Manduca zelf los maken?

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Steentje

Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2016 13:06
Hobbies: Paardrijden

Manduca zelf los maken?

Ongelezen bericht door Steentje » 17 mei 2016 15:29

Hallo,

Ik ben een onervaren,en nog enigszins onzekere, draagster,maar heb me voorgenomen om mezelf en mijn zoontje van 7 maanden nu toch echt aan de draagzak te gaan wennen! Al is het maar omdat het me ideaal lijkt op vakantie.
Ik heb een Manduca draagzak en ben nog een beetje aan het zoeken naar de meest comfortabele en uiteraard veilige afstelling daarvan. Gisteren ging ik samen met mijn man een stukje lopen en het viel hem op dat ons zoontje zijn handjes precies op de 'clipjes/gespen' van de schouderband had,de onderste bevestiging van de schouderband aan de draagzak zeg maar. Nou probeerde hij even of de kleine dat zo los zou kunnen klikken en dat is idd een kwestie van inknijpen,er zit verder geen beveiliging op.
Is dat iemand anders wel eens opgevallen en is het niet gevaarlijk? Misschien had ik de banden toch niet goed afgesteld (het viel me wel op dat hij minder diep in de draagzak zat dan anders,hoewel hem dat wel beviel,meer te zien),maar als ik Google lijkt die sluiting bij anderen op dezelfde plek te zitten. Je ziet het bijvoorbeeld goed op deze foto,waar de baby ook zijn handjes bijna op de sluiting heeft: https://www.google.nl/search?q=manduca+ ... L6gs9JM%3A
Ik ben benieuwd of er mensen hier ervaring mee hebben!

Gebruikersavatar

Wenny

Berichten: 2578
Lid geworden op: 26 mei 2011 13:58
Hobbies: Mijn meisjes...
Locatie: Arnhem

Re: Manduca zelf los maken?

Ongelezen bericht door Wenny » 17 mei 2016 15:41

Ik heb zelf de manduca bij beide kinderen gebruikt maar het is me nooit opgevallen dat ze de sluiting open wilde maken. Het is ook best een motorisch ingewikkelde handeling die echt wel wat kracht en vaardigheid vraagt tussen duim en wijsvinger... En stel dat hij er 1 weet los te krijgen dan ligt hij nog steeds niet meteen op de grond. Omdat de andere band nog over je schouder loopt en de banden met elkaar verbonden zijn dmv dat gespje... om je kindje wat dieper te krijgen zou je zijn voetjes wat omhoog kunnen duwen bij het erin doen. Dan zakken ze meestal wat beter in het zitje...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar

Emjay

Berichten: 2781
Lid geworden op: 12 mei 2013 15:46
Hobbies: Dragen, naaien , dragers maken
Locatie: Beieren

Re: Manduca zelf los maken?

Ongelezen bericht door Emjay » 17 mei 2016 16:55

Daar is dat elastiek voor. De hele gesp achter het elastiek houden, en dan blijft de gesp -ook open- altijd aan het elastiek hangen. Veiligheidsdingetje ;-)

**Tapatalk**
Zoon - Sept '12, Dochter - Okt '14, Zoon - Sept '16

*Draagconsulent * Maakt dragers * Naait kleertjes voor de lol * ex-Groningen * nu Beieren *


Topic starter
Steentje

Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2016 13:06
Hobbies: Paardrijden

Re: Manduca zelf los maken?

Ongelezen bericht door Steentje » 17 mei 2016 18:59

Oh, natuurlijk, dat is het! :). Dan had ik hem dus idd niet helemaal goed afgesteld,hij zat nl voor het elastiek. Volgende keer maar even op letten! En idd,de banden zitten ook nog altijd aan elkaar,dus hij ligt niet meteen op de grond,maar de draagzak is aan de brede kant voor mijn schouders dus als er een los schiet,komt hij wel minstens scheef te hangen volgens mij. Ik wil ze nog eens gekruist proberen,maar dat lukt nog niet echt.

Plaats reactie