Help, heb ik de verkeerde maat gekocht?

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
marijkelisabeth

Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2015 11:36
Hobbies: schaatsen

Help, heb ik de verkeerde maat gekocht?

Ongelezen bericht door marijkelisabeth » 23 mei 2015 09:29

Afgelopen week heb ik een little frog opal stone besteld in maat 5. Hele mooie doek en kleur! Het is mijn eerste doek. Ik heb lang getwijfeld over de maat, maar omdat ik maat S heb, leek maat 5 de aangewezen maat. Nu heb ik de pocket twee keer geprobeerd te knopen met mijn 11 weken oude baby, maar beide keren heb ik helaas niet meer voldoende stof om de doek achterlangs naar voren te kunnen halen om hem daar vast te knopen. De tweede keer heb ik hem nog wat strakker getrokken, maar het blijft te kort.
Het lijkt erop dat ik dan toch een maat 6 zou moeten hebben. Of kan het zijn dat ik iets verkeerd doe?
Laatst gewijzigd door marijkelisabeth op 23 mei 2015 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

silk

Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2014 08:54
Hobbies: Lezen, filmpje kijken, koken
Locatie: Waar mijn mannen zijn.

Re: Help, heb ik de verkeerde maat gekocht?

Ongelezen bericht door silk » 23 mei 2015 09:42

Ik vermoed dat je een 6je nodig zult hebben, de maat van de doek hangt af van de knoop die je wilt doen. Ik heb een 5je nodig voor een ruck tegenwoordig (een 4tje toen ik pas bevallen was, maar was toen nipt) en had een 6je nodig om op de buik te knopen. Andere knopen heb ik nog niet geprobeerd. Er slingeren op internet "maattabellen per knoop" rond, daar kun je eens in kijken welke maat je écht nodig hebt. En anders eerst nog veel oefenen, na een tijdje knoop je beter en heb je ietsje minder stof nodig.
Laatst gewijzigd door silk op 23 mei 2015 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.


Topic starter
marijkelisabeth

Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2015 11:36
Hobbies: schaatsen

Re: Help, heb ik de verkeerde maat gekocht?

Ongelezen bericht door marijkelisabeth » 23 mei 2015 09:52

Sorry, stomme woordkeus. Ik heb gemaild met de leverancier en had een deel van die mail geknipt en geplakt, vandaar ;) al even aangepast

Ik zal eens kijken welke knoop met maat 5 kan. Wel balen, ik had toch liever een maatje 6 gehad, waarmee alles kan


Jools

Berichten: 1870
Lid geworden op: 14 sep 2012 22:02
Hobbies: *

Re: Help, heb ik de verkeerde maat gekocht?

Ongelezen bericht door Jools » 23 mei 2015 12:07

Maar als ik het goed begrijp wil je de fwcc op de buik afknopen? De knoop mag ook gewoon op de rug, of wat meer naar de zijkant, dan zou je misschien aan een vijf wel genoeg hebben?
Trotse mama van ZL1, ZL2 en DL


Topic starter
marijkelisabeth

Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2015 11:36
Hobbies: schaatsen

Re: Help, heb ik de verkeerde maat gekocht?

Ongelezen bericht door marijkelisabeth » 23 mei 2015 12:46

Ja, klopt ik zou de fwcc graag voor willen afknopen. Op de zijkant afknopen? Ik zou niet zo goed weten hoe met ongelijke staarten? Eentje is dan te kort toch?


kaetje

Berichten: 8239
Lid geworden op: 04 apr 2012 07:44
Hobbies: mijn gezin en mijn werk
Locatie: Ergens in het noorden

Re: Help, heb ik de verkeerde maat gekocht?

Ongelezen bericht door kaetje » 23 mei 2015 13:14

Misschien niet, even uitproberen. Of je neemt niet het midden als je begint met knopen maar neemt de ene kant meteen wat langer dan de andere.

in principe klopt de maat wel volgens mij. Een fwcc knoop je achter af en dan zou deze doek met jouw maat wel lang genoeg zijn. Voor wat jij wilt heb je meer stof nodig.
ZL1 2010, ZL2 2011 & ZL3 sept. '16

Gebruikersavatar

Laura_G

Berichten: 3828
Lid geworden op: 15 apr 2014 13:15
Hobbies: use-less FB pagina
Contacteer:

Re: Help, heb ik de verkeerde maat gekocht?

