Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Aylioun

Berichten: 380
Lid geworden op: 04 aug 2013 19:27
Hobbies: Mijn lieve mannetje, bakken

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Aylioun » 21 sep 2013 22:54

Omatje in ah:" ahh wat zit je lekker bij mama oetoeoetoetoepoetoe!"
Hihi
ISO: een beter gevulde spaarrekening om mijn iso's te bekostigen

Gebruikersavatar

vero_mama

Berichten: 400
Lid geworden op: 20 sep 2012 11:53
Hobbies: koken,handwerk,yoga,wandelen
Locatie: NB

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door vero_mama » 22 sep 2013 10:07

Een weekje of zo terug liep ik met ZL in de meitai op mijn rug. Een mama met een meisje van zo'n 4 lopend naast de buggy met broertje erin zei opeens toen ze ons zag: "kijk mama, dat is leuk voor de baby! Hij zit zo lekker en het is helemaal niet zwaar zo. Echt waar" hoe ze wist dat het op deze manier niet zwaar is, weet ik niet, maar het was grappig om te horen [cheesygrin]

Verder krijg ik vaak "zo, dat is lekker bij mama"
Baby boy A. juli 2012 and little brother E. januari 2014

Gebruikersavatar

KwebbelS

Berichten: 128
Lid geworden op: 29 apr 2013 00:50
Hobbies: winkelen, haken, dragen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door KwebbelS » 22 sep 2013 16:08

Vanmorgen ben ik naar de kerk geweest met DL in de doek. Ze sliep de hele dienst. Na de dienst kwam ik in gesprek met een paar mensen. Een vrouw zei dat dit zo'n goede houding was voor een baby. Ze vond het jammer dat zij dat niet had vroeger. Een andere vrouw zei dat ze op t KDV werkt en dat ze daar een lange doek hadden liggen. Ik heb haar verteld dat ze maar eens op youtube moest kijken bij fwcc. En heb ook even opnieuw geknoopt om te laten zien hoe het zat. Verder kreeg ik veel positieve reacties!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk 4
Mama van T. december 2010 en J. juli 2013

Gebruikersavatar

paarsebril

Berichten: 3858
Lid geworden op: 18 nov 2009 22:27
Hobbies: re-anactment
tag: Kip met klein kuuk'n
Locatie: Oudheusden

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door paarsebril » 23 sep 2013 19:26

Op het schoolplein zijn ze inmiddels wel gewent dat ik er op min buik een heb hangen, maar nu was ik vanmiddag aan het duo dragen. Zl2 op mijn rug en zl3 op mijn buik. Was erg leuk

Verstuurd van mijn I9389 met Tapatalk
Groeten Lisan
mv 3 zoon's J.ura 15-09-2009 M.as 18-3-2011 en O.le 09-07-2013

Gebruikersavatar

Wolvenmama

Berichten: 294
Lid geworden op: 21 jul 2012 20:16
Hobbies: Fulltime mama & mijn werk

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Wolvenmama » 23 sep 2013 19:58

vriendin van mijn moeder:

'is je buggy kapot?'

[rolleyes] nee.

'oh. kan hij nog niet lopen dan?'

-mijn irritatie begon inmiddels te komen-

jawel. hij loopt als een kievit.

'nou wat raar dan zo'n doek. hij ziet helemaal niks zo.'

[headbang] [headbang] [headbang] [headbang] [headbang]
Mama van een zoon (2012)


Hopefultimes

Berichten: 4376
Lid geworden op: 29 dec 2012 12:47
Hobbies: Tijdgebrek ;-)

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Hopefultimes » 23 sep 2013 21:24

Werd vanmiddag aangesproken door een dame die zeer geïnteresseerd was in dragen. Wilde haar toekomstige kleinkind ook zo gaan dragen, maar wist niet precies hoe of wat. Dus heb haar even wat dingen uitgelegd en gedemonstreed.
Tegen mijn kindje: "ach... waar mama's hartje klopt, is 't toch het veiligst, hè? Je bent een bofferd, zo lekker knus bij je mama."
Van het concert des leven krijgt niemand een program


kaetje

Berichten: 8239
Lid geworden op: 04 apr 2012 07:44
Hobbies: mijn gezin en mijn werk
Locatie: Ergens in het noorden

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door kaetje » 23 sep 2013 21:26

Vandaag op school een paar leerlingen: "We hebben u opgezocht op facebook en uw foto gezien. U had uw kind in een tas! We hebben heel erg gelachen". Toen moest ik echt heel erg lachen. Ik heb nog wel even gezegd dat het geen tas of zak was maar een drager en dat het heel handig is. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst [cheesygrin]
ZL1 2010, ZL2 2011 & ZL3 sept. '16

Gebruikersavatar

Duckster

Berichten: 1309
Lid geworden op: 28 aug 2012 08:54
Hobbies: fotografie
Contacteer:

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Duckster » 23 sep 2013 22:04

Tijdens het doen van de wekelijkse boodschappen werden ML en ik aangesproken door een vrouw die het zo geweldig vond dat wij DL droegen. Haarwijze woorden waren: "Het is erg goed voor de ontwikkeling. En erg gezellig!". Ik heb de hele tijd met een glimlach rond gelopen. [biggrin]
A perfect world, where most things are real: Onze drie musketiers (1/12), (7/14) en (4/17)

Gebruikersavatar

Safiya

Berichten: 936
Lid geworden op: 05 nov 2010 22:37
Hobbies: genieten van m'n lieve kindjes
Locatie: Kop van Noord Holland

