Welke doek bij huwelijk?

Wil je je kindje gaan dragen? Problemen met knopen of vragen over draagtechnieken? Hier kunnen anderen je helpen met hun draagervaring.

Moderator: lisamuis

Welke doek bij huwelijk?

Berichtdoor Mechtild » 29 jul 2010 22:25

Eind augustus trouwt mijn broer. E. en J. zijn allebei bruidsmeisje, wat betekent dat ze een béétje mogen rondlopen en hier en daar iets nuttigs doen (ringen laten verdwijnen e.d.). J. stil laten zitten is een schier onmogelijke taak, en ondermeer daarom wil ik graag een doek mee naar zowel de burgerlijke als de kerkelijke plechtigheid. Aansluitend wordt er ook nog een soort wandeling/boottocht georganiseerd, waarvoor een doek ook erg handig zou zijn. Nu bedacht ik vandaag dat geen enkele van mijn (even tellen) 8 [eeks] doeken/dragers in aanmerking komt wegens: te ingewikkeld om snel even aan/uit te doen, te opvallend van kleur (rood, roze, oranje...) etc. Nee, ik zoek echt geen excuus om NOG een doek aan te schaffen, maar hebben jullie een idee wat handig zou zijn? Liefst iets heel erg compact, met een neutrale (of een héél mooie) aanblik. Ik denk in de richting van een korte knoopdoek, of een soort sling in één stuk (bestaat dat?).
Ik heb al: lange rekbare knoopdoeken, een ringsling, een lifter, een mei-tai, twee pagnes en een patapum, maar geneen daarvan komt dus mijns inziens in aanmerking.
Groetjes, Mechtild
Dragende, voedende etc. mama van 2 lieve meisjes (E. & J., aug. 2005, juli 2008)
Mechtild

Re: Welke doek bij huwelijk?

Berichtdoor lisamuis » 29 jul 2010 22:36

kersenbloesem, daar moest ik meteen aan denken... Gewoon een sjieke doek, mooi om te zien, en als shorty vind ik 'm echt fijn dragen en zl ook....
lisamuis
Beheerder
Beheerder

Hobbies: DragenVoedenInternetLezen
: Ik ben ECHT aan het destashen

Berichtdoor noatje » 29 jul 2010 22:49

Ellevill She! (Of He)
Vertegenwoordigster van Draagdoek.nl & ByKay

Afbeelding
noatje

Hobbies: **Girazonnetje**

Berichtdoor Maccy » 29 jul 2010 22:55

Ik stem ook voor Elleville She of He, zo classy!
Mama van Jools, Augustus 2009.

Stash: Hopp Osaka, Ellaroo Seattle
ISO: Black Jeans, Zara Black, Zara He, Jade Fog
Maccy

Hobbies: Ruimtereizen...

Berichtdoor Cmverhey » 29 jul 2010 23:04

Mechtild schreef:of een soort sling in één stuk (bestaat dat?)

Dat heet een buidelsling, zoek maar op dit forum of google [smile]
Caroline, moeder van Billy (31-07-2007) en Sarah (09-08-2009)

"Children do well if they can"
Cmverhey

Berichtdoor Mechtild » 29 jul 2010 23:21

Ooh, die Ellevil en die Didymos! Wat een prachtige doeken... Helaas boven mijn budget vrees ik. Maar ik denk dat ik het gevonden heb: een buidelsling (dankjewel Cmverhey). Met een beetje moeite kan ik dat misschien nog wel zelf maken. Ik veronderstel dat het geen rekbare stof is die daarvoor gebruikt wordt?
Groetjes, Mechtild
Dragende, voedende etc. mama van 2 lieve meisjes (E. & J., aug. 2005, juli 2008)
Mechtild

Berichtdoor noatje » 30 jul 2010 07:01

Mechtild schreef:Ooh, die Ellevil en die Didymos! Wat een prachtige doeken... Helaas boven mijn budget vrees ik. Maar ik denk dat ik het gevonden heb: een buidelsling (dankjewel Cmverhey). Met een beetje moeite kan ik dat misschien nog wel zelf maken. Ik veronderstel dat het geen rekbare stof is die daarvoor gebruikt wordt?

Nee absoluut geen rekbare stof!
Maar misschien kan je die didymos/ellevill van iemand van hier lenen?

Afbeelding
noatje

Berichtdoor Jenneken » 30 jul 2010 07:55

Ik zie dat je kindje 2 is, dan wil je vooral een draagkrachtige doek. Ik heb Ellevill he/she nooit gevoeld maar weet wel van horen zeggen dat ze dun zijn en ik vraag me af of dat dan zo comfortabel is (laat je dat even beter vertellen door iemand die die doeken heeft en ook een ouder kind) Over kersenbloesem heb ik ook gehoord dat ie dun is

Zelf heb ik een hele stapel dikkere doeken, en die zijn allemaal mega HTF, dus of je daarmee geholpen bent?
Maar iets in de richting van blauwe visjes, Achat, Stendhal, Rosie. Ik heb begrepen dat de nieuwe stahlblau visjes ook dikker zijn, dat is een mooie bescheiden blauwe kleur. Misschien kun je een maat 6 met iemand delen? Als je 1.90 en 2.70 daaruit knipt heb je een ringsling en een shorty. Kun je een van de twee verkopen.
(aargh ik mag niet van mezelf maar anders...)
Jenneken

Hobbies: ik moet studeren
: Golden Oldie

Berichtdoor noatje » 30 jul 2010 08:18

Ik zie dat je kindje 2 is, dan wil je vooral een draagkrachtige doek. Ik heb Ellevill he/she nooit gevoeld maar weet wel van horen zeggen dat ze dun zijn en ik vraag me af of dat dan zo comfortabel is (laat je dat even beter vertellen door iemand die die doeken heeft en ook een ouder kind) Over kersenbloesem heb ik ook gehoord dat ie dun is

Ik heb een She, en mijn ZL is 20 maanden en geen lichtgewichtje. Ik kan niet met een dunne doek als CB of Ellaroo knopen omdat ik heel gevoelig ben voor drukpunten (mede dankzij een oude schouderblessure) Toch kan ik met She prima knopen, enige is dat omdat ze van zijde is dat je goed secuur moet knopen anders zakt ze wat sneller uit...

