Eerste doek

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Stokstaartje

Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:02
Hobbies: Spirituele dingen

Eerste doek

Ongelezen bericht door Stokstaartje » 20 mei 2015 15:13

Hallo Dames,

een paar weken trotse eigenaar geworden van een mooie paarse Manduca, maar uiteraard wil ik ook graag een draaagdoek.
Ik heb alleen helemaal geen idee wat ik wil/moet hebben. Dacht ik dat er veel keuze was in SSC's in doeken is er nog meeer keuze.


HELP haha


enske

Berichten: 1081
Lid geworden op: 12 mar 2013 22:24
Hobbies: honden en mijn dochter
Locatie: Leeuwarden

Re: Eerste doek

Ongelezen bericht door enske » 20 mei 2015 19:55

Welke knoop wil je? Vaak wordt maat 6, en bij een smal postuur 5 aangeraden.
Wat is je budget? Wat vind je mooi, kleur, patroon, streepjes. Mag de doek 'werk' hebben, of direct zacht? En er zijn verschillende blends, van katoen tot erg luxe.

En dit zijn nog maar een paar puntjes waar je op kunt letten [lol] .
mem van twee dochters 12- 2012 en 6-2015


Topic starter
Stokstaartje

Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:02
Hobbies: Spirituele dingen

Re: Eerste doek

Ongelezen bericht door Stokstaartje » 20 mei 2015 22:00

ik ben echt een leek nog. Ik zou graag een beetje een allround doek hebben denk ik, waar ik mee kan experimenteren of het bevalt, welke knopen bevallen enz. En zou graag een volgende kindje wel vanaf het begin willen dragen

Knoop:
Heb geen idee wat voor knopen er allemaal zijn. Denk liefst zoveel mogelijk mogelijkheden zodat ik kan kijken wat we het best bevalt?

Kleur/print:
Ik hou wel van felle kleuren, soms effen soms patroontjes, dat moet ik gewoon even zien zeg maar of het me aanspreekt.

Budget:
vind dat het wel onder de 100 moet blijven omdat ik nog niet weet of een doek me net zo goed gaat bevallen als een SSC

Werk/zacht:
weet ik niet zo goed.....mijn dochter is 16 maanden dus ik denk dat het niet meteen superzacht hoeft te zijn

Blend:
hier heb ik helemaal geen kaas van gegeten. Heb geen idee hoe alles voelt en wat de eigenschappen zijn.

hopelijk heb ik nu iets meer info gegeven waar jullie wat mee kunnen

Gebruikersavatar

Laura_G

Berichten: 3828
Lid geworden op: 15 apr 2014 13:15
Hobbies: use-less FB pagina
Contacteer:

Re: Eerste doek

Ongelezen bericht door Laura_G » 20 mei 2015 22:45

De yaro turtle. Niet te duur, draagkrachtig, toch zacht.
op moederdag '14 kwam onze kleine mup

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Eerste doek

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 21 mei 2015 20:45

Little Frog, 100% katoen, bijvoorbeeld een Agat, veel kleurtjes.
Andere niet te dure merken, de hierboven genoemde Yaro, Hoppediz of Amazonas.

Met een katoenen doek kun je alle kanten op, prima voor een newborn, ook prima geschikt voor oudere kindjes, makkelijk te wassen in de wasmachine.

De meest gebruikte buikknoop is de FWCC, maar daar zal een kindje van 16 maanden meestal al wat te groot voor zijn. De simpelste rugknoop is de ruck(sack), maar die vindt niet iedereen fijn. Qua maat moet je met een maat 6 goed uit de voeten kunnen, eventueel een 7 als je wat groter of zwaarder bent.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Topic starter
Stokstaartje

Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:02
Hobbies: Spirituele dingen

Re: Eerste doek

Ongelezen bericht door Stokstaartje » 22 mei 2015 10:40

dus als ik jullie goed begrijp kan ik als eerste doek het beste een katoenen doek nemen?
Ik heb van broekmaat 44, als het klein valt 46 (lang leve de zwangerschapkilo's die er ondanks dat ik nog borstvoeding geef maar niet af willen) Van boven heb ik shirtjes maat L. Kom ik dan ook uit met een maat 6. Heb namelijk het gevoel dat ik er een beetje tussenin val qua maat. Stel ik zou wel FWCC doen (even opgezocht wat dat is haha) en ik wil voor afknopen i.v.m. zitten. Heb ik dan ook genoeg aan maat 6?