Ongelezen bericht door Laura_G » 23 mei 2015 14:02

Nog een week of 20 en jeksn zeker rugdragen. Dan is een 5 helemaal niet vervelend
op moederdag '14 kwam onze kleine mup


Topic starter
marijkelisabeth

Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2015 11:36
Hobbies: schaatsen

Re: Help, heb ik de verkeerde maat gekocht?

Ongelezen bericht door marijkelisabeth » 23 mei 2015 17:10

Bedankt voor jullie reacties. Er komt wel wat bij kijken zeg, dat leren knopen!

Gebruikersavatar

MamaMoon

Berichten: 4011
Lid geworden op: 11 jul 2011 17:21
Hobbies: lezen, haken, dragen, Spanje
Locatie: draagconsulente Capelle a/d IJssel, Rotterdam en omstreken
Contacteer:

Re: Help, heb ik de verkeerde maat gekocht?

Ongelezen bericht door MamaMoon » 24 mei 2015 23:23

Knopen is geen rocket science, maar het vergt inderdaad wat oefening [smile]. En als je eenmaal de smaak te pakken hebt, dan wil je waarschijnlijk niet anders meer!

Voor een fwcc hebben de meeste mensen inderdaad een 6 nodig, al lukt het sommigen ook wel met een vijf. Misschien is het nog mogelijk om de doek om te ruilen voor een 6? En anders is er misschien wel iemand op het forum die met je wil ruilen [smile]


Topic starter
marijkelisabeth

Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2015 11:36
Hobbies: schaatsen

Re: Help, heb ik de verkeerde maat gekocht?

Ongelezen bericht door marijkelisabeth » 25 mei 2015 21:04

Ja, ik wil mijn doek wel ruilen voor een maat 6, liefst de yaro ivy blue. Staat nu op draagdoeken en overige aangeboden.


Eses

Berichten: 4168
Lid geworden op: 12 jul 2010 19:28
Hobbies: Wandelen,lezen,muziek maken

Re: Help, heb ik de verkeerde maat gekocht?

Ongelezen bericht door Eses » 25 mei 2015 21:13

hmm ik kan de fwcc ook met een 5 en ben niet super slank. Heb het ook aangeraden aan een dorpsgenoot, die heeft toch een 6 gekocht, had echt veel stof over (en zij is heel slank!)
Ik zou gewoon achter af knopen, waarom wil je voor af knopen? Voor de stevigheid niet nodig in ieder geval.
Jongensmama van zl1 2010- zl2 2011- zl3 2014 en zl4 30-12-2017 [jump]


Topic starter
marijkelisabeth

Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mei 2015 11:36
Hobbies: schaatsen

Re: Help, heb ik de verkeerde maat gekocht?

Ongelezen bericht door marijkelisabeth » 25 mei 2015 21:19

Achter afknopen vind ik onhandig bij het zitten (zo'n dikke knoop), vinden jullie dat niet vervelend?
en ik kan de staarten net niet lekker vastpakken en goed genoeg aantrekken als ik afknoop. Misschien doe ik iets niet goed, misschien trek ik niet strak genoeg aan?
Kan het ook zijn dat een gedragen maat 5 langer is geworden door/na gebruik? Rekt een doek een beetjeuit zeg maar?

Ben achteraf helaas ook niet tevreden over mijn keuze kwa patroon. Wil toch liever de yaro ivy blue. Wat me opvalt is dat een tweedehands ivy blue op mp duurder is dan een nieuw exemplaar. gek??

Helaas mag ik mijn little frog niet meer terugsturen naar dragenenzo.nl omdat ik hem 1 keer gewassen heb voor gebruik, als geadviseerd in de handleiding

Plaats reactie