Hoe houd ik mijn kindje uit de zon?

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Topic starter
superzonica

Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2015 10:15
Hobbies: kleertjes maken, koken
Locatie: Utrecht

Hoe houd ik mijn kindje uit de zon?

Ongelezen bericht door superzonica » 13 mei 2015 15:24

Waarschijnlijk een domme vraag maar de zoekfunctie biedt niet direct soelaas. Ons meisje van ruim 3 maanden wil de laatste tijd erg graag om zich heen kijken als we op pad zijn. Voorheen sliep ze bijna altijd en zat ze netjes verstopt in de doek maar nu krijg ik haar niet meer weggestopt en zit ze dus dus vaak met haar gezichtje in de zon. We zijn een paar dagen geleden overgestapt van een rekbare doek naar een geweven exemplaar (fwcc) en ik heb het idee dat ze daar nog meer 'exposed' is. Uiteraard hebben we een zonnehoedje, haar hoofd is dus wel goed beschermd. Heeft iemand tips om haar gezichtje ook wat beter te beschermen?

En, als we toch bezig zijn, we hebben het nu al erg warm, ook met een enkellaags fwcc is zowel mijn kleding als die van haar aan de voorkant doorweekt van het zweet. Mijn vriend heeft hetzelfde probleem, dunner aankleden helpt wel maar op het punt waar we tegen elkaar aan zitten blijft het warm, enig idee hoe we dit kunnen verhelpen?

Dankjulliewel alvast!

Gebruikersavatar

MamavS

Berichten: 5134
Lid geworden op: 17 aug 2009 11:21

Re: Hoe houd ik mijn kindje uit de zon?

Ongelezen bericht door MamavS » 13 mei 2015 18:57

Niet te veel in de zon lopen. Insmeren met zonnebrandcreme en voor felle zon evt een draagbaar parasolletje of paraplu.
Tegen de warmte kun je zo luchtig mogelijk kleden en een luchtige doek gebruiken, bijv van wol. Het materiaal maakt veel verschil. Uiteindelijk heb je het met hete dagen nog steeds heet natuurlijk. Evt droge reservekleren mee zodat je af en toe wat droogs kunt aantrekken.


Siena11

Berichten: 3329
Lid geworden op: 03 apr 2011 11:19
Hobbies: onze dochter, lezen
Locatie: Friesland

Re: Hoe houd ik mijn kindje uit de zon?

Ongelezen bericht door Siena11 » 13 mei 2015 18:58

En tegen zweten vind ik een doekje (spuug of hydrofiel) ertussen wel fijn


Claire

Berichten: 438
Lid geworden op: 27 mar 2008 00:29

Re: Hoe houd ik mijn kindje uit de zon?

Ongelezen bericht door Claire » 13 mei 2015 21:47

Ik doe mijn zoontje idd een zonnehoedje op en heb meestal twee hydrofielen bij me, eentje tussen hem en mij voor het zweten en eentje (vaak een XL) die ik over hem een kan neerleggen of vasthouden als een soort zonnescherm. Die schuif ik bovenin onder de doekbaan en dan schuin weer onderin de tegengestelde baan. Doek gebruik ik ook om een tentje te maken om in te voeden. Ik probeer inderdaad de zon zo veel mogelijk te vermijden. Over zonnebrand twijfel ik, heb tot nu toe alleen sporadisch bioverzorgingsproducten gebruikt ivm grote zus met eczeem, die als baby erg op "cosmetica" reageerde.
mama van 6 [smile]

Gebruikersavatar

Elenore

Berichten: 300
Lid geworden op: 11 okt 2014 15:17
Hobbies: dansen, lezen, spelen

Re: Hoe houd ik mijn kindje uit de zon?

Ongelezen bericht door Elenore » 15 mei 2015 11:46

Voor de warmte helpt bij ons een dunnere doek en echt dunne kleertjes aan. Je hebt het gewoon best snel warm als je zo dicht tegen elkaar aan zit. Vandeweek stond er op wrapyouinlove.com een stukje over dragen in de zomer.

Zonnebrandcreme is voor ons echt een must! Iedere dag als de zon ook maar een klein beetje schijnt factor 50. In de schaduw kun je ook verbranden, dus ook dan een creme op. Ik ben waarschijnlijk net zo bang voor verbranden als jij voor eczeem, dus ik kan me je twijfel wel voorstellen ;) Misschien een milde (natuurlijke) creme?


Claire

Berichten: 438
Lid geworden op: 27 mar 2008 00:29

Re: Hoe houd ik mijn kindje uit de zon?

Ongelezen bericht door Claire » 17 mei 2015 22:43

Ik heb inderdaad niet het soort huid wat snel verbrandt, kindjes ook niet. Smeren inderdaad meestal met een natuurlijk olietje, alleen hoogzomer echte zonnebrand bij buitenactiviteiten (had geloof ik ook iets met opname vitamine d te maken? of zeg ik nu iets heel stoms?)
mama van 6 [smile]

Gebruikersavatar

Angeldust

Berichten: 16108
Lid geworden op: 09 nov 2008 21:07
Hobbies: *^*
Locatie: In het midden \\ Verkoop aan mij niets meer! //

Re: Hoe houd ik mijn kindje uit de zon?

Ongelezen bericht door Angeldust » 17 mei 2015 23:13

Ik herinner niet dat ik mijn baby's heb ingesmeerd, heb één lente kindje en één zomer kindje. Maar vanaf dat ze 1 jaar zijn smeer ik ze met volle zon in met zonnebrand (p20).
Toen ze baby waren kwam ik zelden in de zon en anders deed ik ze een zonnehoed op.

Qua kleding, dunne wol of zijde kleding is écht een aanrader. :-)
--> Grote broer '08 en kleine broer '12 <--

Gebruikersavatar

indigo

Berichten: 1638
Lid geworden op: 04 jun 2010 22:13
Hobbies: I am a work in progress
tag: de vrouw van de pauw
Locatie: 023

Re: Hoe houd ik mijn kindje uit de zon?

Ongelezen bericht door indigo » 23 mei 2015 17:54

Het zonnehoedje van ManyMonths is een fijne, die heeft een wat langere flap rondom, dat beschermt beter dan het gemiddelde hoedje.
♀ mrt '09 en ♂ okt '11

Gebruikersavatar

Kirry

Berichten: 11
Lid geworden op: 01 sep 2014 17:12
Hobbies: Krachttraining & Voeding

Re: Hoe houd ik mijn kindje uit de zon?

Ongelezen bericht door Kirry » 31 mei 2015 22:05

Ik zoek mij suf naar een Manymonths zomerhoedje na jouw tip, Indigo, maar niet te vinden. Heeft iemand een idee welke shop ze verkoopt? Littleshoparoundthecorner heeft enkel de grote maten nog. Kijk ik echt zo verkeerd? :D


eva87

Berichten: 2124
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:51
Hobbies: Lezen, koken, reizen
Locatie: Utrecht

Re: Hoe houd ik mijn kindje uit de zon?

Ongelezen bericht door eva87 » 31 mei 2015 22:09

Bij Greenjump hebben ze soortgelijke hoedjes. Daar heb ik een van gekocht van ZL toen MaM uitverkocht bleek in zijn maat.
Trotse moeder van een ZL (03/2012) + DL (09/2014)

Plaats reactie