Welke drager past bij ons?

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Lin

Berichten: 124
Lid geworden op: 09 jun 2014 21:24
Hobbies: moestuin & natuur

Welke drager past bij ons?

Ongelezen bericht door Lin » 01 jan 2015 21:46

Hallo allemaal,

Met twee dagen voor de UD ben ik maar weer eens naar dragers aan het kijken.. [wink]
Even de situatie:
- zwanger van ons eerste kindje
- we willen graag dragen, zo veel en zo praktisch mogelijk
- ml is 1.96, ong 100kg, ik ben 1.67, (straks weer..) ong 65-70 kg [wink]
- we hebben een draagdoek, die lijkt me heel fijn voor langere stukken wandelen etc.
- we willen graag een ergonomische, voorgevormde drager, die je zo om hebt, voor de korte momentjes dus (boodschappen doen?)
- ik wil maximaal (tweedehands) €100 besteden, liever minder.. [wink]

Mijn vragen:
- Is er een voorgevormde drager die wij beide zouden passen?
- kan deze dan meteen vanaf de geboorte worden gebruikt?
- is knopen / kliksysteem handiger als we snel willen wisselen?

En dan nog een ander vraagje, heeft iemand het fleecevest (draagvest) van bobo tuli toevallig? Zo ja, wat vind je ervan?
http://www.marktplaats.nl/a/kinderen-en ... =mympBuyer" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar

Lon

Berichten: 917
Lid geworden op: 19 jan 2010 19:48
Locatie: Nijmegen

Re: Welke drager past bij ons?

Ongelezen bericht door Lon » 01 jan 2015 22:15

Je zou je bij een van de draagconsulenten kunnen oriënteren. Er zijn er verschillende die inloopochtenden hebben, waarbij je verschillende draagsystemen kan zien en uitproberen.
Mijn zoon (feb 2004) en dochter (2009) heb ik, tot wederzijds genoegen, lang gedragen. Nu draag ik alleen nog mijn draagtas.
Stash: Hug-a-bub (op de avatar: ssc van Mamamerel die inmiddels verhuisd is)

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10672
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: Welke drager past bij ons?

Ongelezen bericht door Wicky » 02 jan 2015 21:18

Ik denk dat bondolino aan je eisen voldoet [smile] .
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje

Gebruikersavatar

Winter14

Berichten: 1028
Lid geworden op: 21 okt 2014 10:02
Hobbies: Fotografie

Re: Welke drager past bij ons?

Ongelezen bericht door Winter14 » 02 jan 2015 21:34

Een manduca zal qua lichaamslengtes van jou en je partner ook passen, doe zijn ongeveer hetzelfde als bij ons. Op zich moet een manduca vanaf de geboorte te gebruiken zijn, maar ik lees wel eens dat als het kindje te groot wordt voor de insert er dan een 'gat' zit met een maand of 4-6 voordat ie dan weer echt stevig en comfortabel is. Maar dat weet ik niet uit eigen ervaring want wij hebben 'm pas vanaf 7 maanden.

Je moet wel steeds de gespen verstellen maar onze ervaringen zijn niet evengoed niet slecht mee. Hij wordt soms wel afgeraden als hij door meerdere personen wordt gebruikt vanwege dat stellen, maar wij hebben 'm evengoed gekocht omdat lange en korte mensen hem ook kunnen gebruiken. Als buikdrager is hij vrij snel om te doen, op de rug is even een gedoetje in je eentje. Maar dan zit ie ook als een huis. :)

Wij hebben de manduca via een actie van pink or bleu voor 80 euri. Er zit nogal wat prijsvariatie in!
Moeder van een wintermeisje (2014) en een zomerboy (2016).


Topic starter
Lin

Berichten: 124
Lid geworden op: 09 jun 2014 21:24
Hobbies: moestuin & natuur

Re: Welke drager past bij ons?

Ongelezen bericht door Lin » 03 jan 2015 00:09

Bedankt voor jullie reacties! Draagconsult wil ik graag nog een keer doen, maar ik wil juist voor nu al wat hebben liggen, dan neem ik wel het risico dat we misschien toch moeten 'ruilen'.
Ik ben nog een boel rond gaan lezen, en kwam toen idd bij de bondolino of storchenwiege uit, met bij de storchenwiege als voordeel dat je het zitvlak smaller kan maken (voor een pasgeborene), maar als nadeel dat je de heupband moet verstellen (wat niet per se makkelijk gaat). Dan kies ik denk ik toch voor iets meer werk voor ons, ipv een niet helemaal lekker zittende baby (ook al issie al aan de grote kant).
Van de manduca kwam ik een nadeel tegen, waardoor ik daar niet voor wilde gaan (uhh.. Weet niet meer welk nadeel... [redface] ). Een insert lijkt me niet ideaal, omdat de beentjes dan toch in de doek gevouwen zitten? Die periode dat je er niet mee kan dragen zou ook wel zonde zijn.

