Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

vuursteenmeisje

Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 dec 2014 05:35
Hobbies: koken

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door vuursteenmeisje » 19 okt 2019 19:20

Zit daar nou een echte baby in?


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Olivia3 » 09 jul 2020 19:59

Vandaag wel een hele bijzondere:
Wij bakerden onze baby's gewoon in een lap in en dan legden we ze gewoon in bed. Dan hoef je ze toch niet steeds mee te sjouwen?

Oprechte verbazing van deze mevrouw die echt vond dat baby's in een bed horen.

Gebruikersavatar

annzie

Berichten: 5475
Lid geworden op: 15 dec 2015 21:46
Hobbies: Creeëren.

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door annzie » 11 jul 2020 10:41

Gek hè Olivia? Dat mensen zo ver verwijderd zijn van de natuur dat je baby dragen als iets onnatuurlijks wordt gezien?

Ik was gisteren met baby in de stoffenwinkel. Baby zat in de ringsling, hij was moe en jengelig. Mevrouw voor me in de rij "tja dat zit toch ook helemaal niet comfortabel voor hem!" Ik heb maar gauw gezegd dat hij hartstikke comfortabel is (dat het hoogstens minder comfortabel voor mij is omdat ik hem op 1 schouder heb hangen) en datie gewoon moe is maar niet kan slapen met alle nieuwe dingen om hem heen (kleurtjes! mensen! geluid!). Ze leek wel oprecht geïnteresseerd toen ik vertelde over dat ik ook een andere doek heb die ook voor mij comfortabel is, en dat ik dan gewoon zo 2 uur met hem in de doek kan wandelen en datie dan heerlijk slaapt. En dat deze doek voor korte eindjes is, zoals even vlug naar de stoffenwinkel :p

Maar toch, waarom denken mensen dat een draagdoek oncomfortabel is voor een baby terwijl ze dat niet denken van bakeren?
Kleine spruit Luuk, februari 2020 :)


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Olivia3 » 11 jul 2020 12:41

Bijzonder hè? Het was ook echt geen oordeel maar oprechte verbazing.

Mijn baby slaapt trouwens ook niet in de sling. Maar ik vind die zelf gelukkig wel comfortabel! Span je hem dan wel goed? De sling is mijn beste vriend geworden, waar was ik zonder dat ding... Mijn baby zit er uuuuuuuuuren in op een dag haha!

Gebruikersavatar

annzie

Berichten: 5475
Lid geworden op: 15 dec 2015 21:46
Hobbies: Creeëren.

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door annzie » 11 jul 2020 13:31

Oh ik kan zelf de ringsling sowieso niet langer dan een kwartiertje hebben (gammel lijf), en dat is te kort voor baby om überhaupt in slaap te vallen tegenwoordig. Zelfs als hij rustig thuis in de doek zit zonder allemaal nieuwigheid. ;) Maar de gewone doek met FWCC slaaptie heerlijk in, en zelfs de RUCK heeftie al een paar keer in geslapen, al gaat die knoop nog helemaal niet zo goed als ik zou willen. Dus qua comfort is hij wel gauw tevreden :)
Kleine spruit Luuk, februari 2020 :)


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Olivia3 » 11 jul 2020 14:43

Hier vindt baby de wereld veel te interessant en in de sling kan hij veel te veel zien om in slaap te vallen.


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Olivia3 » 18 aug 2020 23:18

Haal hem er toch uit, hij zit veel te strak, hij kan niet ademen zo. [dontknow]

Gebruikersavatar

elisa83

Berichten: 896
Lid geworden op: 01 jun 2012 17:31
Hobbies: Koken, lezen, fotografie

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door elisa83 » 29 aug 2020 14:53

'Ooh wat mooi, die ziet er echt helemaal ontspannen uit!' (In het Duits 'tiefentspannt', heerlijk woord.) Klopte wel, 5 minuten later sliep m'n baby [biggrin]

En vanochtend in een fietsenwinkel ineens een oudere vrouw heel hard "ach wie süüüüüß!! [lol]
Mamma van drie (april 2012, februari 2015 en februari 2020) :-)

Gebruikersavatar

annzie

Berichten: 5475
Lid geworden op: 15 dec 2015 21:46
Hobbies: Creeëren.

