Dragen en Voeden in 2019

Hier kun je alle nieuws en mededelingen over DenV vinden

Moderator: Mod_Forum_Algemeen

Gebruikersavatar

Sara11

Berichten: 5792
Lid geworden op: 01 nov 2013 20:59
Hobbies: wandelen, creatief, lezen

Re: Dragen en Voeden in 2019

Ongelezen bericht door Sara11 » 04 jan 2020 20:29

Dank voor het overzicht Geekess! Ik zou misschien ook de advertenties nog even aanhouden en jezelf een leuke vrijwilligersbijdrage cadeau doen (een high tea bij Quetzal voor 4 ofzoiets). Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik vind het echt zo goed van je dat je zoveel vrijwillige uren in het forum stopt. Zonder jou zou het forum er denk ik heel anders uitzien (geen idee hoeveel vrijwilligers er zijn die dit kunnen en willen?). Ik haal hier nog steeds heel veel en ben je dus erg dankbaar ( :
Het zou super zijn als je er op een gegeven moment ook wat aan overhoud, dus ik zou ook geen inkomsten af gaan stoten. Maar je hebt misschien ook wel een goeie reden om met de banners te willen stoppen?

Gebruikersavatar

mirte_g

Berichten: 4371
Lid geworden op: 29 aug 2015 21:10
Hobbies: koken en scouting
tag: Bzzz... Bij-na vergeten
Locatie: Paterswolde

Re: Dragen en Voeden in 2019

Ongelezen bericht door mirte_g » 04 jan 2020 20:34

Ik wil je ook graag bedanken voor jouw inzet en wil je meegeven dat ik de banners niet storend vind, dus als je daarmee de kosten beter kan dekken en/of er iets voor jezelf aan over kan houden heb ik er geen last van als ze blijven staan.
A 24-2-2016, E 1-4-2018 & JW 27-8-2020

Mag ik vanavond in je dromen? Dan kan ik bij je blijven slapen...

Gebruikersavatar

Lika

Berichten: 7130
Lid geworden op: 29 aug 2009 22:40
Hobbies: motorrijden, festivals
Locatie: Delft

Re: Dragen en Voeden in 2019

Ongelezen bericht door Lika » 04 jan 2020 20:44

mirte_g schreef:
04 jan 2020 20:34
Ik wil je ook graag bedanken voor jouw inzet en wil je meegeven dat ik de banners niet storend vind, dus als je daarmee de kosten beter kan dekken en/of er iets voor jezelf aan over kan houden heb ik er geen last van als ze blijven staan.
Dit eigenlijk. Maar ik weet natuurlijk niet hoeveel werk er tegenover die banners staat. Adverteerders moeten geworven worden, kliks berekend misschien etc. Ik kan me voorstellen dat dan de afweging anders uitpakt.

Gebruikersavatar

Topic starter
Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Dragen en Voeden in 2019

Ongelezen bericht door Geekess » 04 jan 2020 21:26

Over waarom geleidelijk laten verdwijnen van banners en de Markt voor verkopers schreef ik in het "Steun Dragen en Voeden zonder dat het je iets (extra) kost"-topic dit:
Geekess schreef:
21 nov 2019 13:59
Op zich zou een combinatie van advertenties en donaties kostendekkend zijn. Niet salaris-gevend, maar wel alle onkosten er uit, en een klein beetje over voor inkopen van verbetering/expertise. Ik ben alleen echt niet goed in sales.
Voor advertenties moet ik actief werven. Ik moet adverteerders benaderen, bijhouden wie reageert, wie wat afneemt. Voor de banners kan ik het plaatsen/laten vervallen van de banners deels automatiseren, maar voor de Markt is dat niet mogelijk. Dat moet ik dus bijhouden: wie heeft van wanneer tot wanneer welke rechten? En idealiter benader ik mensen voor hun abonnement afloopt over verlenging. Ik ben daar niet goed in, het kost me teveel energie en ik ben gewoon veel te soft en niet-commerciëel ingesteld.

Het liefst zou ik Dragen en Voeden advertentie-vrij hebben. Misschien dat ik de Markt voor Verkopers wel zou willen laten voortbestaan, maar dan nog wat toegankelijker voor juist de kleinere bedrijven. Ik weet nog niet hoe ik dat op een Geekess-vriendelijke manier voor elkaar kan krijgen.
(Klik op het pijltje bij de quote om de volledige post over het waarom van de affiliate-links en de ethiek daarvan, te lezen.)