Gebruikersavatar

mniekje

Berichten: 3877
Lid geworden op: 26 jan 2011 12:32
Hobbies: Geocaching
Locatie: N ijkerk

Re: Welke drager past bij ons?

Ongelezen bericht door mniekje » 03 jan 2015 09:30

De emeibaby is zonder toevoegingen te gebruiken vanaf de geboorte, tot een jaar of drie. En is makkelijk te wisselen tussen gebruikers. Is combi tussen doek en drager: ideaal!
"Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging zal je hem nooit meer op zien gaan..."

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10672
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: Welke drager past bij ons?

Ongelezen bericht door Wicky » 03 jan 2015 11:50

Bondolino kan je ook versmallen, door een koordje om de onderkant te knopen. Ik heb dat trouwens nooit nodig gehad. Zl heeft vanaf een week of 2 zonder verstelling in de bondolino gezeten. Maar hij was dan ook wel groot, ruim 4 kg bij zijn geboorte.

Hop tye zou je ook naar kunnen kijken en volgens mij kan de met tai van mr mirko ook vanaf de geboorte maar dat zou je even moeten navragen. Of een ringsling?
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje

Gebruikersavatar

Shantiej

Berichten: 106
Lid geworden op: 30 apr 2012 16:18
Hobbies: Winkelen, wandelen
Locatie: Klazienaveen
Contacteer:

Re: Welke drager past bij ons?

Ongelezen bericht door Shantiej » 06 jan 2015 13:46

Een storchenwiege draagzak kan ook vanaf de geboorte..
En de schouderbanden moeten geknoopt worden, dus met jullie lengte verschil wel erg handig denk ik.


Topic starter
Lin

Berichten: 124
Lid geworden op: 09 jun 2014 21:24
Hobbies: moestuin & natuur

Re: Welke drager past bij ons?

Ongelezen bericht door Lin » 06 jan 2015 16:03

Bedankt voor jullie reacties. Ah, dat van de bondolino wist ik niet! Dan is dat ook nog een goeie optie.
Voor nu zijn we voor de storchenwiege gegaan, we kijken wel hoe dit bevalt, hebben we in ieder geval straks iets om te proberen. Mocht dit niet bevallen, dan ga ik alsnog op zoek naar een bondolino of draagconsult in de buurt [smile].

Edit: ook al heeft ml aangegeven om het ook prima te vinden om bib straks in onze regenboog-girasol (die prachtig is!!) te dragen, is een wat stoerdere drager ook voor hem wel fijn. En van de ringsling dachten we beide (geen geweldig sterke rug) dat het een behoorlijk nadeel is dat hij je niet evenwichtig belast.

Gebruikersavatar

Violette

Berichten: 6262
Lid geworden op: 31 okt 2014 14:09
Hobbies: koken
Locatie: Randstad

Re: Welke drager past bij ons?

Ongelezen bericht door Violette » 10 jan 2015 21:25

Lin schreef:Hallo allemaal,

Met twee dagen voor de UD ben ik maar weer eens naar dragers aan het kijken.. [wink]
Even de situatie:
- zwanger van ons eerste kindje
- we willen graag dragen, zo veel en zo praktisch mogelijk
- ml is 1.96, ong 100kg, ik ben 1.67, (straks weer..) ong 65-70 kg [wink]
- we hebben een draagdoek, die lijkt me heel fijn voor langere stukken wandelen etc.
- we willen graag een ergonomische, voorgevormde drager, die je zo om hebt, voor de korte momentjes dus (boodschappen doen?)
- ik wil maximaal (tweedehands) €100 besteden, liever minder.. [wink]

Mijn vragen:
- Is er een voorgevormde drager die wij beide zouden passen?
- kan deze dan meteen vanaf de geboorte worden gebruikt?
- is knopen / kliksysteem handiger als we snel willen wisselen?

Alvast bedankt!
De doek hebben we tot zo'n 6 a 7 maanden veel gebruikt allebei. De fwcc is best makkelijk en werkte goed voor ons.

Nu gebruiken we vooral veel een mei tai - die ik op etsy.com heb gekocht voor 40-50 euro (nieuw). Die mei tai heeft geen kliksysteem, maar 4 banden die je heel eenvoudig knoopt. Ik draag op de rug, ml draagt nog steeds op zijn buik (kan ook, want hij is langer en dl past daardoor nog beter). Zijn reden: hij wil dl kunnen zien en aaien en kusjes geven als hij haar draagt [applaus] Verder volg, want ik ben ook op zoek naar een ssc die we allebei passen voor ongeveer jouw budget. (Ik snap niet waarom dat dragen zoveel moet kosten [dontknow] )
Laatst gewijzigd door Violette op 21 nov 2018 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
dochter 2014 en zoon 2017

Gebruikersavatar

Little Green

Berichten: 1749
Lid geworden op: 08 mar 2011 09:56
Hobbies: Hobbies
Locatie: Groningen

Re: Welke drager past bij ons?

