Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Hier kun je alle nieuws en mededelingen over DenV vinden

Moderator: Mod_Forum_Algemeen


Nacho

Berichten: 1183
Lid geworden op: 16 dec 2016 13:56
Hobbies: kids, schrijven & piano

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Nacho » 18 okt 2017 13:28

Dat je op dat soort dingen niet doelde met je brainstorm was mij niet helemaal duidelijk :) Ik zat meer in de richting te denken van D&V bestaat 10 jaar en laat van zich horen want dragen en voeden moet voor alle mama's mogelijk zijn. Ik laat me niet makkelijk afschrikken door in hoeverre iets veel tijd en moeite kost als ik het doel nastrevenswaardig vind. Voor mij zou bijvoorbeeld een megameet aanvoelen als een bedrijfsborrel [silenced]. Ik wil best gaan, maar als er iets leukers voorbij komt dan liever iets anders dan een dag/avond koetjes en kalfjes met een paar bekenden en vooral veel vreemden. Hoeveel taart en slingers er ook uit de kast worden getrokken. Maar dat zal ook weer per persoon verschillen...


Ilse

Berichten: 16115
Lid geworden op: 28 jun 2008 09:24
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Ilse » 18 okt 2017 16:16

Ik hang hier al bijna 10 jaar rond en het forum is flink gegroeid. Naar mijn idee doen we al veel aan het verspreide van de dragen en voeden gedachten simpelweg door moeders te steunen die dragen en voeden. Want hoe meer men het ziet hoe normaler het wordt (en hoe meer mensen dit forum vinden).

Dus voor een 10 jarig jubileum denk ik ook meer aan een feestje, gezellig [biggrin]

Ik zou het trouwens niet erg vinden om een meet/feestje per regio te doen, minder ver reizen en meer mensen die kunnen komen. En als je dan aan de praat raakt met forummers die je nog niet kende dan weet je dat je ze later nog eens kan opzoeken.


lololo

Berichten: 437
Lid geworden op: 17 apr 2011 22:27
Hobbies: pff, jee... vrijwilligerswerk,

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door lololo » 18 okt 2017 16:55

Hihi Geeske, is dat niet het idee van een brainstorm dat er antwoorden komen die je niet zelf al in gedachten had? ;-)

Ik vind een burgerinitiatief overigens echt iets concreets en niet te vergekijken met 'wereldvrede' - wat ik natuurlijk vooral wil!! :-))

Maar natuurlijk valt of staat alles met of mensen iets willen trekken. Ik wil mezelf momenteel niet ergens aan committeren.... dus het is misschien wat roepen in de lucht maar alleen mening / ideeen mocht ook toch?
ZL jan 2017

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Geekess » 18 okt 2017 21:08

Eens hoor, dat de brainstorm juist bedoeld is om ideeën te horen die ik niet verwacht had. Maar ik stuur wél bij in de brainstorm, omdat het er een is met een bepaald doel. Ik had daarom in de OP twee belangrijke punten gezet: tijd en budget.
En ook binnen een brainstorm kan je op een gegeven moment toe gaan spitsen op meer concrete ideeën, en de rest even parkeren, of afschrijven.
Omdat tijd een issue is, vernauw ik dus de scope: Megameet en/of swag (dv receptenboek of iets anders). Laten we dáár over verder brainstormen.

Nogmaals, ik vind een burgerinitiatief prima, dat mag vanuit DV georganiseerd worden. Wie de kar wil trekken: open een topic daarover in de Keukentafel en begin :-) Maar ik zie het niet als specifiek iets voor het 10-jarig bestaan van DV.
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Luna » 18 okt 2017 21:12

Ik ben voor megameet en d&v verjaardagskalender met elke maand een foto van oud en nieuw.

En die megameet misschien met standjes en wie weet wil iemand iets komen vertellen over iets d&v-erigs. Ik ben trouwens ook helemaal voor camping erbij [lol]

Oh ja en potlucklunch!!
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

Appelsientje

Berichten: 2939
Lid geworden op: 12 aug 2014 14:38
Hobbies: Naar buiten!

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Appelsientje » 18 okt 2017 21:43

Kan t niet helpen, maar bij megameet denk ik al snel aan een soort ouders natuurlijk beurs of kiindfestival.....
Maar ik ben ook nog nooit bij een meet geweest, dus hoe wordt het anders dan die festivals?