De banners zullen waarschijnlijk nog niet in dit jaar verdwijnen, maar ik ga dit jaar in ieder geval niet meer actief werven.
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

Sara11

Berichten: 5792
Lid geworden op: 01 nov 2013 20:59
Hobbies: wandelen, creatief, lezen

Re: Dragen en Voeden in 2019

Ongelezen bericht door Sara11 » 04 jan 2020 21:54

Oja, dat had ik inderdaad ook al gelezen... goede motivatie, dank voor het herhalen ( :

Gebruikersavatar

Lika

Berichten: 7130
Lid geworden op: 29 aug 2009 22:40
Hobbies: motorrijden, festivals
Locatie: Delft

Re: Dragen en Voeden in 2019

Ongelezen bericht door Lika » 04 jan 2020 21:58

@Geekess ik snap het helemaal. Even meedenkend: is er hierin iets wat iemand van je zou kunnen overnemen qua onderhoud? Net als dat de moderators helpen, zijn er misschien ook anderen die met dit soort taken kunnen/willen helpen?

Ik ben ook niet goed in Sales (en kan me voorstellen dat je dat qua toon ook echt in D&V stijl zou willen hebben en dus moeite hebt dit los te laten), maar lijstjes bijhouden en dergelijke kan ik dan bijvoorbeeld weer wel. Ik geloof dat ik niet zo geschikt zou zijn als moderator, maar met dit soort praktische dingen helpen wil ik best doen. Ik ben net penningmeerster van de stichting op school af en dat is me ook gelukt 😬

Gebruikersavatar

Topic starter
Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Dragen en Voeden in 2019

Ongelezen bericht door Geekess » 04 jan 2020 22:11

Dat is misschien wel een idee, om dat uit handen te geven [think].
Ik zal proberen om morgen een topic aan te maken waarin we over het genereren van meer inkomsten voor DV kunnen brainstormen. Maar ik ben wat verkouden aan het worden, dus het kan ook een paar dagen later worden.
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

Anna

Berichten: 6868
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:09
Hobbies: ❤️

Re: Dragen en Voeden in 2019

Ongelezen bericht door Anna » 04 jan 2020 23:06

Lika schreef:
04 jan 2020 13:26
Lin-da schreef:
04 jan 2020 13:23
Mooi en helder overzicht! Wel jammer dat je er zelf niets aan over hebt gehouden. Mijn complimenten voor de tijd die jij in het forum steekt👍
Helemaal dit! [thumbright]
Jaaa, dank!
En fijn overzicht 💪👏
Anna mv4


Metzonderhanden

Berichten: 6395
Lid geworden op: 07 okt 2009 10:57
Hobbies: .

Re: Dragen en Voeden in 2019

Ongelezen bericht door Metzonderhanden » 18 jan 2020 20:17

Ik heb vandaag trouwens voor >€100,- besteld bij Decathlon...

Als er nog mensen zijn die bijv. een tent gaan kopen, loopt het al wel snel op.
voorheen marlett

Gebruikersavatar

eeyoor

Berichten: 7055
Lid geworden op: 17 jun 2011 14:14
Hobbies: lezen, wandelen, naaien

Re: Dragen en Voeden in 2019

Ongelezen bericht door eeyoor » 18 jan 2020 21:01

Of sporthorloges.. Zou decathlon aanhouden als het je niks kost
Ik ben soms wat kort door de bocht... Voel je dus niet beledigd, dat is nooit mijn bedoeling.
Mama van M. 01-02-2011 en P. 23-08-2014


Zonne

Berichten: 10397
Lid geworden op: 15 feb 2012 11:37
Hobbies: handwerken

Re: Dragen en Voeden in 2019

Ongelezen bericht door Zonne » 02 feb 2020 21:23

ik klikte net op de donatielink en schrok van het enorme bedrag dat nodig is voor het forum, dat had ik echt niet verwacht! Ik ben toen ff verder gaan zoeken en vond dit topic, mooi overzicht van de inkomsten maar ik ben wel benieuwd waar ik dan aan moet denken als je het hebt over de kosten die gemaakt worden voor server/domein/het schrijven van zo'n script? Geen idee wat dat kost dus, ik dacht echt dat je er met een paar honderd euro per jaar wel zou zijn (als je geen mensen betaald natuurlijk)

Gebruikersavatar

Lika

Berichten: 7130
Lid geworden op: 29 aug 2009 22:40
Hobbies: motorrijden, festivals
Locatie: Delft

Re: Dragen en Voeden in 2019

Ongelezen bericht door Lika » 02 feb 2020 21:53

viewtopic.php?f=4&t=144929

Er is ook een 2020 topic. Dat topic geeft een mooi overzicht van wat @Geekess hier al eerder over heeft geschreven.


Zonne

Berichten: 10397
Lid geworden op: 15 feb 2012 11:37
Hobbies: handwerken

Re: Dragen en Voeden in 2019

Ongelezen bericht door Zonne » 03 feb 2020 12:28

ah en daar staan ook weer linkjes in, dankje.

Plaats reactie