Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Patrijs

Berichten: 231
Lid geworden op: 05 okt 2012 17:12
Hobbies: Lezen, zingen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Patrijs » 14 sep 2013 21:02

er is niets fijner dan bij mama op haar rug de wereld verkennen...aldus een oudere dame vandaag toen ik dl in de beco had
Mama van Y. 20-09-2012
Mama van N. 26-06-2015
Beiden genieten van [drink]

Gebruikersavatar

Janneke1981

Berichten: 791
Lid geworden op: 26 mar 2012 19:43
Hobbies: Dansen, lezen, motorrijden
tag: hupseflups!
Locatie: Vlissingen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Janneke1981 » 15 sep 2013 00:28

"dit is de enige goede manier om je kindje veiligheid te geven, zo dicht bij je. Jammer dat je dat niet meer vaker ziet!" Aldus een oudere dame die ik vanmiddag op een drukke jaarmarkt tegenkwam.
Life should NOT be a journey to the grave with the intention of arriving safely in an attractive, well preserved body, but rather skid in sideways, body thoroughly used up, totally worn out, tattooed all over and screaming WHOOHOOO, what a ride!

Gebruikersavatar

sam1982

Berichten: 2406
Lid geworden op: 05 jul 2013 17:12
Hobbies: Boeken
Locatie: 024

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door sam1982 » 15 sep 2013 17:22

Toen ik DL van m'n rug af haalde op een verjaardag: "Zo, mag je eindelijk los van je moeder?" Gelukkig kreeg de man die dat zei een enorme frons ipv glimlach van DL [rofl]

Verder een moeder die verbaasd vroeg of ze daarin slíep?!? Ja dus. Nee, zij waren met twee mnd begonnen met slaaptraining, dat werkte prima [eeks]
DL1 voorjaar 2013 | DL2 voorjaar 2015

Gebruikersavatar

Nietje1974

Berichten: 916
Lid geworden op: 09 dec 2011 10:56
Hobbies: sporten, lezen
Locatie: Provincie Groningen/Westerkwartier

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Nietje1974 » 16 sep 2013 12:33

Afgelopen zaterdag tijdens de najaarsfair van onze kerk veel lieve reacties. Zl was een beetje ziek, dus men kon zich goed voorstellen dat hij graag bij mama wilde zijn. Ik was niet eens de enige drager. Iemand die ik kende was daar met een mooie geweven doek, geleend van schoonzus, met daarin een lief meisje van 12 weken. Zij vond het knopen nog een beetje moeilijk, mijn Storchenwiege leek haar wel wat.

Verder voor het eerst ervaren dat je alleen maar in de war raakt van mensen die willen helpen ;-)
Mama van een dochter (31-1-11) en een zoon (20-12-12)
Draagt met Tula toddler retro bikes


mama bee

Berichten: 81
Lid geworden op: 20 mei 2013 20:39
Hobbies: koken
tag: Mama van 3 jongens 2006-2008-2009 en één meisje 2012

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door mama bee » 16 sep 2013 14:00

Draag sinds kort de ringsling makkelijk om mee te nemen als ik de kinderen naar school breng. Baby op de fiets, bij school in de RS en lekker daar de handen vrij. Ben de enige op school maar vééééél moeders die het wel handig lijkt. Maar waarom duurt het zo lang voordat ze echt overstappen. Zullen ze het gezeul met baby/ peuter op de arm eigenlijk wel makkelijk vinden...?
De Heer is mijn herder, het ontbreekt mij aan niets
2006/2008/2009/2012

Gebruikersavatar

KwebbelS

Berichten: 128
Lid geworden op: 29 apr 2013 00:50
Hobbies: winkelen, haken, dragen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door KwebbelS » 17 sep 2013 13:47

Een meneer op de markt stond naar me te wijzen. Daarna zei hij: 'Sorry dat ik naar je wijs, maar het ziet er zo schattig uit. Dat doen ze bij de Indianen ook.' [lol]
Mama van T. december 2010 en J. juli 2013

Gebruikersavatar

misami

Berichten: 8225
Lid geworden op: 29 jan 2012 19:22
Hobbies: koken, tuinieren

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door misami » 17 sep 2013 20:07

vandaag op de markt: dat is de beste plek, goed dicht tegen je hart
mama van een geweldige zoon (9-'11), een geweldige grote dochter (8-'14) en een lieve kleine dochter (6-'17)


Inge82

Berichten: 20
Lid geworden op: 19 jan 2013 11:00
Hobbies: lezen,decopatch,klassieke zang
Locatie: Apeldoorn

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Inge82 » 17 sep 2013 22:14

Gisteren het boomkroonpad gelopen en DL binnen geknoopt waar je de kaartjes kocht. Bleef een vrouw staan die zei dat ze zich al regelmatig afvroeg of je dat nou in je eentje kon doen, een kind op je rug knopen. Gelukkig gedroeg dochterlief zich (21 maanden) en ging het knopen in 1 keer goed ;) (ze wil nog wel eens de kop verkeerd hebben). Die mevrouw bleef tot het einde toe staan kijken hoe ik haar knoopte :D
Blijkbaar wordt er veel in Drenthe gedragen (als ze daar vandaan komt) gezien haar nieuwsgierigheid hoe dat knopen nou precies werkte!