Ik zou er wel een programma oid willen hebben, anders is het wat Nacho zegt: een soort borrel.
En als het wel een megameet is, kan je misschien nog steeds wat met regio’s doen? Wat Ilse zegt zie ik ook wel: leuk om mensen uit eigen omgeving te treffen, want die zie je misschien nog eens vaker. Dus op een megameet zou dat alleen al kunnen met naambadges met een kleur of afbeelding per regio, kan je t makkelijk herkennen.
Ik ben omdat wij zijn
Dochter herfst 2013, zoon zomer 2017

Gebruikersavatar

Boukje

Berichten: 7134
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31
Hobbies: ..
tag: Bzzzz... Diagonale bij

Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Boukje » 18 okt 2017 21:43

Bij een megameet zou ik (kinder)theater willen, en wobbelyoga, en een leuke lezing terwijl de kinderen spelen met gekleurde rijst of reuzenbellen blazen. Buitenlocatie lijkt me leuk. Oh en live topics lijkt me ook leuk: statafels met een bepaald thema: bib in de maak, maanddraadjes van het zwangerschapstopic, rapley, let's talk about seks etc.

Crosspost: inderdaad heb ik ook een soort kiindfestival in mn hoofd. Maar dan nog wel wat meer gericht op ontmoeting ipv leuk je eigen ding doen. Ik vind het best moeilijk om irl mensen (aan) te spreken, weet dat ik daar niet de enige in ben en dat kun je best makkelijker maken door wat richting te geven.
Mama van Aron (2010), Tim (2013) en Loïs (2017)

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 19 okt 2017 14:05

Bij een meeting denk ik juist aan lekker kletsen met z’n allen, niet aan standjes, lezingen enz. Dan wordt het een soort ON beurs en raken de ontmoetingen met mede D&Vxers op de achtergrond, terwijl het mij daar juist om te doen is.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Geekess » 19 okt 2017 15:18

Ik weet het! DV Minecraft LANparty! [kado] [cheer] Waar we onze eigen cake maken, en iedere DV-er vanuit haar eigen huis mee kan doen :-) [cool]
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

Ckialita
Beheerder
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 27 aug 2010 13:11
Hobbies: borduren, lezen, kleding maken
Locatie: Hoog in Nederland

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Ckialita » 19 okt 2017 15:22

Met de iets-minder-op-zichzelf mensen een meeting in een internetcafe :P
mama van D (08-2010), H (11-2012) en J (04-2015)

Ministash: Babylonia Prunella 4,9 | Girasol Mystica 5,2 | Wompat Pre-School Agua azul | Wompat Medium Iridescence Cuervo

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Luna » 19 okt 2017 19:13

Geekess schreef:Ik weet het! DV Minecraft LANparty! [kado] [cheer] Waar we onze eigen cake maken, en iedere DV-er vanuit haar eigen huis mee kan doen :-) [cool]
Een cake bakken, kan ik wel, maar wat een LANparty is, heb ik geen idee van [lol] (jou kennende is het iets met computers [smile] )

Wat ik ook leuk vind, is vermaak voor de kinderen (wobbels, knutselen, muziek) en de mama's (en papa's) lekker kletsen!
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

Honeybadger
Beheerder
Beheerder
Berichten: 16830
Lid geworden op: 24 apr 2008 16:13
Hobbies: Breien

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Honeybadger » 19 okt 2017 21:17

Ik moet denken aan een dag zoals de scholingsdagen van LLL. Verschillende sessies van een uur, afgewisseld met een koffiepauze en een potlucklunch. Centrale ruimte, genoeg te socializen maar ook activiteiten/lezingen voor de mensen die het hoest prettiger vinden om iets te doen te hebben

Gebruikersavatar

mirri

Berichten: 9269
Lid geworden op: 02 mar 2012 08:15
Hobbies: muziek, tekenen, lezen, gaming
Locatie: Limburg

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door mirri » 19 okt 2017 21:18

Minecraft!

We worden niet bemind omdat we goed zijn.
We zijn goed omdat we bemind worden.

Gebruikersavatar

Laura_G

Berichten: 3828
Lid geworden op: 15 apr 2014 13:15
Hobbies: use-less FB pagina
Contacteer:

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Laura_G » 19 okt 2017 21:29

Een soort on beurs. Maar dan met alleen d&v ers.
op moederdag '14 kwam onze kleine mup


jlnda

Berichten: 5951
Lid geworden op: 03 mar 2010 21:52

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door jlnda » 19 okt 2017 23:43

met z'n allen naar de efteling! flinke groepskorting afdingen, en zij regelen het een en ander [applaus]
ze hebben ook zalen waar je symposia o.i.d. zou kunnen organiseren

Gesloten