Mini monkey

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Pip84

Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jun 2015 19:48
Hobbies: sociale dingen doen, lezen

Mini monkey

Ongelezen bericht door Pip84 » 01 mar 2016 10:16

Hoi allemaal,
Ik was deze week op de negen maanden beurs en daar heb ik een draagsysteem van mini monkey gepast. Het leek me wel een fijne drager, vooral mijn dochter van 9 maanden. In mijn rekbare doek past ze niet meer.
Hebben jullie ervaringen met deze drager? Ik bedoel dan wel de drager mer twee schouderbanden, niet met een.
Alvast bedankt!

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Mini monkey

Ongelezen bericht door Luna » 01 mar 2016 12:46

Ik had de sling achtige drager van mini monkey bij dl1, maar kon er niks mee. Ik wist niet dat ze ook een drager over 2 schouders hadden.
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)


Topic starter
Pip84

Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jun 2015 19:48
Hobbies: sociale dingen doen, lezen

Re: Mini monkey

Ongelezen bericht door Pip84 » 01 mar 2016 13:33

Nee, die met 1 band leek me ook niks.

Ik heb al flink wat gelezen op dit forum, maar kom ook nergens dit merk tegen, jullie gebruiken het niet echt geloof ik :)

Ik ben op dit moment 25 weken zwanger en mij oudste is 9 maand en 10 kilo. Ik zoek eigenlijk een drager die voor onze aanstaande baby prettig is en ook voor de oudste. Het lijkt me handig om een van de twee in de drager te hebben en de ander in de kinderwagen, zodat ik niet altijd met een duowagen op pad moet.
Wat raden jullie aan? Ik heb een rekbare doek gebruikt, maar ik merkte dat ik het knopen toch een gedoe vond dus ik ga wel voor makkelijk, anders ben ik bang dat ie in de kast blijft liggen...
Ik lees over zoveel merken, dat ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie :) tips zijn erg welkom!!!
Ik lees ze graag! Groetjes!


SusanM

Berichten: 806
Lid geworden op: 07 okt 2012 14:53
Hobbies: lezen, creatief zijn, de kids
Locatie: Fryslan

Re: Mini monkey

Ongelezen bericht door SusanM » 01 mar 2016 13:39

Ik ken hem ook niet, ziet er op zich wel ok uit. Maar ik geloof niet dat je hiermee minder op je schouders zou dragen dan welke andere ergonomische drager? Dus daarvoor zou ik het niet doen.
Een drager die goed vanaf geboorte te gebruiken is en een eind tot peuterleeftijd is de Bondolino. Ik heb er zelf tot mt 92/98 mee gedragen, ook op mn rug (maar dan niet zoals in het boekje staat, maar gewoon met de banden gekruist). Vond t een prima drager en ook makkelijk 2e hands te krijgen en weer te verkopen. Daarnaast zijn er allerlei andere dragers die je vanaf iets later kunt gebruiken (mt 62/68), bv Manduca, Boba, Tula en nog veeeeeel meer. Gewoon wat uitproberen en dan kiezen.


Pickle

Berichten: 9391
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:48
Hobbies: :)

Re: Mini monkey

Ongelezen bericht door Pickle » 01 mar 2016 13:40

Noatje heeft 'm een tijd geleden uitgetest, was niet echt positief


E&I

Berichten: 9589
Lid geworden op: 18 mar 2008 08:51
Hobbies: Groen, Motor, Haken/Breien
Locatie: Flevoland

Re: Mini monkey

Ongelezen bericht door E&I » 02 mar 2016 15:29

Cathelijne heeft 'm ook getest. Review staat hier en is goed onderbouwd (vind ik).
Ze is er niet heel positief over.

Klein stukje citaat van de conclusie van de testen, waarbij ik zelf paar dingen dik-gedrukt heb gemaakt:
Al met al vind ik de Minimonkey baby carrier alleen een veilige ergonomische draagzak als de baby op de buik gedragen wordt met zijn gezicht naar de dragende persoon toe en de voetjes buiten de draagzak. Maar dit kan alleen voor baby’s die groot genoeg zijn om comfortabel zonder plooien in de brede zit te kunnen zitten. De stof is zacht en voelt comfortabel aan.
De mogelijkheid om een baby met zijn voeten binnenin en met zijn gezicht naar voren te dragen raad ik als gecertificeerd draagconsulent sterk af.
Het rugdragen met een Minimonkey baby carrier vind ik uitermate oncomfortabel voor vrouwen. Ik kan me voorstellen dat het voor mannen niet vervelend is om de schouderbanden recht over hun borst te hebben lopen.
Voor het rugdragen van peuters vind ik de Minimonkey baby carrier niet zo geschikt voor de peuter omdat zijn benen niet van knie tot knie ondersteund worden.
Maar onveilig is het niet.
barefoot vegan familie
mama & papa + ♀ dec-'07/♂ dec-'11/♂ juli-'15

Stash:TSDHerbst2-DidyIrisBT4/5-KrookusOW4-Symphuo4-Folia5-XelaBronze6-C&CHemp6-
RS'India'-RS Medley Rio-MT(imiKS)-MTByKayDeluxe-Manduca


Topic starter
Pip84

Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jun 2015 19:48
Hobbies: sociale dingen doen, lezen

Re: Mini monkey

Ongelezen bericht door Pip84 » 03 mar 2016 08:39

Dank je!
Deze valt af dus.. :)
Ik twijfel nu over de boba en de manduca.. Nog tips?


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: Mini monkey

Ongelezen bericht door mamaMarije » 03 mar 2016 09:00

Pip84 schreef:Dank je!
Deze valt af dus.. :)
Ik twijfel nu over de boba en de manduca.. Nog tips?
Yups.
Ga passen :-)
Het is zo afhankelijk van persoon tot persoon.
En blijkbaar ook van moment tot moment.

Bij zl3 boba gekocht. Fijne drager.
Toen zl4 er was een manduca op reis gehad en man ik kon er niks mee worden.
Teveel om te verstellen en en en....kon er geen vriendjes mee worden.
Bij zl5 toch voor ml een manduca gekocht
En toch ook zelf nog eens geprobeerd. En wat vond ik hem ineens fijn zitten?
En dat verstellen stelde ook niks voor?!

Plaats reactie