moeite met geweven draagdoek

Ongelezen bericht door LKG » 13 jul 2015 21:36

Oh er is vast iemand in je buurt die je wil helpen, en wonen zoveel dragende moeders in BE :-) Als je in de buurt van Brussel-Leuven woont wil ik gerust een keer meekijken!

Op de site draagconsulenten.be kan je kijken of er een consulent bij je in de buurt zit. Een draagconsulent kan je vast en zeker ook helpen!




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
T (dec 2010), K (aug 2012), M (jun 2015) en S (mrt 2018)


JufT

Berichten: 1894
Lid geworden op: 21 jan 2015 21:59
Hobbies: Lezen, buiten zijn, sporten

Re: help! moeite met geweven draagdoek

Ongelezen bericht door JufT » 13 jul 2015 22:11

Antwerpse Kempen aanwezig!
Al meerdere mama's aan het dragen gekregen, ik wil je graag helpen als je in mijn regio woont.
Waar woon je?
Mama van DL 12/2014 en ZL 9/2017


Topic starter
mamavanAdam

Berichten: 432
Lid geworden op: 01 jul 2015 17:26
Hobbies: cupcakes bakken

Re: help! moeite met geweven draagdoek

Ongelezen bericht door mamavanAdam » 14 jul 2015 12:51

Ik ga het nog een paar keer proberen,als het niet betert dan horen jullie van mij!

Gebruikersavatar

silk

Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2014 08:54
Hobbies: Lezen, filmpje kijken, koken
Locatie: Waar mijn mannen zijn.

Re: help! moeite met geweven draagdoek

Ongelezen bericht door silk » 14 jul 2015 13:44

Testelt (3-provinciënpunt Vl-B/Antw/Lim) aanwezig. ;) Maar ik vermoed dat je niet uit deze streek bent, gezien ik al redelijk wat (ex)dragende mama's ben tegengekomen, dus die rare blikken klopt niet (of is mij toch nog nooit opgevallen).
Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.


JufT

Berichten: 1894
Lid geworden op: 21 jan 2015 21:59
Hobbies: Lezen, buiten zijn, sporten

Re: help! moeite met geweven draagdoek

Ongelezen bericht door JufT » 15 jul 2015 21:46

De beste filmpjes vind ik die van wrap you in love, ik raad haar overal aan [biggrin]
Mama van DL 12/2014 en ZL 9/2017

Gebruikersavatar

AEML

Berichten: 15194
Lid geworden op: 17 apr 2009 11:43
Hobbies: Moeder van vier :-)
Contacteer:

Re: help! moeite met geweven draagdoek

Ongelezen bericht door AEML » 15 jul 2015 21:50

Misschien gekke vraag, maar heb je budget om een andere (tweedehandse) draagdoek te kopen? Een Calin Blue is echt de allermoeilijkste geweven doek om te knopen, voor 'gevorderde' knopers zelfs bijna geen doen zonder drukpunten te krijgen op je lijf.

En verder; zou je eens wat foto's kunnen plaatsen? Dan kunnen we wat concretere tips geven. [smile]
"Your greatest contribution to the kingdom of God may not be something you do, but someone you raise."


Topic starter
mamavanAdam

Berichten: 432
Lid geworden op: 01 jul 2015 17:26
Hobbies: cupcakes bakken

Re: help! moeite met geweven draagdoek

Ongelezen bericht door mamavanAdam » 19 jul 2015 23:26

Ik heb wel budget en ben aan het overwegen om een andere te kopen. We gaan binnenkort op vakantie en ik wil veel wandelen dus ik heb echt een goeie comfortabele doek nodig! Welke raden jullie mij aan? Liefst niet boven 70eur.

En ik ben niet zo bedreven met foto's maken en plaatsen :-P

Gebruikersavatar

sam1982

Berichten: 2406
Lid geworden op: 05 jul 2013 17:12
Hobbies: Boeken
Locatie: 024

Re: help! moeite met geweven draagdoek

Ongelezen bericht door sam1982 » 20 jul 2015 06:20

Ik vind mijn Hoppediz nog steeds een fijne doek. Die past nieuw zeker binnen je budget.

Er is ook veel tweedehands te krijgen, een girasol of didymos (bijv. Indio, als je niet zo van streepjes houdt) zijn fijne en stevige doeken.
DL1 voorjaar 2013 | DL2 voorjaar 2015

Plaats reactie