Gebruikersavatar

Midnight

Berichten: 72
Lid geworden op: 10 mar 2013 12:24
Hobbies: Muziek!
Locatie: Stockholm

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Midnight » 18 sep 2013 02:59

De leidster op mijn zoons kdv komt uit Peru:"Ja, zo doen ze dat in Peru al jaren, hup kind knopen en doorgaan met werken". [lol]
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar

Midnight

Berichten: 72
Lid geworden op: 10 mar 2013 12:24
Hobbies: Muziek!
Locatie: Stockholm

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Midnight » 18 sep 2013 17:14

Mijn schoonmoeder kijkt naar mijn slapende dochter: dat had ik bij Kristian (mijn man dus) moeten hebben!
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar

mamajeps

Berichten: 1225
Lid geworden op: 05 okt 2012 16:37
Hobbies: scrypto, kleding maken
Locatie: Vriescheloo
Contacteer:

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door mamajeps » 20 sep 2013 22:12

Vandaag in het Pand in S pakenburg bij de expo vanwege kunstrouteweekend een ouder echtpaar dat helemaal enthousiast werd. Dat zouden er meer moeten doen, zei de vrouw [cheesygrin] . Zo heerlijk op de rug bij mamma en alles goed kunnen zien.
Mama van K ristel (sept. '11) T obias (mei '13) G wen (april '16) M arijn (juli '18)
borstvoeding, langvoeden, dragen met Tula
Na ruim 6 jaar een kleine pauze en nu weer verder met een nieuw borstvoedingsavontuur

Gebruikersavatar

Kwebbelsnoes

Berichten: 32
Lid geworden op: 27 sep 2012 14:20
Hobbies: films, creatief, theater

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Kwebbelsnoes » 21 sep 2013 16:00

Laatst kwam er een dame op leeftijd naar me toe rennen, mevrouw, kijk uit, je knelt haar arm af!!! Ik heb heel vriendelijk gezegd dat ze vast niet zo ontspannen lag te slapen als haar arm afgekneld zou worden ;)
Trotse mama van:
J. 06-10-2010
Y. 14-01-2013


Samm

Berichten: 83
Lid geworden op: 09 dec 2012 21:12
Hobbies: Gezin, koken, forummen
Locatie: Lelystad

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Samm » 21 sep 2013 17:52

Gister op t school terwijl ik met Zl in marsupi op dl stond te wachten, zegt een andere moeder ' wat een gedoe steeds!'
Ik zei terug' nee sjouwen met n maxi cosi op je arm is wat!'

Dom ding... ( die vrouw)
Zelf legt ze ook haar kind vanaf de geboorte in de eigen kamer anders kan zij zelf niet slapen van e geluidjes. Daar draait t om natuurlijk [crazy]
**S.ienna '07, N.oémi '11, M.orrison '13** I <3 dragen, voeden, wasbaar luieren, mijn gezin :) www.morrisonscloset.wordpress.com {mijn blog}


SRG

Berichten: 391
Lid geworden op: 16 mar 2013 18:25
Hobbies: dingen doen
Locatie: Dordt

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door SRG » 21 sep 2013 18:46

Zl zat vandaag breed te lachen terwijl hij op mijn rug zat in de supermarkt. Er komt een ouder stel naar ons toelopen en ze zeggen: 'Oh wat een heerlijk kindje, en zo vriendelijk, dat kan ook niet anders als hij zo heerlijk bij zijn mama zit he! Dat is heel goed voor hem, kan hij goed jouw warmte voelen'.

Ze waren zo oprecht geinteresseerd en lief, zoiets maakt je dag echt goed! [cheesygrin]
Afbeelding
Hoppediz Pune Türkis 6, Didymos Pfau Cinnamon/Gold 5, Natibaby Fumus Batu 5, Oscha Alto Blackthorn, WNF Evergreen 6, Artipoppe Tyger Horus 6!


Isis857

Berichten: 39
Lid geworden op: 30 jul 2013 10:12
Hobbies: lezen, koken, gezelligheid

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Isis857 » 21 sep 2013 21:15

Vandaag een wat oudere man: ' ja zo zie je ze in Afrika en Azië ook... ' gezegd op een manier van dat gebruiken we tegenwoordig hier toch niet??

Dus ik kon het niet laten om te zeggen: 'nou in Nederland wordt het ook genoeg gedaan hoor en zl vindt het geweldig' waarbij zl een grote grijns op z'n gezicht had toen ik m knoopte [cheesygrin]

Plaats reactie