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Safiya » 24 sep 2013 17:53

Mijn vriendin en hadden onze oudsten naar school gebracht en ons meiden in de wompat toen we op het schoolplein aangesproken werden door een moeder die de wompat er zo comfortabel uit vond zien en haar baby van een paar maanden nu in rem bb droeg maar dit niet praktisch vond. Uitgelegd dat wompat er in 4 maten is en de site van ooiebeest.nl gegeven. Ben benieuwd of er binnenkort 3 wompats op het plein te zien zijn!
ZL 12-'08 en DL 09-'10 ZL2 06-'13 (BV voor DL en ZL2)


MamaPhy

Berichten: 2103
Lid geworden op: 23 jul 2012 15:42
Hobbies: Mijn 2 mannen, taarten maken
Locatie: Ridderkerk

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door MamaPhy » 24 sep 2013 23:04

Zl werd wakker toen ik mn auto bij mn zus voor de flat parkeerde. Om hem nou gelijk naar boven te laten lopen vond ik beetje sneu, dus hem in de manduca op mn buik. Kekker knus. Maar ik kreeg het bandje op mn rug niet vast. Een vrouw vroeg of ze even moest helpen. Normaal heb ik hem op mn rug, dus heb ik dat probleem niet.

Ze vond het schattig, maar zei gelijk, uw zoon is daar ook veel te groot voor hoor! (19 maanden) dus ik, nee hoor nog lang niet:):) ze had haar kinderen in een draagdoek gedragen, was veel handiger zei ze, dus ik. Die heb ik ook maar zl vind knopen niet meer fijn. Ja, zei ze, en dan kan het ook alleen zo op je zij, liggend. De kommahouding dus. Heb verder maar niet veel gezegd : )
Mama van een zoon 24-2-12 en dochter 8-11-14

Gebruikersavatar

mamavani

Berichten: 1287
Lid geworden op: 04 dec 2010 08:42
Hobbies: Mijn kindjes

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door mamavani » 26 sep 2013 21:27

Ik vond het eerlijk gezegd soms raar dat mensen hier zo geshockeerd zijn over kindjes in een bb. Maar nu kwam ik er dus zelf een tegen met een minibaby erin... Het babietje zwierde en zwaaide echt alle kanten op en de beentjes hingen er zo zielig bij.
De moeder zag mij met kleine dl2 in de doek (echt keurig geknoopt en heerlijk aan t slapen in ffcc) en zei, op een heel aardige manier: 'ja je ziet het zelf denk ik niet goed, maar je baby zit echt veel te strak hoor'.
DL 2009, ZL 2011, DL2 2013 en zl2 2015 <3 <3 <3 <3

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16276
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 26 sep 2013 21:47

Vanochtend na het boodschappen doen een klein gesprekje.
Mevrouw: Zo, jij zit daar lekker, hoef je mooi neit te lopen.
Ik: Ja, ik dan hoef ik niet achter hem aan te lopen.
Mevrouw: Nou inderdaad, dat had ik 16 jaar geleden moeten hebben, toen liep ik met zo'n tuigje.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Wolvenmama

Berichten: 294
Lid geworden op: 21 jul 2012 20:16
Hobbies: Fulltime mama & mijn werk

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Wolvenmama » 26 sep 2013 22:17

Ik kwam vanmiddag buiten een arts en contactpersoon van mijn cb tegen (ik woon er vlakbij). Allebei tegelijk tegen zl 'oooh wat wordt jij nog heerlijk gedragen door je mama!' Ze waren vol complimenten, zo leuk. -itt veel anderen heb ik een erg fijn cb dat volledig ondersteunt in en openstaat voor ap, langvoeden, co sleeping, etc.


*tapatalk*
Mama van een zoon (2012)

Gebruikersavatar

Ikke_w

Berichten: 9770
Lid geworden op: 18 jan 2013 09:17
Hobbies: Honden(training), wandelen
Contacteer:

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Ikke_w » 27 sep 2013 08:57

Gister bij de vk (moest voor eindcontrole):

"Oh, wat zit ze heerlijk bij je in de doek.. En wat een mooie doek, waar kan ik meer info vinden voor als er mensen naar vragen"

En verder veel:

"Is dat niet vreselijk zwaar"
"Je verwend ze zo wel heel erg met je aandacht heh, daar krijgt ze straks alleen maar last van"
"Och, wat zit jij heerlijk bij je mama"
Mamma van dl1 (augustus 2013), dl2 (september 2015) en zl1 (mei 2018), zl2 (maart 2022)


Mamato

Berichten: 2795
Lid geworden op: 24 jun 2013 21:27
Hobbies: Knutselen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Mamato » 27 sep 2013 09:15

mamavani schreef:Ik vond het eerlijk gezegd soms raar dat mensen hier zo geshockeerd zijn over kindjes in een bb. Maar nu kwam ik er dus zelf een tegen met een minibaby erin... Het babietje zwierde en zwaaide echt alle kanten op en de beentjes hingen er zo zielig bij.
De moeder zag mij met kleine dl2 in de doek (echt keurig geknoopt en heerlijk aan t slapen in ffcc) en zei, op een heel aardige manier: 'ja je ziet het zelf denk ik niet goed, maar je baby zit echt veel te strak hoor'.
Dus jij zei "Ja, je ziet het zelf denk ik niet goed, maar je baby zwabbert alle kanten op en zit voor geen meter in dat bungelding"?
Mama van 3 kabouters uit 2012, 2014 en 2018

Plaats reactie