Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Luppy

Berichten: 854
Lid geworden op: 31 dec 2008 15:48
Hobbies: reizen, lezen, zwemmen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Luppy » 06 okt 2013 10:56

Gisteren in Zooparc Overloon geen dragers gezien, maar ik ben wel opgemerkt. Een stel zat te hannessen met een baby die niet meer in de kinderwagen wilde en de moeder wierp een jaloerse blik op mij met Manduca en zei dat ze wou dat ze ook zo'n ding bij zich had.
Mama van 3 jongens uit 2006, 2009 en 2013

Doeken: Amazonas Laguna, Hoppediz Dublin Ringsling, Manduca en Tula Chloe

Gebruikersavatar

Jelle

Berichten: 1091
Lid geworden op: 19 mar 2013 19:31
Hobbies: Knuffelen met mijn zoon!
Locatie: A s s e n

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Jelle » 06 okt 2013 11:14

Gisteren bij de bakker zei een mevrouw "owh, hij is verlegen", terwijl ZL zijn koppie in mijn nek legde. Waarna ze vervolgde: "het is toch wel handig zo he, ik had mijn zoon altijd in een sjaal. Die sjaal heb ik nog steeds, mijn ZL is nu 18 jaar, de sjaal is helemaal versleten. Maar dit is geen sjaal he, deze is hier echt voor gemaakt toch?" [mrgreen]
Mama van P.† & S.† 05|2011, T. ♥ 07|2012 en M.† 10|2013 F. ♥ 06|2015

Gebruikersavatar

Sopann

Berichten: 1622
Lid geworden op: 25 mar 2013 06:10
Hobbies: zorgen, dragen, koken
tag: wie boe zegt is nog geen koe
Locatie: Didam

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Sopann » 06 okt 2013 14:22

Terwijl ik zl uit de auto op.mijn rug hupste (hipscoot) parkeerde een ouder echtpaar naast ons. 'Oh, ik zou willen dat ik zo kon zitten,' zei de dame. Ze heeft nog even staan kijken terwijl ik zl knoopte. Dat ging overigens niet heel best. Na drie keer had ik hem eindelijk naar mijn zin zitten ;)

Later op de hei twee vaders die een mc on wheels over een steile trap tilden naar beneden. De moeder(s) stonde iets ongemakkelijk aanwijzingen te geven. Wij passeerden met zl op mijn rug in de doek. Op dat moment sliep hij. "Dat is toch véél handiger," opperde één van de vaders.

Mooie draagreclame :)
Trotse mamma van T (02-2013), L (11-2014) en D (04-2017)
Gecertificeerd 'die Trageschule' Draagconsulent | Achterhoek, De Liemers en Arnhem e.o.

Gebruikersavatar

MGH

Berichten: 824
Lid geworden op: 17 jun 2013 12:53
Hobbies: Geocachen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door MGH » 07 okt 2013 21:07

Veel opmerkingen zondag in en rond de trein, vooral ah wat lief, wat lekker bij mama, wat een schatje, etc. (En dan vooral; wat een bos háár, haha). Een mevrouw die vertelde dat ze vroeger haar oudste ook droeg. Was leuk gesprek, wel vertelde ze toen ineens dat ze haar zoon op een gegeven moment had omgedraaid en dat ie dat helemaal prachtig vond, dat rondkijken met zn gezichtje vooruit.. Maar ja, dat was waarschijnlijk een jaar of 40 geleden dus niet de moeite om iets van te zeggen, was het veel te leuk voor even [smile]

Op de terugweg via Amersfoort centraal, waar het echt níet normaal druk was. Alle studenten in de avond, en een trein uitgevallen waardoor iedereen de trein naar Zwolle moest hebben (die ging door naar Gronigen/Leeuwarden).
Ik stond in de rij met dl in de doek en een maxi cosi vol spullen in mn hand. Kreeg echt visioenen van die Japannertjes die aangedrukt worden.. En toen werd ik er ineens uitgepikt door een conducteur, die eerst de ene kant van de trein helemaal langs liep met mij, en daarna de andere kant, en uiteindelijk een plekje voor me vond in de eerste klas (moest me eerst nog wel door alle mensen in dat gangetje wurmen pfff). Terwijl de trein eigenlijk al vertrokken had moeten zijn, echt super van hem!
Had nog twee keer dat mensen zeiden 'Oh help die maxi cosi stootte ik aan, sorry!' en dat ik hoorde 'Dat is ook zielig voor die baby, zo er tussendoor gepropt in die maxi cosi'. In beide gevallen veel gelach toen ik zei, ze zit hier op mn buik hoor, niet daarin! (Had slaapkapje van de Hop Tye omhoog dus dat viel ook niet echt op in de drukte). Maar wat was ik blij met de doek op dat moment!
Dl S, 22-05-2013


