Wat voor drager?

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Dominique

Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2017 19:50
Hobbies: Koken, reizen, fotograferen.

Re: Wat voor drager?

Ongelezen bericht door Dominique » 18 mar 2018 10:48

Bedankt voor al jullie reacties! Ik heb toch uiteindelijk ervoor gekozen een hele andere te kopen dan jullie aanraden. Ik kwam online een mei tai tegen voor maar 40 euro! Dus ik heb die besteld en hij bevalt goed. Nog even oefenen met het knopen maar het draagt erg fijn! Ml waagt zich er nog niet aan ivm het knopen dus misschien op den duur toch ook een Tula erbij als zl in de Toddler past.
Mama van B (juni 2017)

Gebruikersavatar

suusje86

Berichten: 5467
Lid geworden op: 10 sep 2012 15:17
Hobbies: -
Locatie: Zaankant

Re: Wat voor drager?

Ongelezen bericht door suusje86 » 18 mar 2018 13:15

Mijn ML vindt nog altijd de Meitai de fijnste drager die we ooit gehad hebben! Onze Kokadi Taitai kan er wat hem betreft niet tegenop.

Veel draagplezier!
Mama van drie (geboren in de zomers van 2010, 2012 en 2014)


Madelyfke

Berichten: 353
Lid geworden op: 24 apr 2013 22:17
Hobbies: lezen

Re: Wat voor drager?

Ongelezen bericht door Madelyfke » 13 jul 2018 10:06

Ook wat welke drager zoek ik vraagjes.

Heb een draagdoek en die is favoriet. Heb er altijd een drager bij voor vaak even snel erin-eruit moeten.

Heb een mei tai, bondolino en storgenwieche. Ooit tula todler gehad.

Wil graag een drager;
zonder gespen.
Met klittenband rondom middel.
Breeduit te trekken schouderbanden.
Met zachte vulling rondom de knieholtes kind.
Rug en buik dragen.
Verstelbaar pandje.
Groter maat(nu maat 74 maar lange beentjes grote baby)

Mei tai heeft te lange slierten, teveel knopen . storgenwieche is te ruim om middel op zijn strakst, snijd in knieholtes baby, kan niet met een hand zelf gesp van achter los krijgen, kan ook niet zelf bij gespjes slaapkapje.
Bondolino heeft te brede stugge schouderbanden, zakt snel uit. Tula was gewoon teveel gespen en die voel je overal zitten .


De ideale drager zou zijn; de klittenband in middel en zachte verstelbare beenstukjes van de bondolino. Breeduit te trekken schouderbanden van draagdoek en verstelbaar ruggenpandje zoals bij storgenwieche.

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Wat voor drager?

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 13 jul 2018 18:49

Iemand zoeken die dat op maat kan maken?
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Pino
Moderator
Moderator
Berichten: 3177
Lid geworden op: 16 mar 2011 21:49
Hobbies: forummen
tag: Bzzzzz Chatbij

Re: Wat voor drager?

Ongelezen bericht door Pino » 13 jul 2018 20:02

Er zijn (voor zover ik weet) maar twee (of 3) dragers met klittenband rondom je middel.
De bondolino (en zijn nieuwe opvolger de nabaca) en de Manduca.
Voldoen allemaal niet aan je eisen. Als je de eis van het klittenband om de middel laat varen voor een klik-heupband heb je meer mogelijkheden. Een kokadi taitai, Limas, didyclick, mysol van girasol zouden best wel eens in de buurt kunnen komen van je eisen.
Het ultieme geluk in je leven is dat je bemind werd. Victor Hugo, schrijver/dichter (1802-1885)
(Pleeg)moeder van 4

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4697
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Re: Wat voor drager?

Ongelezen bericht door Friek » 13 jul 2018 20:05

Manduca heeft geen klittenband maar een gesp aan de heupband. Marsupi is wel met klittenband dacht ik
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17

Gebruikersavatar

Pino
Moderator
Moderator
Berichten: 3177
Lid geworden op: 16 mar 2011 21:49
Hobbies: forummen
tag: Bzzzzz Chatbij

Re: Wat voor drager?