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door annzie » 29 aug 2020 15:16

Kijk dat zijn opmerkingen die ik ook graag krijg :D
Kleine spruit Luuk, februari 2020 :)

Gebruikersavatar

elisa83

Berichten: 896
Lid geworden op: 01 jun 2012 17:31
Hobbies: Koken, lezen, fotografie

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door elisa83 » 29 aug 2020 15:28

Ja zo fijn! Daar kan ik dan echt helemaal blij van worden [biggrin] .
Mamma van drie (april 2012, februari 2015 en februari 2020) :-)

Gebruikersavatar

J+A

Berichten: 2775
Lid geworden op: 08 okt 2012 17:11
Hobbies: Kleding maken, theater

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door J+A » 17 jun 2021 21:46

Ik deed net een korte draagwandeling met een vriendin en onze rusteloze peuters op de rug. Er kwam een fietser voorbij die riep dat ze draagconsulent was en dat we goed bezig waren :D
Trotse moeders van Kleine J (10-2018).


Wikkelfolie

Berichten: 21
Lid geworden op: 04 jun 2018 21:08
Hobbies: Werken

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Wikkelfolie » 18 jun 2021 23:20

Wij deden vandaag een rondje door het bos en baby en ik hadden een gesprek, terwijl ze op mijn rug zat. Een tegenligger keek eens verbaasd bij het passeren en riep toen "Oh daar heb je een baby, ik dacht al dat je gestoord was!" [applaus]

Gebruikersavatar

annzie

Berichten: 5475
Lid geworden op: 15 dec 2015 21:46
Hobbies: Creeëren.

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door annzie » 19 jun 2021 08:12

Hahaha Wikkelfolie zo kijken ze ook naar mij in het park als ik met Luuk op mn rug op stap ben :p Ze zeggen het niet, maar ze denken het wel, want je ziet die omslag op hun gezicht zodra ze het kind zien zitten :p
Kleine spruit Luuk, februari 2020 :)

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 11 okt 2022 11:28

Meer een opmerking over het dragen, want onze draagdagen zijn wel zo’n beetje over.

Context: 1 van mijn favoriete schrijfsters, die dit jaar helaas niet op Castlefest was, maar ik daar de afgelopen 10 jaar ofzo wel sprak, woont bij mijn schoonmoeder in het dorp. Schrijfster heeft mijn schoonmoeder ooit ontmoet tijdens een activiteit in de plaatselijke bieb en sindsdien vraagt ze me altijd hoe het met mijn schoonmoeder is.
Pasgeleden was er braderie oid in het dorp van schoonmoeder, en jawel, schrijfster had een kraampje, ze herkende schoonmoeder en omschreef mij als ‘die met de baby op de buik en later baby op de rug’. Ze weet ook best wel dat ik (bijna) al haar boeken heb, maar het dragen heeft blijkbaar indruk gemaakt. :p
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

annzie

Berichten: 5475
Lid geworden op: 15 dec 2015 21:46
Hobbies: Creeëren.

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door annzie » 11 okt 2022 11:35

Leuk zeg, Mama_van_T!

Ik stond afgelopen zondag met Luuk in de ringsling bij een een gebakkraam. Daarachter de balie een beer van een vent, tegen zn pensioen aan qua leeftijd. En die ziet mij en Luuk, begint te lachen van oor tot oor en roept "als ik zo klein was als hij, en wist wat ik nu weet, dan weet ik wel wat ik gedaan zou hebben!" Was zo leuk om te horen van zo'n grote vent, datie ook zo graag tegen zn moeder aangekropen zou willen zitten :) Luuk demonstreerde spontaan nog hoe fijn dat is door een beetje weg te kruipen bij me, want die grote, luide, joviale meneer was wel een beetje schrikken :p
Kleine spruit Luuk, februari 2020 :)

Plaats reactie