Isara draadje

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Isara draadje

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 24 mei 2017 12:53

Wij hebben het rugpand ook op de langste stand, anders snijdt het onder mijn oksel. Dat snijden had ik ook bij de Manduca die we ooit te leen hadden.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Inkie

Berichten: 1640
Lid geworden op: 12 jan 2017 10:50
Hobbies: fröbelen, spelen, zwemmen
Locatie: Wijchen

Re: Isara draadje

Ongelezen bericht door Inkie » 24 mei 2017 13:13

Ik ben ook erg tevreden over de Isara (toddler). Gekocht toen de Manduca te klein begon te worden. Ik heb hem in de breedte op zijn smalst voor de korte pootjes van de dreumes en in de lengte niet verkleind omdat hij een slechte rompbalans heeft. Maar sinds een paar weken weet hij daar ook zijn armen bovenuit te werken, dus zet hem misschien toch maar korter.
Ik ben klein en smal, dus heb een hoop loshangende banden over, maar dat was ik ook al gewend van de Manduca.
Ik draag eigenlijk alleen op de rug. Laatst kort even op de buik om in en uit de bus te stappen en dat ging redelijk. De banden zakken dan wel snel van mijn schouders.
Moeder van kruipend monstertje G (8-2015)


1Hanneke

Berichten: 219
Lid geworden op: 20 okt 2015 13:58
Hobbies: gitaar spelen

Re: Isara draadje

Ongelezen bericht door 1Hanneke » 24 mei 2017 14:38

Op de buik draag ik alleen met gekruiste banden, was een van de redenen ook voor een Isara. Peuter is niet meer te doen op de buik, maar dl gaat vast jonger naar de Isara want die is veel mooier haha. Ik heb hem nu al bijna op zijn breedst met maat 92-98, maar er is nog wel wat ruimte over, het rugpand is voorlopig nog lekker hoog en hij groeit nu toch niet zo hard meer.
Hoop inderdaad dat het niet al te warm is morgen... Zl loopt het meeste wel dus dat scheelt. Maar voor dl moet ik even kijken wat ik doe... Vind doek toch snel warm, maar daarmee kan ik wel afwisselen met buik/rug en beter afschermen met voeden... En Manduca past nog niet helemaal geniaal met haar ruime maat 62, zonder insert althans.
ZL 18-3-'15
DL 10-1-'17

Gebruikersavatar

Topic starter
Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Re: Isara draadje

Ongelezen bericht door Simba81 » 24 mei 2017 17:28

Veel plezier in de dierentuin! Waar gaan jullie naartoe?
E aug 2014 M feb 2017


1Hanneke

Berichten: 219
Lid geworden op: 20 okt 2015 13:58
Hobbies: gitaar spelen

Re: Isara draadje

Ongelezen bericht door 1Hanneke » 24 mei 2017 22:13

We hebben een abonnement op Blijdorp [biggrin]
Maar we twijfelen nog een beetje wat de beste optie is qua drukte en temperatuur haha. We kunnen ook nog een keer gratis naar Plaswijckpark, die heeft een waterspeeltuin, misschien ook wel goed idee [cool] Vrijdag heeft ml ook vrij, even kijken wat we wanneer doen.
ZL 18-3-'15
DL 10-1-'17

Gebruikersavatar

Topic starter
Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Re: Isara draadje

Ongelezen bericht door Simba81 » 25 mei 2017 11:01

Temperatuur lijkt goed! Wij gaan vandaag niet, veel te druk verwacht ik. (wij hebben een abonnement op Wildlands)
E aug 2014 M feb 2017


1Hanneke

Berichten: 219
Lid geworden op: 20 okt 2015 13:58
Hobbies: gitaar spelen

Re: Isara draadje

Ongelezen bericht door 1Hanneke » 25 mei 2017 16:34

Qua drukte was het op zich acceptabel, alleen moesten we abonnement verlengen wat helaas heeeeel lang duurde... Maar verder geslaagde dag gelukkig haha. Dragen met doek was vandaag nog wel te doen qua warmte, morgen en zaterdag vraag ik het me af... Isara zat goed bij ml, hoewel ook ket rugpand lang beetje neiging tot snijden onder de oksel. Maar goed zl zit er ook geen uren meer in. Met het aandoen klikte wel per ongeluk het slaapkapje los en die krijg je er dan natuurlijk niet meer tussen. Dus zl sliep zonder slaapkapje. Bij de Manduca vond ik dat vakje voor het slaapkapje dan toch iets handiger denk ik, hier moet je wel op letten dat ie al naar buiten hangt met aandoen.
ZL 18-3-'15
DL 10-1-'17

Gebruikersavatar

Topic starter
Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Re: Isara draadje

Ongelezen bericht door Simba81 » 25 mei 2017 18:46

Slaapkapje zat niet op mijn oude en ook nooit gemist. Ik heb hem er nu ook niet op.
De oude versie heeft wel iets langere gevulde schouderbanden, zodat het minder snijdt. Jammer. Het is wel op te lossen door het rugpand ietsje losser te zetten. Nu heb ik hem eindelijk goed afgesteld.
E aug 2014 M feb 2017


Froggy

Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2014 12:50
Hobbies: -

Re: Isara draadje

Ongelezen bericht door Froggy » 27 nov 2017 11:42

Inmiddels nog meer ervaringen met de Isara standaard?
Kwam hem toevallig tegen bij mijn zoektocht naar een nieuwe drager. Had bij zoonlief een manduca. Was nu ook aan het kijken naar de tula free to grow, maar daarvan kunnen de schouderbanden weer niet gekruist. Bij de isara wel begreep ik. Manduca was ik redelijk tevreden over, vond alleen wel de heupband vrij hard (uitstekende heupbotten ;)). Zoonlief was een reuzenbaby die heel snel zwaar werd (lees: van 3 naar 10kg in 6maand), dus ben een beetje 'bang' dat de volgende baby dit patroon overneemt. Is de Isara dan een aanrader? :) De printjes zijn sowieso wel erg leuk, stuk minder saai dan de manduca.
Mama van Sem, 15-03-2014

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Isara draadje

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 28 nov 2017 14:26

Moeder van klasgenootje van zl1 heeft een nieuwe drager, exact dezelfde Isara die wij hebben.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Plaats reactie