Ongelezen bericht door Pino » 13 jul 2018 20:07

Je hebt gelijk, ik bedoelde idd marsupi en niet manduca. Typfoutje ;)
Het ultieme geluk in je leven is dat je bemind werd. Victor Hugo, schrijver/dichter (1802-1885)
(Pleeg)moeder van 4


Madelyfke

Berichten: 353
Lid geworden op: 24 apr 2013 22:17
Hobbies: lezen

Re: Wat voor drager?

Ongelezen bericht door Madelyfke » 18 jul 2018 14:42

Mama_van_T schreef:
13 jul 2018 18:49
Iemand zoeken die dat op maat kan maken?
Zat er aan te denken de verschillende dragers te vernaaien tot 1.
De draagbanden van de bondolino zijn tot op draad versleten, zou ik de middel en zachte beenstukjes daarvan aan de mei tai kunnen naaien.
Moet wel stevig, en ben niet beste naaisters...

Gebruikersavatar

JDee

Berichten: 8230
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:20
Hobbies: Creating stuff that works
Locatie: Maker en verkoper ~JL~ Just Love

Re: Wat voor drager?

Ongelezen bericht door JDee » 20 jul 2018 16:20

Madelyfke schreef:
18 jul 2018 14:42
Mama_van_T schreef:
13 jul 2018 18:49
Iemand zoeken die dat op maat kan maken?
Zat er aan te denken de verschillende dragers te vernaaien tot 1.
De draagbanden van de bondolino zijn tot op draad versleten, zou ik de middel en zachte beenstukjes daarvan aan de mei tai kunnen naaien.
Moet wel stevig, en ben niet beste naaisters...
het is niet moeilijk, ik kna je wel coachen
JugendstiL RT- Soodesign springwood sunrise 4- Bramble3 -N Linden cr/g 5-okiringsling kai -ankalia nevaeh 7


Madelyfke

Berichten: 353
Lid geworden op: 24 apr 2013 22:17
Hobbies: lezen

Re: Wat voor drager?

Ongelezen bericht door Madelyfke » 23 jul 2018 22:57

Dank voor dat aanbod! Heb er eens even goed naar gekeken, en heb zelf geen naaimachine, het is nogal een dikte aan stof samen, ben bang dat ik dat echt niet goed krijg. Dan mijn geduld en tijdgebrek....

Voor nu gebruik ik toch eerst de mai tai en verdiep me intussen in andere dragers.

Heb wel bedacht dat als ik het doe. Ik het beste de klittenband middel van de bondolino over de Middelband van de mai tai naai en de slierten afknip. Of word de middel dan te dik...

Gebruikersavatar

JDee

Berichten: 8230
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:20
Hobbies: Creating stuff that works
Locatie: Maker en verkoper ~JL~ Just Love

Re: Wat voor drager?

Ongelezen bericht door JDee » 24 jul 2018 22:27

Madelyfke schreef:
23 jul 2018 22:57
Dank voor dat aanbod! Heb er eens even goed naar gekeken, en heb zelf geen naaimachine, het is nogal een dikte aan stof samen, ben bang dat ik dat echt niet goed krijg. Dan mijn geduld en tijdgebrek....

Voor nu gebruik ik toch eerst de mai tai en verdiep me intussen in andere dragers.

Heb wel bedacht dat als ik het doe. Ik het beste de klittenband middel van de bondolino over de Middelband van de mai tai naai en de slierten afknip. Of word de middel dan te dik...
Vijd je het knopen niet fijn vd band, of de gevuldheid vd bojdolino fijn?

in t eerste geval.zou je zelf klitteband op de banden kunnen zetten, neem ruime overlap, en dat uitproberen. Bevalt t niet, haal.je het uit. Bevalt t wel, knip je het exces aan band af en werk je dat netjes af.

Je mag mn ringtai wel proberen trouwens, die voldoet exact aan je wensen, behalve de heupband sluiting: knoop. Met bij t nietknoopgedeelte gevulde heupband. Toen ik m.maakte vond ik dat t fijnste (en dat is dus persoonlijk )
JugendstiL RT- Soodesign springwood sunrise 4- Bramble3 -N Linden cr/g 5-okiringsling kai -ankalia nevaeh 7

Plaats reactie