voordelen framedrager?

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Topic starter
pluimpiet

Berichten: 2723
Lid geworden op: 07 feb 2013 13:47
Hobbies: geen
Locatie: nabij A'dam

voordelen framedrager?

Ongelezen bericht door pluimpiet » 11 jun 2015 13:05

Ik kijk ernaar uit om deze zomer op vakantie weer lekker veel lange wandelingen te gaan maken [blij] . Vorig jaar droegen we DL nog in de doek en bondolino, inmiddels zijn we helemaal over op de wompat. Maar... we gaan naar Bretagne en daar kan het nogal heet worden. Is een framedrager dan niet toch fijner want luchtiger? Mijn vriend zal meer dragen dan ik (zwanger) en hij zweet snel.
Wat denken jullie?
edit: van de niet-ergonomische eigenschappen van de meeste framedragers ben ik op de hoogte
dl sept '13 en dl jan '16

Gebruikersavatar

miekje3

Berichten: 1014
Lid geworden op: 01 jun 2012 19:27
Hobbies: lezen, bloggen, koken

Re: voordelen framedrager?

Ongelezen bericht door miekje3 » 11 jun 2015 15:47

Een schoonzus en zwager vinden een Deuter helemaal het einde. Het blijft warm hoor, maar het kind zit niet tegen je aan en dus luchtiger dan een SSC/doek. Kindje heeft een zitje inclusief dakje, slaapkussen. Voor zo'n framedrager moet je wel heel sterk zijn, anders is het veel te zwaar.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een SSC en dan een hydrofiel tussen rug vader en buik kind.

Gebruikersavatar

femme80

Berichten: 6406
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:29
Hobbies: koken, bakken, lezen

Re: voordelen framedrager?

Ongelezen bericht door femme80 » 11 jun 2015 17:06

In onze onwetende dagen hadden wij ooit ook een framedrager. We zijn er mee naar Indonesië geweest en ml vond het vreselijk warm en zweterig een behoorlijk zwaar in de warmte. Toen we 2 jaar later weer gingen hadden we voor zl2 een simpele mei tai en dat beviel echt veel beter. Minder zwaar, minder warm want gewoon katoen ipv van dat zweterige rugtassen spul. Wij deden idd ook een hydrofiel tussen ons zl2. Het was wel wat zweteriger maar over all toch minder warm.

Verstuurd vanaf mijn GT-S7390 met Tapatalk
mama van een bende wilde apen. 2009, 2012, 2015

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: voordelen framedrager?

Ongelezen bericht door Luna » 11 jun 2015 17:40

Hier ook een framedrager gehad, ik vond het loodzwaar! Was blij dat ik daarna doeken en de mei tai ontdekte.
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

Freecell

Berichten: 10654
Lid geworden op: 04 mei 2009 21:54
Hobbies: ..
tag: Sneeuwengel in Bikini
Locatie: Noord

Re: voordelen framedrager?

Ongelezen bericht door Freecell » 11 jun 2015 19:23

Vrienden van ons zijn ontzettend fanatieke bergbeklimmers en wandelaars en gebruikten beiden (wel een goede framedrager waarbij kindje iig ergo zat trouwens).
We hebben het er wel eens over gehad en voor en nadelen waren:

voor:
- verder van je af, dus kan wat doorwaaien
- bagageruimte onder je kind [cool]
- je kan een slapend kind naast je neer zetten bij een pauze zonder hem wakker te maken
- meer bewegingsvrijheid voor kind (bij hun kinderen wel handig [lol] die van mij houden juist van lekker strak tegen je aan)


tegen:
- zwaarder (hij is behoorlijk sterk en droeg met framedrager. Zij is ook behoorlijk in goede conditie, maar droeg om deze reden met een gewone ergonomische drager)
- je zwaartepunt ligt verder naar achteren, dus ander evenwicht bij lopen
- groter om mee te nemen

Dat waren de belangrijkste dingen wel geloof ik [think]
meestal gaat het goed

Plaats reactie