Klein duimpje

Berichten: 1111
Lid geworden op: 28 feb 2014 09:55
Hobbies: Lezen, haken

Re: Eerste doek

Ongelezen bericht door Klein duimpje » 22 mei 2015 11:01

Kan je kijken of je bij iemand in de buurt kan proberen? Je kan ook een draagdoek huren, betaal je 6 euro en de verzendkosten, meestal krijg je vervolgens 6 euro korting als je bij hen besteld. Kan je uitproberen welke maat het beste past en welke knoop goed gaat. Verder ben ik ook fan van yaro doeken.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oudste zoon: augustus 2014
Jongste zoon: maart 2017
Dochter: september 2019

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Eerste doek

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 22 mei 2015 20:46

Wij zijn beiden niet erg groot of zwaar, maar ivm een voorliefde voor voor afknopen, gebruiken wij hier een maat 7. En daarmee weet je in ieder geval zeker dat je echt alle knopen kunt doen.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Topic starter
Stokstaartje

Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:02
Hobbies: Spirituele dingen

Re: Eerste doek

Ongelezen bericht door Stokstaartje » 24 mei 2015 23:38

ja dat is zo. hmm lastig. Hopelijk kan ik binnenkort op een meeting ergens wat stofjes voelen en hoe een doek zit qua maatvoering


Topic starter
Stokstaartje

Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:02
Hobbies: Spirituele dingen

Re: Eerste doek

Ongelezen bericht door Stokstaartje » 27 mei 2015 10:50

is een katoenen doek ook prettig voor in de zomer? qua warmte?

Gebruikersavatar

Elstar

Berichten: 10112
Lid geworden op: 21 jan 2013 13:57
Hobbies: DL, beetje crea bea bezig zijn
Locatie: Gelderland

Re: Eerste doek

Ongelezen bericht door Elstar » 27 mei 2015 17:36

Een doek is bij hitte warmer dan een ssc, want meer afgesloten. Maar dan heb je het echt over 25+ graden, en dan droeg ik alleen maar om in slaap te krijgen en over te leggen [cheesygrin]
Grote zus (2012) en kleine zus (2016)


Topic starter
Stokstaartje

Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:02
Hobbies: Spirituele dingen

Re: Eerste doek

Ongelezen bericht door Stokstaartje » 27 mei 2015 23:13

Dat is goed om te weten! Alleen denk ik dat als het zo heel warm is ik toch liever de kinderwagen pak haha.
Ik bedoel eigenlijk meer in vergelijking met andere doeken. Of katoen dan ook prettig is qua warmte in de zomer

Gebruikersavatar

Elstar

Berichten: 10112
Lid geworden op: 21 jan 2013 13:57
Hobbies: DL, beetje crea bea bezig zijn
Locatie: Gelderland

Re: Eerste doek

Ongelezen bericht door Elstar » 28 mei 2015 08:02

Je kunt dat het beste gewoon gaan ervaren. Een katoenen doek kan ook dun of dik zijn, hangt maar net van het merk en type af.
Grote zus (2012) en kleine zus (2016)


Topic starter
Stokstaartje

Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:02
Hobbies: Spirituele dingen

Re: Eerste doek

Ongelezen bericht door Stokstaartje » 28 mei 2015 11:26

jeetje het wordt er niet makkelijker op zo om te kiezen hahaha


Topic starter
Stokstaartje

Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:02
Hobbies: Spirituele dingen

Re: Eerste doek

Ongelezen bericht door Stokstaartje » 28 mei 2015 15:43

kijk je bij de maat van een doek naar de confectiemaat van de broek of naar het shirt?

Plaats reactie