Afbeelding
noatje

Berichtdoor lisamuis » 30 jul 2010 09:35

noatje schreef:

Ik heb een She, en mijn ZL is 20 maanden en geen lichtgewichtje. Ik kan niet met een dunne doek als CB of Ellaroo knopen omdat ik heel gevoelig ben voor drukpunten (mede dankzij een oude schouderblessure) Toch kan ik met She prima knopen, enige is dat omdat ze van zijde is dat je goed secuur moet knopen anders zakt ze wat sneller uit...

en ik kan echt prima dragen met mijn kersenbloesem 2. Ook wat langer achter elkaar....

Op deze manier:
Afbeelding

En ook met de slipknot, maar daar heb ik geen foto van....
lisamuis
Beheerder
Beheerder

Hobbies: DragenVoedenInternetLezen
: Ik ben ECHT aan het destashen

Berichtdoor Elke1984 » 30 jul 2010 13:30

Ik heb de bb slen 'grey fruit' in de korte versie. Een mooie doek vind ik zelf en aangezien hij kort is, ook makkelijk en snel aan te doen. Als je wilt, mag je hem gerust lenen.

Hier kan je hem zien: http://www.babylonia.be/product.php?mai ... 35&lang=NL
Afbeelding

http://elton.beebiesite.be/
(pm voor wachtwoord)
Elke1984

Hobbies: Gezinnetje!

Berichtdoor Mechtild » 30 jul 2010 23:59

@Elke: wat een mooie doek! En wat een lief voorstel! Het grijs van de doek zou mooi bij mij outfit passen (ook grijs). Ik heb er wat over nagedacht, en ga waarschijnlijk toch proberen zelf een buidelsling te maken. Ik heb absoluut geen ervaring met niet-rekbare knoopdoeken, en zou dus nog flink wat moeten oefenen. Het zal er nog wel eens van komen (zeker als ik al die mooie doeken zie), maar niet nu denk ik.
Maar toch héél erg bedankt!

Zoals ik dus hierboven al zei ga ik proberen een buidelsing te fabriceren. Nu alleen nog ergens een goed patroontje vinden, en de goede maat. Tips zijn nog altijd welkom.
Groetjes, Mechtild
Mechtild

Berichtdoor Olos » 31 jul 2010 21:23

Jan Andrea van Sleeping Baby heeft een duidelijke beschrijving staan, ook uitgelegd hoe je de juiste maat neemt enzo. Is wel in het Engels. Als je googled op buidelsling zul je vast wel goede Nederlandse beschrijvingen tegenkomen.

Ow, en ik heb tijdens een huwelijk een ringsling gebruikt van dunne stof (zelfgemaakt) en dat ging ook goed. Een geknoopte doek zou ook goed gaan. Je hoeft het niet helemaal opnieuw in te stellen, zeker een knoopdoek heb je eenmaal op lengte, snel weer opnieuw om. Een buidelsling lijkt me niet fijn voor langere tijd, maar zeker voor een huwelijk waar je lekker een mooi buitenkantstofje uitzoekt wel prima.
Olos

Hobbies: computeren :P

Berichtdoor Elke1984 » 31 jul 2010 22:38

Mechtild schreef:@Elke: wat een mooie doek! En wat een lief voorstel! Het grijs van de doek zou mooi bij mij outfit passen (ook grijs). Ik heb er wat over nagedacht, en ga waarschijnlijk toch proberen zelf een buidelsling te maken. Ik heb absoluut geen ervaring met niet-rekbare knoopdoeken, en zou dus nog flink wat moeten oefenen. Het zal er nog wel eens van komen (zeker als ik al die mooie doeken zie), maar niet nu denk ik.
Maar toch héél erg bedankt!

Zoals ik dus hierboven al zei ga ik proberen een buidelsing te fabriceren. Nu alleen nog ergens een goed patroontje vinden, en de goede maat. Tips zijn nog altijd welkom.

Leuk dat je zelf een doek gaat proberen te maken! Hoop dat je het resultaat komt tonen! [biggrin]
Afbeelding

http://elton.beebiesite.be/
(pm voor wachtwoord)
Elke1984

Hobbies: Gezinnetje!

Re: Welke doek bij huwelijk? Update!

Berichtdoor Mechtild » 03 aug 2010 17:58

Ik weet niet of ik er goed aan gedaan heb. Vanmiddag toch een nieuwe doek gekocht: bebina natur 370 cm. Voor 25 euro, kan niet heel erg mis zijn toch? Nu maar eens snel gaan indragen [blij]
Ik twijfelde nog tussen deze en de didymos julian, maar die was een stuk langer (450 dacht ik?). De bebina is in elk geval héél neutraal.
Groetjes, Mechtild
Mechtild

Keer terug naar Vragen over dragen