Moby wrap

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Humpie86

Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2013 14:49
Hobbies: Lezen en fotografie

Moby wrap

Ongelezen bericht door Humpie86 » 14 jun 2015 10:38

Hallo allemaal,

Wij zijn ouders van een zoon (bijna 4,5) en mogen volgende week onze dochter in de armen sluiten (de bevalling zal i.v.m. geschatte grootte ingeleid worden).

Aangezien onze slechte ervaringen met een Baby Bjorn tijdens de babytijd van ons zoontje (tja, je lering moet toch ergens beginnen), hebben we nu gekozen voor een draagdoek (Moby Wrap, vast heerlijk tijdens een warme zomerperiode).

Voor onze zoon hebben we nog gebruik gemaakt van een Manduca tijdens de vakantie/boswandelingen, en deze voldeed prima, maar lijkt me in gebruik met een baby minder fijn (gevoelsmatig). De Manduca is groots, log en best warm, en vind ik persoonlijk meer geschikt voor wat grotere kinderen.

Wie heeft er ervaring met een Moby? Aangezien ik regelmatig lees dat kindjes hier voor hun eerste jaar eigenlijk al te zwaar voor zijn?

Alvast bedankt voor jullie reactie! :)

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Moby wrap

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 14 jun 2015 16:48

Dat is toch een rekbare doek? Door de 3 lagen die over je kindje gaan, zijn die meestel vrij warm. Al is bij 30 graden natuurlijk alles warm. Bij een ouder en dus zwaarder kindje zakt rekbaar ook eerder door.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Plaats reactie