Mamato

Berichten: 2795
Lid geworden op: 24 jun 2013 21:27
Hobbies: Knutselen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Mamato » 07 okt 2013 22:31

Van het weekend kwam ik een leerling tegen die vakken stond te vullen bij de supermarkt. Vandaag op school had hij aan zijn vrienden verteld dat hij mij had gezien, met zoon op mijn rug. Zegt een van die vrienden "maar mevrouw, daar hebben ze toch buggy's voor uitgevonden?" Toen ik vertelde dat ik het toch wel erg handig vond en gezellig vroeg hij door: "doet u dat dan met zo'n lendendoek?" (Ehm, ja, zoiets...) Een van de ander jongens vroeg of ik het niet eng vond, als ik zou vallen zou ik zo op zl terechtkomen. Toen ik zei dat je bijv. een buggy ook los kunt laten bergje af (met bijbehorende enge gevolgen) kwam er een spannend verhaal van een vader die een deel van zijn vinger miste door een buggy-incident. Leuk gesprekje :)

En in diezelfde supermarkt een mevrouw achter me in de rij bij de kassa die het maar zielig vond, want zl kon zijn mama niet zien, alleen maar rug. Ach, kindjes in kinderwagens zien alleen maar kruizen... Was ze het ook wel mee eens.
Mama van 3 kabouters uit 2012, 2014 en 2018

Gebruikersavatar

miekje3

Berichten: 1014
Lid geworden op: 01 jun 2012 19:27
Hobbies: lezen, bloggen, koken

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door miekje3 » 08 okt 2013 18:40

Niet echt een opmerking die ik kreeg... maar wel de moeite om te delen!

Even een blije juf opmerking ;-)

Vandaag in de kleuterklas een leerling die met een sjaal aan kwam zetten. Ik vroeg aan haar of ze haar pop op de rug wilde, en ja dat wilde ze. Pakt ze de pop (in babyhouding) beet, brengt de pop onder haar oksel naar de rug, en houdt het goed vast. Ik maak de sjaal vast, vraagt ze 'kan ik de pop al loslaten?' Zó onwijs leuk! Ik vroeg nog wat verder en ze bleek zelf ook gedragen vroeger. Lief!


Aquarius

Berichten: 1832
Lid geworden op: 04 sep 2012 17:49
Hobbies: genealogie, zwemmen,

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Aquarius » 08 okt 2013 18:56

miekje3 schreef:Niet echt een opmerking die ik kreeg... maar wel de moeite om te delen!

Even een blije juf opmerking ;-)

Vandaag in de kleuterklas een leerling die met een sjaal aan kwam zetten. Ik vroeg aan haar of ze haar pop op de rug wilde, en ja dat wilde ze. Pakt ze de pop (in babyhouding) beet, brengt de pop onder haar oksel naar de rug, en houdt het goed vast. Ik maak de sjaal vast, vraagt ze 'kan ik de pop al loslaten?' Zó onwijs leuk! Ik vroeg nog wat verder en ze bleek zelf ook gedragen vroeger. Lief!
[applaus]
Mama van Meisje 26-02-14
Het is simpelweg gelukkig zijn

Gebruikersavatar

molbie

Berichten: 356
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:57
Hobbies: lezen
Locatie: apeldoorn

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door molbie » 08 okt 2013 19:16

Ik denk dat ik maar een sjaal ga knopen kan ik zl zijn knuffels ook op zijn rug knopen kijken hoe hij dat vind Hahaha

Gebruikersavatar

Nietje1974

Berichten: 916
Lid geworden op: 09 dec 2011 10:56
Hobbies: sporten, lezen
Locatie: Provincie Groningen/Westerkwartier

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Nietje1974 » 09 okt 2013 13:48

Wat lief! Mijn avatar-foto is zo ongeveer de enige keer dat dl zich liet verleiden om de minidraagdoek om te doen.
Mama van een dochter (31-1-11) en een zoon (20-12-12)
Draagt met Tula toddler retro bikes

Gebruikersavatar

martje

Berichten: 42
Lid geworden op: 12 feb 2012 14:27
Hobbies: wandelen, yoga, zingen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door martje » 11 okt 2013 21:16

Vrijwel altijd als ik naar het cb ga, loop ik erheen met zl op de rug. De assistente zei laatst: ik denk altijd, hè, waarom komt die moeder zonder kindje aanzetten. Maar dan zit hij gewoon op je rug!