Ongelezen bericht door Little Green » 21 jan 2015 18:37

Wij zijn respectievelijk 2 meter en 100 kg en 1.70 en 50 kg en wij vinden dat verstellen met geen enkele drager heel handig. Eerlijk gezegd gebruiken wij voor snel ook altijd gewoon een doek, want knopen kost minder tijd dan verstellen!
Mama van dl E (1-11), zl J (1-15) en zl T (6-18)!


livia

Berichten: 60
Lid geworden op: 14 okt 2013 20:09
Hobbies: koken, piano spelen

Re: Welke drager past bij ons?

Ongelezen bericht door livia » 22 jan 2015 17:11

Wij hebben om dezelfde redenen ook een bondolino. Vl is wat aan de zware kant, ik juist niet. En die hoef je dus niet te verstellen. Ik heb ook de storchenwiege geprobeerd omdat ik die (veel) mooier vind, maar die paste mij dus niet goed, omdat hij net niet strak genoeg kon. Maar goed, ik woog destijds maar 55 kg, dus dat is voor jou wellicht niet zo'n probleem.
Bij de storchenwiege is het verstellen volgens mij alleen maar het aantrekken van 1 gesp, dus dat lijkt me niet heel moeilijk?
Mama van grote broer (2009), kleine grote broer (2012) en mini broer (2015)


Topic starter
Lin

Berichten: 124
Lid geworden op: 09 jun 2014 21:24
Hobbies: moestuin & natuur

Re: Welke drager past bij ons?

Ongelezen bericht door Lin » 31 jan 2015 15:07

Volgende week vrijdag ga ik met zl naar een draagworkshop, ik neem mijn storchenwiege + draagdoek mee, ben benieuwd of we er een beetje uitkomen! In de storchenwiege vind ik hem niet helemaal mooi zitten, en de draagdoek vind ik helemaal een beetje eng (vnl dat hij zo gespreid zit met zijn beentjes), dus heel fijn als ik er met iemand samen even naar kan kijken! :)


Sent from my iPad using Tapatalk


Topic starter
Lin

Berichten: 124
Lid geworden op: 09 jun 2014 21:24
Hobbies: moestuin & natuur

Re: Welke drager past bij ons?

Ongelezen bericht door Lin » 07 jul 2015 11:56

Nog weer even een terugkoppeling!
Uiteindelijk draag ik toch een stuk meer dan ML, omdat hij de laatste tijd veel last van zijn rug heeft, en ik inmiddels behoorlijk getraind ben in het dragen.
In de draagdoek blijf ik een beetje aan het klooien, zit allemaal steeds net niet goed, waardoor ik het wat te veel gedoe vind. En ik heb het idee dat K. daar minder lekker in zit.
Met de Storchenwiege wil het wel, maar het wordt zwaar, aan mijn schouders vooral. Ook hier zit ik vaak wat te klooien om K. er goed in te krijgen. En de knoop onder zijn billetjes prikt wat in mijn buik, vaak heeft hij net geen goeie neksteun, het snijdt wat bij zijn beentjes en K. kreunt vaak wat in de doek, ik denk omdat hij 'geplet' wordt, doordat hij zo aan mijn schouders hangt. (misschien knoop ik hem dan ook wel niet goed hoor)

We gaan straks lekker 2 weekjes kamperen, zonder kinderwagen, met drager. Dus, ik 'mocht' weer op zoek naar een makkelijkere drager [blij].
Ik kwam uit bij de beco. Ik heb hem vandaag binnen gekregen en ohhhhh wat een genot! Wat ben ik er blij mee! [applaus] [blij] [applaus]
Voordelen ten opzichte van de andere dragers (naar volgorde van belangrijkheid):
- hij zit in een keer goed!!
- K. zit er meteen lekker in!
- de heupband is breed en stevig, waardoor hij (net als met zo'n enorme rugzak) echt op je heupen zit, en dit zit ook comfortabel
- doordat K. op mijn heupen zit, zijn de schouderbanden ondersteunend, waardoor hij minder tegen mij aan getrokken/geplet zit en dus vrijer kan ademen en niet kreunt
- schouderbanden zijn breder en zachter, snijdt niet
- neksteun is veel steviger + K. heeft ruimte om rond te kijken (weet niet hoe dit zit met een pasgeborene, K. is inmiddels al wel bijna 6 mnd)
- padding rond de beentjes, snijdt absoluut niet
- niet te warm (maar de anderen ook niet hoor)
- er zit een zakje op (+extra zakje), zat vaak te klooien met een extra tasje voor sleutel, portomonnee etc.
- hij is mooi (maar de anderen ook)

Verstellen gaat eigenlijk ook erg makkelijk..... Voor het geval ML toch een keertje draagt.

Tot zover mijn ervaringen :).

Plaats reactie