welke draagdoek adviseren jullie me?

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
jemk

Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2015 14:31
Hobbies: muziek maken

welke draagdoek adviseren jullie me?

Ongelezen bericht door jemk » 01 jun 2015 22:21

Hallo,

Al een tijdje lees ik mee op dit forum en nu heb ik me eindelijk maar eens aangemeld, omdat ik jullie hulp kan gebruiken.

Ik draag graag mijn zoon van 25 maanden. Over een week of 5 komt nr 2 eraan en daar wil ik een nieuwe draagdoek voor kopen. Voor mijn zoon heb ik toentertijd een by kay rekbare draagdoek gekocht en deze heb ik gebruikt tot hij een kg of 8/9 was. Daarna ben ik overgegaan op een tula.

De by kay wil ik voor nr 2 best nog wel gebruiken, maar deze vind ik te warm in de zomer. Ik zoek dus een wat meer luchtige doek dan de by kay, die ik ook boven de 8 a 9 kg nog kan blijven gebruiken.
Vandaar dat ik aan het kijken ben naar 2 soorten doeken:
- calin bleu
- hoppediz

De calin bleu schijnt dé zomerdoek te zijn. Hierover lees ik wel dat het bij niet zo netjes knopen het kan gaan snijden. Bovendien vind ik de effen kleuren vrij saai.
Ook las ik over de hoppediz. Vooral de Marrakech vind ik erg mooi! Maar is deze niet te warm op wat warmere dagen?

Welke raden jullie me aan? De Calin Bleu of de Hoppediz (of een geheel andere doek)? Mijn budget houdt wel op bij 100 euro.

En heeft iemand ook ervaring met een kleintje in een geweven doek op je buik en een peuter in een ssc op je rug? Gaat dat goed? Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Bedankt vast!
Mama van Zl (april 2013) en Dl (juni 2015).

Gebruikersavatar

silk

Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2014 08:54
Hobbies: Lezen, filmpje kijken, koken
Locatie: Waar mijn mannen zijn.

Re: welke draagdoek adviseren jullie me?

Ongelezen bericht door silk » 02 jun 2015 11:52

Geen ervaring maar er zijn voldoende foto's van dubbel dragen dus dat zou moeten lukken. Ik denk dat een Calin Bleu veel dunner/luchtiger is voor de zomer dan een hoppediz, maar je moet vooral kijken naar wat je zelf mooi vindt. Eventueel kun je je kindje ook minder (/enkel luier) aandoen in de doek als het te warm wordt, en bij echt hete temperaturen is het met welke doek dan ook te warm om te dragen.
Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16276
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: welke draagdoek adviseren jullie me?

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 03 jun 2015 20:02

Calin Bleu is erg dun en dan schijn je heel secuur te moeten knopen om te voorkomen dat het gaat snijden.

Hoppediz is een stuk dikker. Sommigen vinden ze stug, ik heb de onze altijd met veel plezier gebruikt. Hoppediz Das Leichte is weer een stuk dunner, maar ook dan moet je dus erg secuur knopen.

Bij warm weer is een doek zowiezo warm, ook met een hele dunne doek gaat het zweten, je hebt tenslotte een baby dicht tegen je aan zitten.

Qua budget, heb je al naar Little Frog of Yaro gekeken? Die zijn ook behoorlijk betaalbaar.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Topic starter
jemk

Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2015 14:31
Hobbies: muziek maken

Re: welke draagdoek adviseren jullie me?

Ongelezen bericht door jemk » 04 jun 2015 15:03

Bedankt voor de antwoorden en tips!

De little frog en de yaro ken ik niet. Ik heb even op internet gekeken en dat zijn inderdaad erg mooie doeken voor een betaalbare prijs.

De calin bleu valt voor mijn gevoel nu af. Het is weliswaar een mooi dunne doek, maar dat heel secuur knopen schrikt me toch een beetje af. Dat sommigen de hoppediz een stugge doek vinden is wel jammer, maar ja, je kunt het niet iedereen naar de zin maken. Maar wordt dat 'stug' bedoelt in de zin van 'dik'?

Eigenlijk zou ik alle stofjes eens willen voelen. Ik ga denk ik maar de draagconsulente bij mij in de buurt benaderen. Zij verkoopt oa de hoppediz en de little frog.

Bedankt!!

Ps. m'n man keek me een beetje afkeurend aan dat ik naast m'n rekbare doek en tula nog 1 a 2 doeken erbij wil kopen. Hij zei trouwens niks. Even dacht ik: ben ik nu zo egoïstisch? Totdat ik me bedacht dat hij een heel weekend met vrienden op stap gaat en daar geeft hij vast net zoveel uit. Weg gevoel! [twisted]
Mama van Zl (april 2013) en Dl (juni 2015).

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16276
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: welke draagdoek adviseren jullie me?

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 04 jun 2015 20:36

Je kunt ook nog in het meetinggedeelte kijken of er daar een topic is voor meetings bij jou in de buurt.

Goed excuus voor een extra doek: Je kunt niet zonder als er 1 in de was zit. [whistle]
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

AEML

Berichten: 15194
Lid geworden op: 17 apr 2009 11:43
Hobbies: Moeder van vier :-)
Contacteer:

Re: welke draagdoek adviseren jullie me?

Ongelezen bericht door AEML » 04 jun 2015 20:41

Een Hoppediz is net een theedoek als je m net uit de doos haalt vind ik, een Little Frog daaintegen is echt heel erg zacht,, al direct uit de doos!
Ik zou als ik jou was een Little Frog of een gedragen katoenen indio kopen (die vind je hier op de doekenmarkt).
Succes en geniet van het dragen van een mini!!
"Your greatest contribution to the kingdom of God may not be something you do, but someone you raise."

Plaats reactie