Zoonlief weer omknopen na het bezoek daar vond ik in het begin best eng, nu gaat t best. En er zijn altijd wel geïnteresseerden. Wat gezellig of is dat niet moeilijk dat knopen?!
Babylonia BB Slen, Vatanai Tintagel, Natibaby Asio Otus Ice,Natibaby Paisie Kemoe, Yaroslings turtle black silver, zelfgemaakte RS El Zuruz, zelfgemaakte RS Natibaby Faelinh, Bondolino en Wompat Girasol Glacé. Van wasbare luiers zijn Imse Vimse favoriet


Mamato

Berichten: 2795
Lid geworden op: 24 jun 2013 21:27
Hobbies: Knutselen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Mamato » 11 okt 2013 21:42

Naast de gebruikelijke "wat zit je daar lekker", "gezellig bij mama", "lekker warm bij mama" was hier de opmerking van de dag: "Ik schrok me rot, ik zag niet dat er wat levends in je rugzak zat!"
Mama van 3 kabouters uit 2012, 2014 en 2018

Gebruikersavatar

AnnabelDelft

Berichten: 384
Lid geworden op: 02 mei 2012 07:56
Hobbies: lezen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door AnnabelDelft » 12 okt 2013 21:10

Een open maar serieus gesprek met mijn vader. Ik ben nu 11 maanden moeder, hoe vind je dat ik het doe? (ik doe veel dingen 'alternatief', wat mijn ouders soms best lastig vinden.):

"Ik vind het eten (rapley) best ingewikkeld en het samen slapen vind ik ook wat apart." (Maar als mijn dochter bij mijn ouders logeert, staat het bedje op hun slaapkamer ;-)) "Maar de draagdoeken, dat vind ik echt heel mooi en bijzonder. Heerlijk dat ze zo dicht bij haar mama is." Vond ik zo fijn om te horen!
Mama van kleuter E. (10-11-12)


Alexandra

Berichten: 69
Lid geworden op: 14 mei 2013 16:28
Hobbies: Tuinieren, kendo, craften

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic p

Ongelezen bericht door Alexandra » 13 okt 2013 13:28

Afgelopen vrijdag waren we op de bruiloft van vrienden. Naast het ceremoniemeesteren kon ik ook nog even lekker rondlopen met ZL op m'n rug. Ik had de sjieke starry night raven gekozen en voor het eerst tibetaans afgeknoopt. Kreeg van heel veel mensen complimenten over hoe lekker het mannetje rond kon kijken en hoe mooi en elegant de doek was. Ik liep helemaal te glimmen.

Er was ook nog een andere mama met een meisje van 2 weken die wat onrustig in haar handen lag. Toen ik voorstelde om de kleine in een shorty te doen die ik extra meegenomen had, wilde ze het wel uitproberen. Ze vond het geloof ik wel prettig om DL zo dichtbij en haar handen vrij te hebben. Hebben later nog een beetje meer gekletst over dragen, BB waarschuwing kunnen geven en haar hierheen verwezen. Echt leuk om iemand te helpen [blij]
Vega mama van M ♂- mei 2013
Draagt met: Nautilus Emerald 6 | Clovers indigo/green 6 | Oki Skye 3 | Oki Eventide 6 | Sekai Aozora 8 | Girasol Sonnenuntergang 4 | Manduca

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 14 okt 2013 21:27

Ik was vanochtend na het boodschappen doen een moeie, en luid protesterende zl op m'n rug aan het knopen. Komt er een oudere dame naar me toe:
"Moet ik u even helpen?"
"Nee dank u, ik doe dit regelmatig alleen. Hij is moe, als hij straks zit, is het over."
"Maar die lange slierten, straks struikelt u."
"Dat komt wel goed."

Goed bedoeld. Het zal er voor anderen ook best eng uit zien, zeker als het begeleid wordt door een luidkeels 'nee, mama, nee'.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Phileine

Berichten: 316
Lid geworden op: 31 aug 2012 10:19
Hobbies: Rock The World.
Locatie: Purmerend

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Phileine » 16 okt 2013 10:32

De caissiere bij de Jumbo vroeg me gisteren of ik wilde uitleggen hoe dat nou werkte, zo'n draagzak. Want ze wilde er wel een voor hun naaktkat, die had het altijd zo koud [biggrin]
Mama van januari 2008-jongetje, april 2013-jongetje, en april 2015-meisje

Ook ik schrijf.

Plaats reactie